Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche filmpjes › GT3RS MKI Jokke Vlo
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
24 januari 2011 om 13:18
Aangezien ik een onboard camera heb en er af en toe gefilmd wordt door toeschouwers, zal ik hier regelmatig iets posten over de GT3RS.
Het eerste filmpje is zelf gemaakt, het tweede is van een toeschouwer, het zou te “stoeferig” zijn zoiets zelf te maken. Ik post het toch omdat het goed gemonteerd is…..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_BNLKFBSseY[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=SEGWmeDrw-g[/video]
-
MakerDiscussie
-
bij sommige organisaties zet men soms voor de beginners kegeltjes op de baan voor de rempunten en instuurpunten aan te duiden. Vaak spectaculair om dan soms te zien hoeveel verder de rempunten en vooral instuurpunten voor moto’s liggen, omdat deze niet over de curbstones vliegen gelijk de auto’s! Veel beginnende motorrijders baseren zich soms op die zwarte lijnen die ze in een bocht zien als de kegeltjes er niet staan, en mikken daarnaar, maar indien deze vooral van auto’s zijn, kunnen ze wel eens lelijk opkijken 😉
Anoniem28 april 2011 om 23:56Toen we nog aan karting deden, eerste werk van de dag was het circuit te voet aflopen en de bochtjes bekijken.
F1 kerels doen dat met nen scooter 🙂911-lover schrijft:
@Jokke : Idd dikwijls ervaren . Als ze niet eerlijk kunnen “winnen” gaan ze vuil spelen . Deur sluiten , bochten afsnijden door later inremmen etc . Het is en blijft voor het plezier en het is geen race waar je iets kan winnen .
Winnen doe je enkel als je zonder stukken een trackday afmaakt en er reuze lol aan beleefd hebt . Dat kan voor mij ook door de helft van de deelnemers me te laten passeren .ben ik volledig met je mee eens wij waren ook niet de snelste maar we hebben ons echt geamusseerd (ik toch tenminste 😛 ) en dat is het belangrijkste
Anoniem28 april 2011 om 22:25Ik zou graag een keertje op circuit gaan met de Porsche om eens een keer te kunnen doorrijden, al is dat natuurlijk relatief want op een autobaan kan je zeker sneller.
Maar gewoon lekker doorduwen, remmen, sturen en dan uit de bocht accelereren zoals dat op de openbare weg niet kan als ik mijn rijbewijs wil behouden 😀
Misschien toch maar eens opnieuw proberen met een van de voorgestelde organisaties.
Maar eerst nog langs gaan bij CCR in’t najaar.@Jokke : Idd dikwijls ervaren . Als ze niet eerlijk kunnen “winnen” gaan ze vuil spelen . Deur sluiten , bochten afsnijden door later inremmen etc . Het is en blijft voor het plezier en het is geen race waar je iets kan winnen .
Winnen doe je enkel als je zonder stukken een trackday afmaakt en er reuze lol aan beleefd hebt . Dat kan voor mij ook door de helft van de deelnemers me te laten passeren .@Porschky : Hier hetzelfde . Laatst zoals geschreven op de Schleife een Corsa B met vier tieners in voorbij laten knallen . Laat ze maar praten en denken . Zal mij worst wezen . Eén spatbord van mijn wagen kost meer als hun hele wagen .
De keuze van de organisatie is idd enorm belangrijk ! Skylimit kan je best alleen doen als je al wat ervaring hebt. Na een tijdje haal je de gekken er zo uit. Ik hou altijd afstand van die kerels en ga hen enkel voorbij op de rechte stukken. Hebben een paar keer zo een duelletje aangegaan en zelfs met veel tragere wagens doen die mannen moves om het u echt gevaarlijk en moeilijk te maken, die scheppen er plezier in en voor sommigen is dat talk of the day.
Als je dan toch bij die mannen gaat rijden, doe gewoon de latere stints van de dag dan is er al veel kaf afgevallen ;).
Die R8 heb ik idd ook in de zandbak zien knallen (eerste chicane). Een 4×4 heeft meer grip in de regen als je gas geeft, niet als je remt 😉 😉
In het algemeen tips voor een geslaagde circuitdag als beginneling (ik heb het zo aangepakt en is zalig).
– Kies zorgvuldig je organisatie uit (de meeste Engelsen zijn goed, ook viptrackdays.eu (Belgisch) en Driversdays zijn goed. Pendersporsche bv doet ook een drietal trackdays per jaar, die zijn ook super (en met instructeurs).
– Als je het circuit nog niet kent, of het circuitrijden, neem eens iemand aan boord die je heel rustig de belangrijkste dingen kan uitleggen (dat moet geen toppiloot zijn, zelfs beter niet). Er zijn toch een paar “tricks” om de eerste circuitdagen veilig door te komen. Helaas doen veel te weinig mensen dit. Trouwens, nog altijd, als ik naar een nieuw circuit ga zorg ik altijd iemand aan boord te hebben die het circuit al kent. Je leert daar enorm van bij EN, het belangrijkst, het is een halve verzekering !
– Leer je auto kennen en doe eerst aan car control ! Dat kost echt niet veel en is ook weer een halve verzekering. bv: http://www.maitriseduvolant.beDat laatste zou je als Porsche rijder altijd moeten doen, je leert je auto goed kennen op nat wegdek, het is plezant en totaal ongevaarlijk.
tja, let inderdaad op van die gasten die met oude wrakken of echte circuitmachines komen opdagen 🙄 Ook op de Nordschleiffe!! Ik heb daar ooit eens met de Porsche een Volvo 240 (!!) laten voorbijgaan, omdat de risico’s die die kerel aan het nemen was gewoon absurd waren! Hij zal misschien zitten lachen hebben dat hij die Porsche voorbijgegaan was, maar het risico was het mij niet waard, en als je meer in je achteruitkijkspiegel zit te kijken dan wat anders, is de fun er ook af!
