GT4S goes VAB Zolder

Home Forum Porsche Uitstappen GT4S goes VAB Zolder

  • Maker
    Discussie
  • Hoogstwaarschijnlijk de laatste keer met de GT4S op circuit…

    24/25 aug 2013 VAB dagen, mijn tweede deelname met dank aan POCA om deze keer ook weer mijn inschrijving te willen verzilveren.

    Heb er dit jaar beetje een dubbel gevoel meegekregen.
    Mij er meer dan fantastisch geamuseerd en toch weet niet wat het was (is) maar door tientallen keren: ‘uw Porsche mijnheer ? daar droom ik , vriend, pa, zoon ook al jaren van, maar zal nooit lukken’ te horen hebben gekregen toch een beetje geluk… besef… schrik….die dag komt dichterbij!

    Ok, mij de ganse week ervoor wat rustig gehouden(vorige trackday wat bloeddruk problemen gehad namelijk), de Michelin Super Sport achter laten monteren en een iets andere uitlijning op de GT4S laten zetten, klaar.

    Bij de inschrijving zaterdagmorgen was al minder volk aanwezig dan vorig jaar = positief, de regen was dan weer negatief zeker met de wetenschap dat er vorig weekend oldtimer races verreden werden dus…het perfecte glijmiddel .

    Box, POCA A’pen naast de imposante Corvettes dus, geen schrik ‘t regent toch dus moest te doen zijn. En dat was het, na een beschaafde schuiver na de Terlamenbocht begon het toch wat te vlotten en slofte ik zowat bijna alles wat toen de baan op was voorbij…yep zelfs die Corvettes (klinkt verwaand zekers? )
    Mooie POCA opkomst trouwens; GT3 MKI, 993 RS, 997 T, 964 RS,

    [IMG]http://i42.tinypic.com/dgl5ip.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i42.tinypic.com/29pz0c9.jpg[/IMG]

    Buiten enkele onbezonnen kerels verliep alles behoorlijk netjes.
    Wel een paar ‘momentjes’ gehad, oa met 4 op een rij de eerste linkse in, slalommen à 160 km/h net voor de chicane heuvel, mensen die plots denken hun lijn te moeten verdedigen, en toch bij al door 85% respectvol gereden daar.
    Er was gewoontegetrouw veel volk en in de namiddag ook zon. Dus droog (gedaan met die Corvettes te…) en kreeg al vlug last van onderstuur. De PS2’s voor kunnen duidelijk de achter gemonteerde Super Sports niet volgen, ok onderstuur op 4×4 Porsche… mits juiste gasdosering toch perfect te sturen.
    Bijna de ganse stints op de gripgrens gereden en da was soms link… berekend, tja klinkt professioneel.
    Blij die SS te hebben gekozen, ferm bandje!
    Vroegtijdig vertrokken, moest nog uit eten die avond
    In totaal iets meer dan 3h op de baan geweest en voelde mij nog steeds zeer goed (is de afgelopen weken anders geweest).

    Dag 2 dan: bij inschrijving, 5 à 6 auto’s…oei
    Bevestiging bij aankomst aan de box, leeg! POCA had zijn kat gestuurd! Samen met een 997T rijder stonden we daar met z’n tweeën mooi te k*kken.

    Na een babbel dan toch beslist te blijven, er was trouwens voor 20 man eten en drinken voorzien. En ik had geen zin in excuses tov de reeds gevormde rij wachtenden. Dan maar met Danny Colebunders afgesproken een 30-tal mensen in de box toe te laten en de rest dan door te schuiven naar onze buurmannen met de Corvettes.

    totaal 1h30 voormiddag + 2h45 namiddag (= 4 x bakje vol tanken) gereden!!!!

    Voelde mij super, opgepept door:
    [i]’wow da’s rapper dan met die Corvette en… van daarstraks
    ‘Amai dacht met die oude man, maar gaat veel sneller als bij die jonge gasten’
    ‘lang gewacht, wilde speciaal met u mee want heb u al zien rijden, beroepspiloot???’
    ‘mijnheer heeft dat nog gedaan zeker?’
    ‘nu begrijp ik waarom zo’n auto zoveel kost’[/i]ja dat ook 😳

    Om van de …kreetjes van de vrouwelijke co’s nog maar te zwijgen!!!

    (reacties die ferm overdreven zijn natuurlijk, de eerste circuitervaring!!!!)

