GTS vs GT4

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
    • Damn you!!
      En ik hou me al HEEL de tijd in om te kappen op PDK’s!!! :bounce: ruzie :mrgreen: :happy: :first:

        [quote=”Mushroom” post=255644]En als die het zegt is het zo? :wtf:[/quote]

        Het was maar om je te jennen. :drink:

          Daar zeg je al zoiets Gert, en dan zeggen dat ik je nog niet zo lang ken héé… :coolness:

          Maar goed dat smaken verschillen want anders liepen we allemaal met dezelfde vrouw over straat… 😀

            Zelfkennis is het begin van alles, hé Wing! :coolness:
            Er zijn testen genoeg op het WWW te vinden. De ene vindt dit, de andere vindt dat…
            Heb het zelf weer gemerkt met autobanden. Heb gisteren nog ergens een review gelezen van iemand die de 991 3.4 dan weer beter vindt dan de 991 3.8. Smaken, beleving en prioriteiten zijn persoonsgebonden.
            Op de eerste dag van onze roadtrip naar Frankrijk kwam ik een Brit tegen met een 981 GTS aan het oude circuit van Gueux en die zwoer bij zijn GTS ook al had daarvoor al een 911 gehad.
            Ik persoonlijk vind de GT4 de knapste Cayman en vind de 911 het knapste model.
            Als je dan toch in de prijscategorie zit tussen 70k & 120k (GT4) dan zou ik voor een 991.1 3.8 met 400pk gaan. 🙂 Maar dan wel ene in een mooi kleurtje. (kwestie van het nog wat moeilijker te maken 😉 )
            It’s up to you! Ik denk niet dat er een echte slechte of minderwaardige Porsche tussen zit. Ik zou mij meer focussen op de staat en de historiek van een eventuele okkasie. Menig GT4 en GTS zal weleens een circuitje geproefd hebben, wellicht….

              :music: :respekt: ik ken er hier wel meer die hier dagelijks uit hun nek lullen … :popcorn: :up: :coolness:

                En als die het zegt is het zo? :wtf:

                  [video]https://www.youtube.com/watch?v=lnIFeELGc2k[/video]

                  Filmpje van een zelfverklaarde 911-ofiel (The Getawayer) over de Cayman S. Hij zegt dus dat de Cayman S een superieure drivers’ car is ten opzichte van een 911 met dezelfde 3,4 L motor. Tenzij je het budget hebt voor een 911 S.

                  Hoe rijm je dat laatste? Wel, hoewel de wegligging niet plots verandert door een krachtigere motor, transformeert dat toch de rijervaring. Ik weet dat een 318d vrij lomp aanvoelt terwijl een 320d op één of andere manier een stuk lichtvoetiger is. Toch?

                    [quote=”Yellow Submarine” post=255633]
                    En uiteraard is de wegligging en het bochtengedrag van de 981 (en de 987 en de 986) fenomenaal en zonder concurrentie (sorry, 911…).[/quote]

                    :happy:
                    ‘t Is maar wat je jezelf wijsmaakt :first:
                    Dat gebrek aan wegligging maakt hij dan ruimschoots goed met karakter en uitstraling :popcorn:

                      Allez, jullie zijn dan toch eindelijk wakker geraakt, stelletje slaapkoppen! :engeltje:

                      Tuurlijk is 275 PK genoeg, Deepee. Verstandelijk toch. Emotioneel daarentegen is there no such thing as enough HP…

                      En uiteraard is de wegligging en het bochtengedrag van de 981 (en de 987 en de 986) fenomenaal en zonder concurrentie (sorry, 911…). Ik vertrek thuis dikwijls op het gemakje, kwestie van respect voor de nog koude mechaniek. Vaak zit er dan op de “vliegbaan” (die 200 m van mijn voordeur begint) al een gozertje of een bestelwagen (meestal een witte, yuk!) in mijn kont te duwen. Laat ik rustig doen… Aan het eerste ronde punt begin ik zonder de remmen aan te raken en dan begin ik dus aan het volgende recht stuk met een flinke voorsprong, waarop het spelletje opnieuw kan beginnen. :first:

                      Maar dat betekent niet dat pure acceleratie te versmaden is. Het één sluit het andere niet uit.

