Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › GTS vs GT4
- Dit onderwerp bevat 86 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
10 april 2016 om 23:49
Zou het prijsverschil van toch min. 40 a 50k eigenlijk echt de moeite zijn als je weet dat 99% van de gereden Km op straat gebeuren???
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221855880&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=19&makeModelVariant1.modelDescription=GTS&pageNumber=1&ticket=ST-28923714-r22UtQ5GpZzYWZdzLclY-mycas46-3_c01_4201 -
MakerDiscussie
-
Het punt is natuurlijk dat je huidige ook in waarde gaat dalen, leeftijd en km die erbij gaan komen. Ook al rijd je niet meer zal die in waarde dalen. Het is niet wat er op een ander gevraagd staat dat men dat er ook daadwerkelijk voor gaat krijgen. Ik ben ook al een tijdje naar de 981 aan het kijken en heb hier onlangs nog een 981cayman gemist met 16000km van 2015 voor 42.000 met best wel wat opties (chrono. pcm, sportzetels. pasm, xenon, etc).
De gt4 zit nu effe in een dip, net zoals de gts. bvb die witte is gewoon een koop!
Je kan nu bvb de opleg doen naar de gts vanwege zeer scherp gekocht en mocht die toch niet volledig aanstaan, uitkijken naar een gt4. de gts zal sowieso zijn waarde sterker behouden als de 2.7 vanwege minder aanbod.
De 2.7 gaat zoals gezegd verder dalen en de andere 2 stagneren of gaan terug iets stijgen afhankelijk het aanbod. Dat ga je veel minder of niet hebben met de 2.7 en daardoor zou het wel is kunnen dat de kloof groter gaat worden.
Dus heb je een oportuniteit, doen. De berekening heb je al gemaakt. Enne de gts is voor dagelijks gebruik de betere keuze. Op de parking staat de gt4 stoerder totdat je daar elke dag mee moet gaan rijden…… Denk aan een normale cayman tov een lotus…. voor de fun de lotus, voor elke dag….. iddDat zou ik doen.
Er zijn eigenlijk weinig back to back artikels te vinden, maar dit is er één: porsche-cayman-gt4-why-i-ll-do-whatever-it-takes-to-own-one
Zoals ik in mijn vorige post reeds zei, zo snel mogelijk testrit met GT4 doen en dan pas beslissen. :driver: :driver: :driver:
Ik krijg net nog een paar foto’s binnen van de Luxemburger (72500€). Blijkt dat die een schattige Ducktail en de GT4 scoops heeft:
en ik heb geen idee waarom die foto’s op hun kop staan!
Het blijft een dilemma vrees ik. Omdat ik zeer geregeld de tweedehandse GT4 op mobile.de gadesla, verschijnen er soms andere in de zoeklijst, zoals die witte GTS voor slechts 59.995€. Leek een echt koopje.
Dus ik dacht, waarom niet inruilen? Maar bij nader inzien was het niet de allerbeste deal. Behalve de kuipstoelen en de PDK heeft die auto quasi geen opties. Zelfs geen PCM. Dus geen navigatie en niet eens een USB om mijn iPod in te pluggen. En toch ook 62500 km, meer dan de mijne. Bovendien is wit niet mijn lievelingskleur voor een auto. Er rijden te veel witte auto’s en camionetten rond en geel past de Cayman gewoon veel beter.
Maar ik had daarna een gele met 30000 km in Luxemburg voor 72500€ en een quasi nieuwe gele in Duitsland voor 78000€ op het oog.
De hamvraag is echter of ik hiermee tevreden zou zijn en blijven? Bij elke wissel verliest men geld (BIV alleen al) dus ik heb er nog eens goed over nagedacht. Ik weet het eigenlijk nog niet en daarom heb ik voor nu mijn staart ingetrokken.
Wat men voor lief neemt qua gebrek aan vering-, zit-, schakel- en geluidscomfort hangt niet enkel af van het wegdek maar ook van het aantal kilometers en hoe je de wagen precies gebruikt, toch? Ik ken mensen die graag telefoneren in de wagen. Zelf heb ik daar een hekel aan, ik geniet liever van het rijden zelf.
En er zijn mensen die van SM houden. Misschien is het dat… :ass:
Als rechtspersoon (als er verschil is) kom ik voor 238g uit:
ingeschreven 20/12/2015
BIV 4680
VB 1810voor 2016 inderdaad BIV 5736!