    Dan telkens moeten uitleggen:
    ‘GT4S ken ik niet’, ikke bla bla bla, kwam mijn oren uit eerlijk gezegd.

    De Porsche heeft het fantastisch gedaan, 1lt olie erbij en niks problemen koppeling enz perfect.
    Door de lage opkomst zondag dus veel vrij baan gekregen en dat was plezant!
    Geen risicovolle inhaalmaneuvers moeten ondernemen, ( en dat waren er toch een pak) en geen brokken, kortom super weekendje!
    En toch Chicane heuvel en Rea blijven voor mijn moeilijk te nemen bochten.

    Ook Cederic met de 930 Turbo zeer vlotjes zien doorkomen trouwens, maar dat verteld die zelf wel :first:

    Met dank aan Snoer, een man van zijn woord!!!! Dus belofte maakt schuld, achteraf gezien jammer dat het de opwarmrondtjes betrof. U nog voor een ‘hotlap’ gezocht Snoer maar niet meer gevonden.

    Zo warm je de vers geleverde ‘Snoerkes pannenkoeken’ op :happydance:

    [IMG]http://i40.tinypic.com/fk2rt0.jpg[/IMG]

    en ze waren lekker!!! :up:

    On track: de 944T net voor de Bianchi overstoken, bij het uitkomen al een redelijk gat met dank aan de bandjes :driver:

    [IMG]http://i39.tinypic.com/nmx4iq.jpg[/IMG]

    De Porsche ligt mij on track duidelijk beter dan de M3, voorlopig althans 😉
    En toch even vermelden, na twee dagen van intensief, met eerbied voor het materiaal, circuit gebruik, gewoontjes terug huiswaarts gereden!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • [quote=”luc993cabrio” post=140919]Ja JP jong, he gaat nog ne GT3 RS moeten kopen voor op den track hé. :driver: :driver: :driver:
      [/quote]

      Centen zijn op 🙁 sponsors gezocht….

        Kunnen wij niet eens een pannenkoek wedstrijdje houden?

        mark986, oppassen Pagids en andere raceblokken zijn niet DE blokken voor het dagelijks verkeer!

        Zaterdag wat rondjes co in de 993 RS gezeten, had OEM blokken en schijven en hebben toch een ongelofelijke remkracht! Tuurlijk in de Co-stoel heeft het een veel grotere beleving.

          Luc, volgende keer zorg jij voor de pannenkoeken!! 😀 😀 :happydance:

            Met al dat circuit geweld vandaag maar een setje pagid rs4-2 setje remblokken gekocht voor de boxster s….
            Zullen al wel harder bijten als de standaard welke ik ni wauw vind…)

              Leuk verslag mannen, bedankt om te delen :first:

                Ja JP jong, he gaat nog ne GT3 RS moeten kopen voor op den track hé. :driver: :driver: :driver:
                Ga da ook eens moeten proberen met die pannenkoeken, goeie tip :happydance: :happydance: :happydance:

                  [quote=”porsche914orange” post=140853]
                  Eerst had ik het gedacht om met de 914/6 te gaan, maar aangezien de motor nog steeds in revisie is (straatje zonder einde) toch beslist om de 930 in te zetten. Tot enkele weken voordien de twijfels begonnen te komen. Door heel wat mensen ZOT verklaard om met deze wagen op circuit te gaan. De staat van de wagen, zijn reputatie als Widowmaker deden er geen goed aan. En tot ik vorige week nog eens de prijzen op de 2ehands markt bekeek was het plaatje compleet :bounce: 😐

                  [/quote]

                  ik weet anders nog ne leuke 968 CS staan voor op circuit 😀

                    En dan gaan we maar JP’s topic wat vervuilen :engeltje:

                    In het voorjaar werd ik gecontacteerd door VAB met de vraag of ik niet met een classic Porsche deel wou nemen aan de VAB autohappening. (Tamtam gaat dezer dagen vrij snel, zelfs tot bij de VAB. Of ik nu beroemd of berucht ben, geen idee 😈 )

                    Eerst had ik het gedacht om met de 914/6 te gaan, maar aangezien de motor nog steeds in revisie is (straatje zonder einde) toch beslist om de 930 in te zetten. Tot enkele weken voordien de twijfels begonnen te komen. Door heel wat mensen ZOT verklaard om met deze wagen op circuit te gaan. De staat van de wagen, zijn reputatie als Widowmaker deden er geen goed aan. En tot ik vorige week nog eens de prijzen op de 2ehands markt bekeek was het plaatje compleet :bounce: 😐

