gt3 console

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand al ervaring met een GT3 console plaatsen of wegnemen bij een porsche boxster of 996 ?

ik zou mijn gt3 console willen vervangen door een originele kleine middelconsole met cd- en open berging.
    Jammer genoeg vind ik nergens terug hoe ik dit kan verwijderen ? Hoe is dit vooraan vastgemaakt ?

Attachments:
    • 996gt3consoledeletekit1229972366.jpg
6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ok thanks.
      Gewoon ter info en voor wie het interesseert : de gt3 console is enkel vast met die 2 bouten in de vloerplaat.
      Dus moet je in feite middenconsole en gear knob losmaken en dan kun je de gt3 console naar achter schuiven.

[quote=”helldriver” post=132594]ik zou er eventueel van profiteren om de airco-unit onmiddellijk te verplaatsen zodat ik later eventueel 2din radio kan plaatsen.[/quote]

In verband met plaatsing 2-din, kijk hier even.

deze 2 vijzen aan de achterkant van de console heb ik ook gevonden.
          De console staat gewoon op 2 bouten in de vloer. Ik kan zelfs met schroevendraaier deze omhoogklikken .

Alleen blijft de konsole blokvast zitten aan de voorkant/bovenkant. Is deze dan vooraan ergens aan vast ? Met clips of boutjes ?

Ik hoopte deze vooraan los te maken zodat ik ze kon naar voor kantelen en dan uit de 2 bouten klikken.
          Moet de hele middenconsole er werkelijk uit ? Dit lijkt mij een hele klus.

ik zou er eventueel van profiteren om de airco-unit onmiddellijk te verplaatsen zodat ik later eventueel 2din radio kan plaatsen.

bij een boxster 986 of carrera 996 heb je een opening tussen schakelpook en dashboard. Deze bevindt zich in het midden onder de radio/navi unit. Bij een boxster (vooral de eerste serie) was hier geen opbergvakje/cd houder voorzien maar een afdekplaatje. Dit was bij de gt3 sowieso voor “gewichtsbesparing”.

De optie was zoals hieronder een dubbel opbergvak. Bij een navi unit verhuisde de airco bediening ook naar één van de opbervakjes onderaan.

cotton6-Boxster_Console.jpg

Kunnen jullie even wat meer uitleg geven aub .
              Het is me (waarschijnlijk ik niet alleen) een beetje onduidelijk . 😥

De GT3 console zit vast met 2 moeren vooraan (zichtbaar op de foto)
                Je moet wel de center console demonteren om ze er vantussen te krijgen.

De originele console zit eveneens vastgeschroefd op de tunnel.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.