GTS vs GT4

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
    • Ik zal misschien alleen staan in deze, maar zo (laten) prutsen aan een P-motor lijkt me toch niet aangewezen, althans niet als gewone P-liefhebber. Dat een renstal dit doet om wat meer uit een motor te halen voor circuitgebruik, dat kan ik nog aannemen.
      P onderscheidt zich naar mijn bescheiden mening van andere merken die een berg aan pk’s hebben zoals Mercedes, BMW,… oa door zijn sublieme wegligging. Pk’s zijn niet heiligmakend hoor. Dat heb ik gisteravond nog eens ondervonden toen ik op weg was met de mijne. Op een stuk rechtdoor zijn ze allemaal sterk, maar als wat slingerwerk aan te pas komt, zijn ze na 3 bochten niet meer te bespeuren :popcorn:

Geen meningen?

Ondertussen weet ik dat dit 1080£ kost. Maar ik heb nog steeds geen idee wat ze juist doen. Hun specialiteit is een software programmering die naar ik her en der lees, veel verder zou gaan dan de meeste chippers. Lees dat ze de versleuteling van de codes kraken. Maar dan nog, 50 PK winst vanaf 340 PK is niet weinig toch. Maar voor die prijs kan ik me niet voorstellen dat bijvoorbeeld stukken van de uitlaat worden vervangen.

Who needs a stinking GT4, huh? :popcorn:

Sommige mensen vertonen een kortsluiting in hun hoofd, jammer maar helaas.

Enfin, back on topic. Een beetje toch… DMS Cayman GTS met 390 BHP

Hoe ze het doen weet ik niet maar wellicht vervangen ze de gehele uitlaat en dan grondig remappen. De Engelse firma wordt wel geregeld genoemd in de lokale autobladen zoals EVO.

Mening?

We stonden betalend op Sterrenwacht. Is uiteindelijk maar gewoon openbare weg, het is al dubieus dat daar geld voor wordt gevraagd, nu dit ook nog …

Dat meen je niet !! :bounce: geen camerabewaking op die “betaalparking” ?

[quote=”WD 1970″ post=255502]Om nu alle aftrekposten af te schaffen is nogal ver gezocht… daarentegen ken ik wel zelfstandigen die mooie Porsche op zaakje hebben staan , maar er niet mee naar klanten durven rijden voor negatieve reactie’s… euh … tja … :wtf:[/quote]

Tja, wij waren dit weekend op de 24u van Zolder met de Cayenne. Toen we terug op de betaalparking kwamen stond er van voor tot vanachter een zeer diepe kras in gemaakt met autosleutel of ander scherp voorwerp. Afgunst regeert blijkbaar ook op wat eigenlijk een feest voor autoliefhebbers zou moeten zijn …

[quote=”wing” post=255456]ik ben er wel voor te vinden, smaken verschillen zo zie je maar weer…… :popcorn:[/quote]

Voor de dagelijkse voiture, helemaal akkoord.
                  Voor een sportwagen, liever een feller kleurtje.

Maar: des goûts et des couleurs on ne discute pas…

Om nu alle aftrekposten af te schaffen is nogal ver gezocht… daarentegen ken ik wel zelfstandigen die mooie Porsche op zaakje hebben staan , maar er niet mee naar klanten durven rijden voor negatieve reactie’s… euh … tja … :wtf:

Er staat zelfs een grijze met nauwelijks 7000 km voor 69999 te koop in België. Voor mij de best mogelijke zaak qua GTS te koop. Maar grijs is echt geen optie. En wrappen? Je doet je koffer vooraan open en weke kleur is de binnenkant? Ook vanuit de chauffeursstoel kijk je op de onderkant van de kofferklep. In mijn geval is dat prettig geel…