                    Na lang twijfelen toch de stap gezet. Maar niet zonder de nodige maatregelen:
                    – Toyo R888 aangekocht
                    – stalen remleidingen
                    – verse remolie
                    Enkele dagen voordien had Benny (BBshifter) opgemerkt dat de voorste remblokken versleten waren. Onmogelijk om nog in de korte tijdspanne aan een vers setje Carbone Lorraine te geraken. Gelukkig had ik nog een set standaard TRW blokken liggen!
                    (Benny is naast mijn schoonbroer ook onze huismekanieker :hail: :hail: 😉 )

                    Op Zaterdag in de voormiddag enkele berichten van JP ontvagen met de woorden: REGEN, GLIJBAAN,… Voorspelde niet veel goeds. Namiddag blijkbaar beter.

                    Zondag was het dan zo ver! Nog altijd niet op mijn gemak gesteld. Porsche had immers in begin 89 nog niet gehoord van ABS, ESP, PSM, servo ????

                    Gelukkig had de organisatie 1u vrij rijden voorzien. De baan op. Wat zoeken naar het gedrag van de Turbo op circuit. Direct gevoeld dat het goed zat met de banden. Remmen das iets anders, maar is dan ook van 1989. Het sturen ging redelijk zwaar maar precies en met veel gevoel. Eens de banden goed warm hadden en op de juiste druk gezet waren ging het stukken beter. Massas grip!! Zalig om de bochten uit te komen net op het juiste aantal toeren en de turboboost in de rug te voelen!

                    Andere wagens op het circuit hielden het verstand er ook bij, behalve enkele waaghalzen met kitkars.

                    Na een paar uur rijden toch vlot over veel jongere Lotussen, 964’s, corvette’s gegaan. De blik op hun gezicht was geld waard!!

                    Voormiddag ikzelf redelijk veel gereden, namiddag vooral Benny. Al dat zwaar sturen begon door te wegen.

                    Balans van de dag:
                    – Heel wat mensen blij gemaakt
                    – geen brokken
                    – wagen heeft het heel goed gedaan, geen mankementen
                    – remblokken opgerookt (foto’s spreken voor zich)
                    – remschijven versleten

                    Naar huis gereden met slepende remmen, geluid van metaal op metaal. Tevreden en voldaan van een dagje circuit rijden!!

                      Merci JP, was een schitterend verslag.
                      Aangenaam leesvoer !

                        Tof om lezen JP :applaus:
                        Misschien dan toch maar eens een 911 kopen in plaats van de M3 voor de track days :popcorn:

                          We weten het ondertussen al dat de JP zeer goed kan rijden maar daar zeer bescheiden bij is
                          Ik ben blij dat je toch een goed gevoel hebt met de wagen
                          Tof verslagje Pannenkoekenman!

                          S2

                            Man man man, wat is die GT4S toch een zalige wagen!! Stond er bij de vorige RLC in NL ook al zo naar te kijken.

                            Prachtding, zal eens moeten opzoeken wat er net aan gedaan is, dan weet ik evenveel als je passagiers 😉

                              En hier nog enkele foto’s van Cederic

                              zo059.JPG

                              zo066.JPG

                              zo120.JPG

                              zo123.JPG

                              En hier hadden de remmen het wat moeilijk

                              zo186.JPG

                              zo189.JPG

                                Ja JP het was voor mij de eerste maal dat ik als co meereed op een circuit en ik moet toegeven ik heb geen moment schrik gehad , Je rijd fantastisch goed en dat meen ik ! Ik ben er zeker van dat je èèn van de snelste wagens was op zondag . Mijn zoon was ook in de wolken van je stuurmans kunst en dit was het eerste wat hij zij toen hij uitstapte . En hij is wel al wat gewoon als co driver hoor .Hij heeft nog met GT3’s en GT 2 meegereden maar was daar na afloop niet te fel tevreden mee .
                                Hierbij nog enkele beelden van zondag (ik weet dat dat hier nogal gewild is )

                                zo021.JPG

                                zo026.JPG

                                zo030.JPG

                                zo041.JPG

                                zo093.JPG

                                zo138.JPG

                                zo150.JPG

                                zo153.JPG

                                PT

                                  Leuk verslag JP !! :happydance:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.