Maar ik wil weten wat een tweedehandse GT4 me volgend jaar of in 2019 zou kosten aan BIV, vandaar dat ik een oudere fictieve leeftijd in acht nam.
In het hypothetische geval van 20/7/2014 is de BIV 4201€.
Met het verschil kan er een lang weekend NC500 vanaf, ferry incluis.
Even een opmerking in verband met de biv voor een gt4. Ik heb deze onlangs zelf uitgerekend via de website van de overheid en ik kom op andere bedragen uit. Ik zie ook dat er gt4’s met 244 gr en 238 gr co2 te koop staan.
De bedragen die ik uitkwam met 238 gr co2 :
2j oud : 5093 eur
1j oud : 5730 eur
-1j : 6366 eurBij 244 gr co2 liggen deze bedragen nog wel wat hoger.
Ivm uw gts vs gt4 :
Ik weet niet of hier iemand dagelijks met een gt4 rijdt maar ik heb sterke twijfels of je met zo’n wagen dan van plezier kunt spreken. De belgische wegen zijn ( zacht uitgedrukt) nu niet echt de beste om nog maar te zwijgen van de onophoudelijke files / aanschuiven overal. Dan zit je liever comfy met je pdk denk ik? De gt4 overal parkeren en de wagen daar achterlaten zou mij ook al een hoop stress bezorgen denk ik. Als puur dagelijks voertuig/allrounder lijkt mij een gts dan interessanter.
Ik zou natuurlijk zelf liever ook dagelijks in een gt4 zitten maar ik zou er absoluut geen plezier uit halen in het verkeer de dag van vandaag.Als ik met mijn gt3 niet in de ardennen, Luxemburg of de eifel zat was ik meestal gefrustreerd omdat ik de wagen dan niet kan benutten zoals ik voor ogen heb. Ieder zijn ding en doeleinden natuurlijk.
Voor mij : Als extra wagen erbij /weekends etc : gt4. Indien dagelijks gebruik : gts.
[quote=”Mushroom” post=255388]
De enige vraag die je eigenlijk jezelf moet stellen is: “Welke zou je nemen als je daar allemaal geen rekening mee houdt?”.
[/quote]Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Van welke word je automotief geil ? Kies deze en werk daar naartoe. Vergeet de rest, want dat zijn allemaal tussenstationnekes die tijd en geld kosten !
Hulde voor de manier waarop je het aanpakt. Niet over één nacht ijs gaan, alles berekenen, zien wat interessant is en wat showstoppers zijn, etc…
De enige vraag die je eigenlijk jezelf moet stellen is: “Welke zou je nemen als je daar allemaal geen rekening mee houdt?”.Enkele jaren geleden was ik berooid en moest ik een camionette hebben. Een camionette is bij mij gelijk aan een T5. T5 is duur. Beginnen kijken naar dingen die fiscaal en moneywise interessanter waren. De VW-garage was weer een “fuck you”-ervaring, bij Opel net het tegenovergestelde, de Opel was ook nog eens 7k goedkoper én beter uitgerust. Maar het enige dat die Vivaro zou gedaan hebben was me er aan herinneren dat ik geen T5 gekocht had. 💡
+1
Ik vind de GT4 ook een topwagen, maar voor dagelijks gebruik zou ik de GTS nemen. Vind ik ook een prachtwagen.ik zou ook nu gaan voor de GTS. de hoogste afschrijving is nu al achter de rug voor het geval je hem over 18 maanden toch zou inruilen. YOLO
Redelijk simpele beslissing
Dagelijks gebruik = GTS
Fun car = GT4GT4 is er wat over om dagelijks te gebruiken, is quasi onmogelijk normaal mee te rijden
Voornaamste probleem met de GT4 is dat de fun begint pas aan illegale snelheden (mening op basis van 981 Spyder bevindingen welke ik daarom toch snel verkocht heb).Kiezen is verliezen zolang je je focust op wat je niet hebt 💡
Beter is te genieten van wat je hebtPS: ben niet zeker dat de GT4 nog veel gaat zakken, als de nieuw 130k gaat kosten. De 987 Spyder is zelfs duurder geworden bij komst opvolger.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.