Allez, jullie zijn dan toch eindelijk wakker geraakt, stelletje slaapkoppen! :engeltje:
Tuurlijk is 275 PK genoeg, Deepee. Verstandelijk toch. Emotioneel daarentegen is there no such thing as enough HP…
En uiteraard is de wegligging en het bochtengedrag van de 981 (en de 987 en de 986) fenomenaal en zonder concurrentie (sorry, 911…). Ik vertrek thuis dikwijls op het gemakje, kwestie van respect voor de nog koude mechaniek. Vaak zit er dan op de “vliegbaan” (die 200 m van mijn voordeur begint) al een gozertje of een bestelwagen (meestal een witte, yuk!) in mijn kont te duwen. Laat ik rustig doen… Aan het eerste ronde punt begin ik zonder de remmen aan te raken en dan begin ik dus aan het volgende recht stuk met een flinke voorsprong, waarop het spelletje opnieuw kan beginnen. :first:
Maar dat betekent niet dat pure acceleratie te versmaden is. Het één sluit het andere niet uit.
Enfin, we zijn nog lang zo ver niet. De witte GTS zonder navi is ondertussen verdwenen dus ik wacht rustig af. Er is eergisteren een architect langs geweest die sterke interesse had voor mijn gele. Hij had zijn Golf R van de hand gedaan en zocht dringend een Cayman. Uiteindelijk heeft hij een (meer discrete) zwarte gekozen (de schrikschijter) liet hij gisteren weten. De Golf heeft hij trouwens naar eigen zeggen verkocht wegens de onbeschaafde turbo-motor. Hij wou dan ook geen nieuwe Cayman (met Kever motor… :ass: ). Verder een heel toffe mens wiens auto-idee-fix redelijk gelijk is aan de mijne en van de meesten onder ons hier. Ik nodig hem eens uit op de volgende event!
Maar ik beloof dat als ik ooit een andere koop, ik er eerst een tijd zal mee rijden alvorens iets te veranderen, okee?
Weten jullie wat het is, beste vrienden, die Porsche-gekte? Pure levensvreugde, niets meer, niets minder. Je kunt je verplaatsen als een zombie met een grijze sedan (ik zag vandaag op de N60 naar Ronse een Hyunday die zo banaal lelijk was en in het lelijkste doden-grijs dat ooit heeft bestaan, dit zou zo niet mogen verkocht worden wegens nefast voor levenslust) maar daar zit je dan met je zure smoel…