Even de nieuwe aanwinst voorstellen. Bij Penders in Luik een maagdelijke (niet alleen de kleur) MKI op de kop kunnen tikken die dan nog eens een sonderfarbe heeft, korte pont en een europipe uitlaat.
Bij filmpjes zal ik ook wat posten, want om de wagen onder de knie te krijgen alvorens op circuit te gaan heb ik beslist om eerst wat extra stuurvaardigheid op te doen.
Als je de wagen binnen de limieten controleert is hij toch een stukje makkelijker dan de Lotus Exige (mijn vorige trackcar).
Vorige week trouwens samen met een MKII op pad geweest, hierbij ook een duo foto….
[quote=”Remmel” post=95238]
En altijd oppassen voor die mensen je misschien niet zien: zoals op 3:40min die BMW die gewoon naar links komt terwijl je al aan het inhalen bent.
Veel meegemaakt, altijd opletten daar maar daarom ook spannend en erg leuk.[/quote]
Hééél toevallig weer eentje met een gele plaat hé 🙄 😈
Schitterend gewoon :applaus: :respekt: . Ziet er gemakkelijk uit, maar dat is meestal zo met handelingen die perfect uitgevoerd worden, tot je het zelf mag proberen :driver:. Zou wel eens een paar rondjes willen meerijden als dat mogelijk is ? :relaxman:
@jokke,nice filmke,wel groot verschil kwa auto’s ,vind sommige die er rijden levensgevaarlijk situatie ivb met snelhieds verschillen en onervaring van sommige op circuit 😯 tis precies hetzelfde als je wa sportief(vlot) de ring van brussel of antwerpen wil passeren,enirm goei reflexen hebben ivb met degene die trager ijden amai :driver:
Mooi dat filmpje te Zolder, brings back memories…
En altijd oppassen voor die mensen je misschien niet zien: zoals op 3:40min die BMW die gewoon naar links komt terwijl je al aan het inhalen bent.
Veel meegemaakt, altijd opletten daar maar daarom ook spannend en erg leuk.
Heb zitten genieten van beeld, geluid en de rijderskwaliteit :respect2:
[quote=”white 911″ post=94629]mhh , scherpe rondetijden
ik was als debutant met de GT3 al erg tevreden met 3’09 woensdag , droog en 8° op de straatbanden, leuke dag met PCF[/quote]
Het genieten is het belangrijkst hé, klinkt raar uit mijn mond, tijden zijn bijzaak en je wint er geen prijzen mee. (kost u alleen veel geld aan banden).
Genieten van je wagen, de sfeer, het ciruit, de sound, je eigen verbetering en ontdekking DAAR draait het echt om.
Er zal altijd iemand beter of sneller zijn en je daarin volledig smijten maakt je niet gelukkig.
We blijven natuurlijk wel mannen en dus al eens last van haantje de voorste gedrag :puke: :driver:
Ben gisteren naar Zolder gaan rijden op straatbandjes zonder een chrono te bekijken en me zeer goed geamuseerd !
Bovendien nog een paar mooie foto’s gekregen van aanwezigen.
Heb wat liggen oefenen in het inhalen op circuit. Eigenlijk is dat een veel moeilijkere bezigheid dan die scherpe rondetijd neerzetten.
– Het inschatten van de rijkunst of onkunde van de wagen die je gaat voorbijrijden
– Het juiste traject kiezen of terug op het een veilig traject raken (niet altijd makkelijk en vraagt veel koelbloedigheid)
– Leren veilig uitremmen
– Blokkeren van mannen achter u die willen profiteren van het oponthoud.
– Schijngevechtjes (mits respect)
Het is allemaal wat zoeken en het juist doseren van je risico maar eigenlijk ook best leuk. Met opzet gewone banden gestoken om het spannend te maken met de mannen met iets minder power maar slicks.
De mix van dit alles maakte het juist eens aangenaam en ontspannend. Dat rondetijden gejaag maakt je soms dol 🙂
Een Porsche stuur je met rem en gas. Als je er ene te veel ziet sturen, niet goed. Heb zo is met Marc Goossens mee gereden. Tussengas moet je ook is proberen….
Prachtig filmpje daar op Spa!, goed stuurmanswerk.
Zo te zien schakelt en stuurt die GT3 zonder veel inspanning, wat een fantastische auto is dat :respect2:
15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 198)