                      Enfin, we zijn nog lang zo ver niet. De witte GTS zonder navi is ondertussen verdwenen dus ik wacht rustig af. Er is eergisteren een architect langs geweest die sterke interesse had voor mijn gele. Hij had zijn Golf R van de hand gedaan en zocht dringend een Cayman. Uiteindelijk heeft hij een (meer discrete) zwarte gekozen (de schrikschijter) liet hij gisteren weten. De Golf heeft hij trouwens naar eigen zeggen verkocht wegens de onbeschaafde turbo-motor. Hij wou dan ook geen nieuwe Cayman (met Kever motor… :ass: ). Verder een heel toffe mens wiens auto-idee-fix redelijk gelijk is aan de mijne en van de meesten onder ons hier. Ik nodig hem eens uit op de volgende event!

                      Maar ik beloof dat als ik ooit een andere koop, ik er eerst een tijd zal mee rijden alvorens iets te veranderen, okee?

                      Weten jullie wat het is, beste vrienden, die Porsche-gekte? Pure levensvreugde, niets meer, niets minder. Je kunt je verplaatsen als een zombie met een grijze sedan (ik zag vandaag op de N60 naar Ronse een Hyunday die zo banaal lelijk was en in het lelijkste doden-grijs dat ooit heeft bestaan, dit zou zo niet mogen verkocht worden wegens nefast voor levenslust) maar daar zit je dan met je zure smoel…

                        Fantastisch, we zitten op pagina 6! En vanaf pagina 2 komt Yellow in ‘t spel.

                        Als ik het allemaal goed gevolgd heb gaat het over de aanschaf van een wagen ‘op de zaak’ die dagelijks zal worden gebruikt in een land bezaaid met verkeersdrempels en wegversmallingen, met flitspalen, met trajectcontroles (bestaande en aangekondigde) en , ik zou het nog vergeten, alle dagen enkele honderden km file.
                        Dankzij de keizer van de file ‘mogen’ we zelfs 70 km/u rijden op de schokkende gewestwegen. Ja, dat is big fun!

                        Hoe anders is het bv. in Duitsland, waar buiten de dorpen op de Bundesstrasse (meestal) 100 km/u mag gereden worden en de Autobahn de kans geeft de paardjes volledig wakker te maken.

                        op naar pagina 7!
                        :drink:

                          Ehresmann automotive gmbh is een referentie op vlak van de 981 GTS en Spyder. Hier zou ik zonder twijfelen mijn wagen durven binnendoen.

                            Ik had niet geantwoord omdat mijn plaat toch maar blijft hangen: van een Porsche motor blijf je met je p*ten af :respekt:
                            Wil je plenty pk’s dan zijn er veel auto’s die ook nog eens goedkoper zijn.
                            Wil je rijplezier dan neem je handgeschakeld, geeft veel meer vergnügen dan uwe motor opzettelijk te verbasteren.

                              [quote=”Yellow Submarine” post=252737]… en hoe minder PK, hoe meer je plankgas kan geven. Ik vind mijn 275 PK op zich voldoende. Zeker als je PDK hebt, want kick-down zorgt er – ook als de PDK in “manueel” staat – altijd voor dat er bliksemsnel wordt teruggeschakeld en de daaruit volgende acceleratie laat niets te wensen over…[/quote]

                              meermaals konden we soortgelijke ervaringen lezen en dan een GTS kopen en die extra willen opkietelen :think:

                                Lijkt hier precies een beetje op” ik wil de grootste hebben” allé in dit geval “ik wil de meeste pk’s hebben”. :happy:
                                Zoals Jorge reeds aangeeft. Netjes afblijven. Als je een GTS op zijn staart duwt zit je binnen enkele tellen ver boven de snelheidslimieten van 30-50-70-sporadisch 90- 120km/h… :first:
                                En anders zou ik voor een 911 GT3 of Turbo gaan, als ik jou was…. :salut:

                                  Je staat NIET alleen Jorge, helemaal mee eens !

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.