Bladerunner: ik gebruik mijn auto veel meer voor het werk dan voor de fun. En ja, ik heb ook fun als naar een werf rij. Anders kan ik beter in mijn tuin blijven zitten, zelf wat Fipronil-vrije legkippen houden en van mijn huurinkomsten leven. Er zijn er die zeggen om alle aftrokken te schrappen. Mij goed, dan eten we broodjes in plaats van een dagschotel en rijden we in Berlingo’s in plaats van Porsche. De economie krimpt dan wel wat wil zeggen dat de overheid moet inkrimpen maar als het dat is wat je wil moet je maar op de PCB stemmen volgende gelegenheid. :salut:

ik ben er wel voor te vinden, smaken verschillen zo zie je maar weer…… :popcorn:

[quote=”mark986″ post=255450]deze is ook wel een koopje denk ik……
                          https://www.coches.net/porsche-cayman-gts-3p-gasolina-2015-en-cordoba-33393260-covo.aspx%5B/quote%5D

Knappe kleur: Boaring Grey!
                          :music:

[quote=”bladerunner” post=255449]Waarschijnlijk ga ik nu alle zelfstandigen tegen krijgen, ….aftrekbaar, recupereerbaar, in te brengen, terug te krijgen, enz. gedeelte primeert aan welke wagen het ook wordt. 🙄

Off topic; in het weekend gaan eten met enkele bevriende zelfstandigen en 80% van het gesprek ging over de mogelijkheden om zoveel mogelijk te omzeilen, ontduiken, recupereren, enz.
                            Op het einde zelfs een korte discussie omtrent het restaurantbonnetje, wie het zou meenemen en in zijn onkostenportefeuille steken, tot ik het bonnetje in handen nam en in duizend stukjes uiteen scheurde.
                            . :think:[/quote]

scheer “ze” nu niet allemaal over dezelfde kam, ben ook zelfstandige en mijn P staat niet op het bedrijf, maar privé geregistreerd…. :popcorn:
                            En niet dat ik er gebruik van maak…., om even terug te komen op het Btw bonnetje…., dit bonnetje van “het weekend” kan je zover ik weet niet inbrengen in de boekhouding, dit geld alleen maar op weekdagen… :salut:

is de huidige verkocht? Zag er een slotje opstaan?
                              Ik heb ook altijd verkocht en dan pas gekocht, oke, soms had ik meerdere staan maar dan kon het budget het aan om eerste te kopen en dan te verkopen. En nog gaf dat dat stress en kon ik nooit echt van de nwe genieten want de oude stond nog ‘op mijnen teen’ zoals men zegt.

Er zijn momenteel wel een paar gts’en dus daarom prijs onder druk.
                              deze is ook wel een koopje denk ik……
                              https://www.coches.net/porsche-cayman-gts-3p-gasolina-2015-en-cordoba-33393260-covo.aspx

Waarschijnlijk ga ik nu alle zelfstandigen tegen krijgen, maar ik krijg de indruk dat vooral het aftrekbaar, recupereerbaar, in te brengen, terug te krijgen, enz. gedeelte primeert aan welke wagen het ook wordt. 🙄

Off topic; in het weekend gaan eten met enkele bevriende zelfstandigen en 80% van het gesprek ging over de mogelijkheden om zoveel mogelijk te omzeilen, ontduiken, recupereren, enz.
                                Op het einde zelfs een korte discussie omtrent het restaurantbonnetje, wie het zou meenemen en in zijn onkostenportefeuille steken, tot ik het bonnetje in handen nam en in duizend stukjes uiteen scheurde.
                                Ik betaal mijn eten zelf en niemand gaat hiervoor kosten recupereren en jullie ook niet heb ik gezegd, want dit etentje heeft niets te maken met wat voor zaken jullie ook doen. :think:

Er is zonder twijfel een aanzienlijke meerprijs aan een GTS verbonden als bedrijfswagen. VAA is quasi dubbel van mijn 2,7.

Uiteindelijk heb ik toch maar een aanzienlijk lager bod gedaan op bovenstaande Luxemburgse. Afwachten of het aanvaard wordt, wellicht niet. Het is ook een BTW-wagen, altijd interessanter.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.