Anoniem27 april 2011 om 15:03Naar het vrij rijden met skylimits ga ik regelmatig kijken.
Is niet ver rijden voor mij en dan is dat een leuke namiddag 😀
Maar als ik dan zie hoe sommigen rijden 😕 daar wil ik niet in de buurt komen.
Er zijn er daar al veel die met een echte circuit auto rijden en voor hun maakt een deukje meer of minder niet uit.
Ik heb daar trouwens vorig jaar een Audi R8 V10 in de grindbak zien gaan 😕 Die man had ook serieuze kosten aan zijn auto. Hier was wel sprake van overmoed in de regen naar mijn idee.jokke_vlo schrijft:
Mijn allereerste trackday heb ik met Lotus kennisgemaakt met de zandbak en sindsdien op vele kilometers niet 1 keer in de problemen gekomen. Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar jezelf kennen, niet overmoedig worden en een degelijke opleiding zijn een soort van verzekering……
Merci Jokke, kvoel mezelf wat meer normaal nu en dat schept vertrouwen naar de toekomst 😀
Zoals Jokke zegt hangt veel af van de organisatie, op voorhand was vaak aangegeven dat het een strenge was dus de regels respecteren of de dag kon er wel es opzitten, belangrijkste wat te melden was dat er enkel op de rechte stukken mocht ingehaald worden (niet bochten of remzones) en altijd links inhalen na bevestiging van de voorliger dat hij u gezien had. Da’s dan ook de reden waarom ik er vrijdag ook was voor men 1e circuitdag, een klein technisch circuitje, lagere snelheden, een deftig wagenpark en een goede organisatie, kwist dat ik bij de tragere ging zijn maar gezien de sportiviteit van de mededeelnemers heb ik geen enkele seconde moeten vrezen 🙂
en idd, de witte RS met de chauffeur in bloedvorm is razend snel 8)
als er inderdaad geen strakke organisatie is, loopt het effectief dikwijls met traantjes af, en is op zijn minst het plezier er van af voor minder ervaren mensen. Vroeger (einde de jaren ’90) organiseerden wij zelf soms een trackday voor moto’s op Croix. Maar omdat de huurprijs van het circuit alsmaar steeg (onder meer door de verplichting om een ambulance bij te huren en dergelijke), kwam men in de verleiding om meer inschrijvingen per sessie te aanvaarden, en daar gaat het vaak al verkeerd, zeker op een zeer klein circuit! En bij de laatste keer was ik in de tussengroep (‘gevorderden’) nog de enige met een legale straatmoto!!! Alle andere motoren waren pure circuitmotoren zonder lichten, pinkers enz enz… en toen wist ik al voor we gestart waren, hoe het er aan toe ging gaan! 👿 Het plezier was er af, en sommige mensen die op mijn aanraden voor de eerste keer meegegaan waren, hebben bij de beginnersgroep de schrik van hun leven opgedaan, en zijn ook na enkele sessies gestopt voor de rest van de dag… 😥 Dus ook hier is de moraal: beter soms net een ietsje meer betalen bij een goede organisatie en plezier beleven, dan je achteraf moeten afvragen waar je aan begonnen bent…
Anoniem26 april 2011 om 15:43jokke_vlo schrijft:
Tja dat ander en sneller verkeer, dat is een moeilijk moment waar je door moet.
…..HET probleem, jammer genoeg.
Nu toegegeven op vandaag zou ik ook ferm in jullie weg rijden vrees ik…Tja dat ander en sneller verkeer, dat is een moeilijk moment waar je door moet.
Tip: ga rijden bij een Engelse organisatie, bijvoorbeeld Lot (lotus-on-track) hetwelke open is voor alle tweezitters (en Porsches).Heel gedisciplineerd en altijd beginners on track….. andere Engelse organisaties zijn ook zo.
Begin zeker niet bij Skylimit (doe dat later). Ik herinner me daar ooit voor een hele dag betaald te hebben, terwijl ik me na 10 rondjes geparkeerd heb in den pits, om er die dag niet meer uit te komen…..
Anoniem26 april 2011 om 13:04Ik heb het meeste schrik voor de ander rijders.
Als je zelf niet echt snel bent word je van alle kanten voorbij gereden.
Dat gebeurt soms nogal gevaarlijk.
Met de moto ben ik zo in een grindbak terecht gekomen doordat een andere rijder mij raakte bij het binnendoor komen in een bocht 😕
Dan rij je de eerste dag op circuit met de moto in de beginnelingen groep 😕
Sindsdien nooit meer op circuit gereden.
Nu ik de Porsche heb denk ik dikwijls om het nog eens een keertje te gaan doen, ik ben dan wel bang om weer zo iemand tegen te komen op de baan 😳Ik ben eigenlijk nog een stukje rookie, daar ik nog maar een jaartje op circuit vertoef. Op aanraden van kenners eerste een Lotus Exige gekocht (ideale leerwagen !) en me zoveel mogelijk geschoold via car control cursussen, gevolgd door het verdiepen in circuitrijden.
Doordat de garage voor de Lotus echt ver weg was en deze auto redelijk wat op onderhoud moest etc…. deze winter besloten naar een betrouwbaardere Porsche over te stappen.
Mijn allereerste trackday heb ik met Lotus kennisgemaakt met de zandbak en sindsdien op vele kilometers niet 1 keer in de problemen gekomen. Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar jezelf kennen, niet overmoedig worden en een degelijke opleiding zijn een soort van verzekering……
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.