- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 augustus 2013 om 03:52
Hoogstwaarschijnlijk de laatste keer met de GT4S op circuit…
24/25 aug 2013 VAB dagen, mijn tweede deelname met dank aan POCA om deze keer ook weer mijn inschrijving te willen verzilveren.
Heb er dit jaar beetje een dubbel gevoel meegekregen.
Mij er meer dan fantastisch geamuseerd en toch weet niet wat het was (is) maar door tientallen keren: ‘uw Porsche mijnheer ? daar droom ik , vriend, pa, zoon ook al jaren van, maar zal nooit lukken’ te horen hebben gekregen toch een beetje geluk… besef… schrik….die dag komt dichterbij!Ok, mij de ganse week ervoor wat rustig gehouden(vorige trackday wat bloeddruk problemen gehad namelijk), de Michelin Super Sport achter laten monteren en een iets andere uitlijning op de GT4S laten zetten, klaar.
Bij de inschrijving zaterdagmorgen was al minder volk aanwezig dan vorig jaar = positief, de regen was dan weer negatief zeker met de wetenschap dat er vorig weekend oldtimer races verreden werden dus…het perfecte glijmiddel .
Box, POCA A’pen naast de imposante Corvettes dus, geen schrik ‘t regent toch dus moest te doen zijn. En dat was het, na een beschaafde schuiver na de Terlamenbocht begon het toch wat te vlotten en slofte ik zowat bijna alles wat toen de baan op was voorbij…yep zelfs die Corvettes (klinkt verwaand zekers? )
Mooie POCA opkomst trouwens; GT3 MKI, 993 RS, 997 T, 964 RS,[IMG]http://i42.tinypic.com/dgl5ip.jpg[/IMG]
[IMG]http://i42.tinypic.com/29pz0c9.jpg[/IMG]Buiten enkele onbezonnen kerels verliep alles behoorlijk netjes.
Wel een paar ‘momentjes’ gehad, oa met 4 op een rij de eerste linkse in, slalommen à 160 km/h net voor de chicane heuvel, mensen die plots denken hun lijn te moeten verdedigen, en toch bij al door 85% respectvol gereden daar.
Er was gewoontegetrouw veel volk en in de namiddag ook zon. Dus droog (gedaan met die Corvettes te…) en kreeg al vlug last van onderstuur. De PS2’s voor kunnen duidelijk de achter gemonteerde Super Sports niet volgen, ok onderstuur op 4×4 Porsche… mits juiste gasdosering toch perfect te sturen.
Bijna de ganse stints op de gripgrens gereden en da was soms link… berekend, tja klinkt professioneel.
Blij die SS te hebben gekozen, ferm bandje!
Vroegtijdig vertrokken, moest nog uit eten die avond
In totaal iets meer dan 3h op de baan geweest en voelde mij nog steeds zeer goed (is de afgelopen weken anders geweest).Dag 2 dan: bij inschrijving, 5 à 6 auto’s…oei
Bevestiging bij aankomst aan de box, leeg! POCA had zijn kat gestuurd! Samen met een 997T rijder stonden we daar met z’n tweeën mooi te k*kken.Na een babbel dan toch beslist te blijven, er was trouwens voor 20 man eten en drinken voorzien. En ik had geen zin in excuses tov de reeds gevormde rij wachtenden. Dan maar met Danny Colebunders afgesproken een 30-tal mensen in de box toe te laten en de rest dan door te schuiven naar onze buurmannen met de Corvettes.
totaal 1h30 voormiddag + 2h45 namiddag (= 4 x bakje vol tanken) gereden!!!!
Voelde mij super, opgepept door:
[i]’wow da’s rapper dan met die Corvette en… van daarstraks
‘Amai dacht met die oude man, maar gaat veel sneller als bij die jonge gasten’
‘lang gewacht, wilde speciaal met u mee want heb u al zien rijden, beroepspiloot???’
‘mijnheer heeft dat nog gedaan zeker?’
‘nu begrijp ik waarom zo’n auto zoveel kost’[/i]ja dat ook 😳Om van de …kreetjes van de vrouwelijke co’s nog maar te zwijgen!!!
(reacties die ferm overdreven zijn natuurlijk, de eerste circuitervaring!!!!)
Dan telkens moeten uitleggen:
‘GT4S ken ik niet’, ikke bla bla bla, kwam mijn oren uit eerlijk gezegd.De Porsche heeft het fantastisch gedaan, 1lt olie erbij en niks problemen koppeling enz perfect.
Door de lage opkomst zondag dus veel vrij baan gekregen en dat was plezant!
Geen risicovolle inhaalmaneuvers moeten ondernemen, ( en dat waren er toch een pak) en geen brokken, kortom super weekendje!
En toch Chicane heuvel en Rea blijven voor mijn moeilijk te nemen bochten.Ook Cederic met de 930 Turbo zeer vlotjes zien doorkomen trouwens, maar dat verteld die zelf wel :first:
Met dank aan Snoer, een man van zijn woord!!!! Dus belofte maakt schuld, achteraf gezien jammer dat het de opwarmrondtjes betrof. U nog voor een ‘hotlap’ gezocht Snoer maar niet meer gevonden.
Zo warm je de vers geleverde ‘Snoerkes pannenkoeken’ op :happydance:
[IMG]http://i40.tinypic.com/fk2rt0.jpg[/IMG]
en ze waren lekker!!! :up:
On track: de 944T net voor de Bianchi overstoken, bij het uitkomen al een redelijk gat met dank aan de bandjes :driver:
[IMG]http://i39.tinypic.com/nmx4iq.jpg[/IMG]
De Porsche ligt mij on track duidelijk beter dan de M3, voorlopig althans 😉
En toch even vermelden, na twee dagen van intensief, met eerbied voor het materiaal, circuit gebruik, gewoontjes terug huiswaarts gereden!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.