Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › GTS
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”deepee” post=264497]DST heeft wss nog niet veel (nooit) met een handgeschakelde 928 gereden ?!
[/quote]Toch wel
Het was dan wel een 928S met (zeer) weinig kilometers
Volgens mijne garagist was dat een snelleVond er niets aan. Past niet in het concept
Vandaar mijn stelling: 928 = automaat
Als ik in de pot wil roeren spring ik wel in een 968 of 944 (of 964)Maar graag ga ik op uw uitnodiging in om uwe GT eens uit te proberen :happy: :happy:
Congrats, mooie wagen!
Heeft er al iemand foto’s gevraagd?Begint een omvangrijke collectie te worden, allerlei moois. :hail:
Deze morgen nog in de pot geroerd bij TAZ, ik vind het toch wel iets hebben.
Voor een GTS is er minder verschil tussen manuele en auto versie.Succes ermee.
[quote=”DST” post=264491]Neen automaat en achterruitwisser [/quote]
Proficiat! :first:
[quote=”DST” post=264491]Trouwens een manuele GTS is ridicul duur[/quote]
Mannen weten waarom :happy:
DST heeft wss nog niet veel (nooit) met een handgeschakelde 928 gereden ?!
Het 1989 GT model met handbak heeft standaard een ZF 40% limited-slip differential, close ratio versnellingsbak en sportophanging. De latere modellen standaard 0-100% variable ratio limited-slip called PSD (Porsche SperrDifferential). Dat icm het hoge koppel over de hele bandbreedte van de V8 motor maakt een groot verschil in rijbeleving tov een automaat!
Mocht dat zelfs 0,2 sec trager zijn, dan nog is een keuze snel gemaakt. Om nog (trager) te rijden als een bompa heb je geen automaat nodig :engeltje:
Zo is dat , je hebt daar een punt.
Maar…..dat past nu net bij het karakter en de rijstijl in een Gran Tourismo :driver: :up:Aan het andere eind heb je hard-core sportwagens met manuele close-ratio bak, maximale sper en uniball ophanging :happy:
Het zal wel aan mij liggen maar een koppelomvormer geeft mij de indruk van indirectheid. De verbondenheid is wat weg die ik graag heb met een auto.
Neen automaat en achterruitwisser
Mijn mening: als je een manuele wil, neem dan een 944 of 968
Automaat past veel beter bij het GT karakter vd 928Trouwens een manuele GTS is ridicul duur
Heb eigenlijk maar plaats voor 10. Het leven kan wreed zijn…
Proficiat met de ultieme 928. manueel?
+1 voor dagelijkse plaat. Het enige nadeel is de tijdsverspilling één keer per jaar tijdens het aanschuiven voor de keuring.
[hide][quote=”CARMANIACS” post=264473]En nu wachten tot deze te koop komt :hail:
Van “92 dus op O-plaat?[/quote]Gezien Belg en dus met GVA, denk ik er sterk over hem op gewone plaat te hangen.
Is immers zalige wagen om woon-werk verkeer te doen :driver:
Anders mag ik ze enkel in het weekend rijden…… 🙄 :engeltje:Dus juist eens ff dubbel / triple checken of ze me dan geen volle bak tax aansmeren….is immers 7000 vs. 80 euro
[/hide][quote=”wing” post=264466]mooi mooi, maar goed dat je nog wat plaats hebt in de garage … :up:[/quote]
Daar zeg je zoiets, ze staan droog, maar staan elkaar wreed in de weg. :wtf:
Heb eigenlijk maar plaats voor 10
Moeten er dus 3 weg voor goed te zijn.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.