GT3R op Estoril

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes GT3R op Estoril

• Maker
    Discussie
  • Een toch wel knap filmpje dat ik jullie niet wilde onthouden .
    Let vooral op het geluid

[video]http://www.youtube.com/watch?v=UpdSBqdSNhI&feature=player_embedded#![/video]

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • knap, ik veronderstel dat het hoge gezoem afkomstig is van het vliegwiel dat de energie opslaat en weer vrijgeeft bij remmen en weer optrekken ? Bij onze hybride bussen van de lijn gebruikt men condensatoren die heel snel veel electrische energie kunnen opslaan en weer afgeven. Bij de porsche hybrid wordt de energie van de elektromotoren op de wielen bij het afremmen naar een aparte elektromotor gekoppeld aan een vliegwiel gestuurd, en bij het uitkomen van de bocht gaat de energie terug in de omgekeerde richting van vliegwiel naar electromotor die nu als dynamo werkt en die dan de elektromotoren op de wielen energie geeft … of toch zoiets als ik me niet vergis :mrgreen: Maar wel een heel knap staaltje techniek

in het filmpje zie je in het begin dat de ‘state of charge’ praktisch nul is, en het gezoem is nihil, na een paar hevige remmingen hoor je het gezoem heel sterker worden omdat het vliegwiel op snelheid geraakt, en zie je meteen ook op display de energie opladen

Bij het optrekken zie je de ‘boost’ wat wil zeggen dat de piloot de opgeslagen energie benut, en meteen zie je ook de blauwe bar ‘state of charge’ weer zakken omdat er energie verloren gaat

binnen een paar jaar ipv hybrid naar electro en dan heb je bvb in de F1 ni meer de sensatie van de start…. maar zoeeeemmmmmmm…. stik ik toch liever een beetje 😆

leuk, bedankt om te delen :first:

leuk filmpje
            ben benieuwd hoe het systeem nog zal evolueren.
            het heeft in ieder geval wel potensieel gezien het goede resultaat tijdens de 24h van de nurburgring,spijtig genoeg wel uitgevallen tijdens het laatste u. 😥
            als ik niet mis ben lagen ze zelfs op kop :first:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.