Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 387)
    • :respekt: [quote=”Morris52″ post=115244][quote=”Gette” post=115236]Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik :D[/quote]

      Volledig mee akkoord , ik heb ook evenveel plezier aan het werken als aan het rijden.

      Kerstboom dit jaar ligt al ne 911 motor onder 😀 of was dat van Sinterklaas , ik weet het niet meer.

      Lijstje ga ik nu wat rustiger afwerken , het is nu toch winter dus ….

      Vandaag een 50tal kms gereden , geen enkel probleem ondervonden
      Ik voel dat ze meer koppel heeft als de MR2 maar of ze even snel of sneller is , is moeilijk aan te voelen
      De MR2 is harder, bruter en gaat sneller in zijn toeren > de P is soepeler maar je voelt de P meer in de rug duwen en ik verschiet er telkens van dat de snelheidsmeter al zo hoog staat
      Nog een paar 100km roderen en dan mag ze eens goed doortrekken met de G-tech om haar performance te bepalen.
      In de vroege zomer naar de dyno om exacte pks en Nm te kennen.

      Mvg, Guy[/quote]guy, respect voor je werk :first:

        morris
        kom maar eens aan de kust in september
        daar kan je hem een uit testen

          [quote=”Hellraiser” post=115269]Mss even afgeleid door een klant en bouten vergeten vast te zetten.
          :[/quote]

          Elke mechanieker vergeet al wel eens iets maar sommige dingen mag je niet vergeten als mechanieker
          Ik denk maar aan olie , -filter , of de ophanging van de wagen.

          Allemaal geen erg , mijne zoon had het snel opgespoort en alles nogmaals gecontroleerd

          Vandaag een toerke in de regen met de P > ik had mijn G-tech meegenomen
          Beste tijd was 6.9sec / 100 ( zonder door te trekken )

          G-tech geeft 160pk / 350NM @ 2400rpm op de weg

          Op de DYNO heeft de MR2 190pk /243Nm
          Op de G-tech heeft de MR2 160pk / 169NM maar dan wel op 6000rpm

          Nogmaals , voor de P is dit zonder door te trekken en in zeer natte condities
          G-tech PK’s en Nm zijn natuurlijk niet hetzelfde als een dyno omdat ook de luchtweerstand erin gerekend wordt.

          Afwachten wat de resultaten zijn binnen enkele weken en in droge omstandigheden

            nu moet ik wel mijn petje afdoen voor deze mooie prestatie morris 52

            ook voor alle leden die meegeholpen heeft aan deze topic.de info was ontzettend goed

            [b]keep it up boys[ 😆 /b]

              Mss even afgeleid door een klant en bouten vergeten vast te zetten.

              Heb het zelf ook al voorgehad, dacht toen bij mezelf, had die wagen
              daarstraks ook al zoveel camber 😕
              Maar ja, paar kennissen op den hof terwijl ge bezig bent, wa pintjes
              gaan halen, uitleggen… ‘t is rap gebeurd 😳

                Met de hoger compressie pistons 9.3/1 van de US-motor , de EU injectie en de stalen injectieleidingen >> hoop ik toch stilletjes op +200pk, er komt nadien ook nog een spagetti-uitlaat op.

                Speelt eigelijk niet zoveel rol meer , koppel is groot dat voel je meteen en een plezier om mee te rijden.
                Ik ga nog wel eens moeten kijken naar de afstelling van de koppeling want ze kraakt soms in 1ste of achteruit.

                Ik had afspraak gemaakt om de P te laten afstellen in een gewone garage die wel meer P’s over de vloer krijgt
                Nu , mijn zoon was daar geweest met zijn auto om te verlagen en vandaag blijkt dat de bouten van 3 op de 4 veringen niet vaststonden , 👿
                1 bout was er bijna uit > dit zou garantie een ongeluk geweest hebben

                Dan wordt je verplicht om te verlagen via een garage omdat die het goed zouden doen ……….. begrijpen wie begrijpen kan

                Dus daar ga ik zeker met de P niet naar toe gaan 😕

                Mvg, Guy

                  Goed om te horen dat alles very smooth loopt :applaus:
                  Was oorspronkelijk een 180 Pk dacht ik he ?
                  Ben benieuwd naar wat die nu doet. ❓

                    [quote=”Gette” post=115236]Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik :D[/quote]

                    Volledig mee akkoord , ik heb ook evenveel plezier aan het werken als aan het rijden.

                    Kerstboom dit jaar ligt al ne 911 motor onder 😀 of was dat van Sinterklaas , ik weet het niet meer.

                    Lijstje ga ik nu wat rustiger afwerken , het is nu toch winter dus ….

                    Vandaag een 50tal kms gereden , geen enkel probleem ondervonden
                    Ik voel dat ze meer koppel heeft als de MR2 maar of ze even snel of sneller is , is moeilijk aan te voelen
                    De MR2 is harder, bruter en gaat sneller in zijn toeren > de P is soepeler maar je voelt de P meer in de rug duwen en ik verschiet er telkens van dat de snelheidsmeter al zo hoog staat
                    Nog een paar 100km roderen en dan mag ze eens goed doortrekken met de G-tech om haar performance te bepalen.
                    In de vroege zomer naar de dyno om exacte pks en Nm te kennen.

                    Mvg, Guy

                      Moeilijk is da niet ,vlimmetje los en pin eruit duwen maar idd. een motorklep met vleugel weegt waarschijnlijk zwaarder .

                        Ik zou ook nieuwe gasveren moeten plaatsen aan mijn motordeksel met spoiler. Heb er al wat over gelezen. Maar geraak er niet uit. Moeten er nu originele geplaatst worden van 370nm of de verstevigde van 600nm? En zijn die moeilijk te vervangen?

                          Voor onder de kerstboom 😉
                          kofferpompjes

                            Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik 😀

                              Het is tijd om mijn TO-DO lijstje van pagina 1 eens opnieuw erbij te nemen en verder af te werken.

                              Motorklep
                              Pompjes zijn defect

                              Kofferdeksel
                              Pompjes zijn defect

                              Chassis
                              Onderaan behandelen
                              Koffer bekleden

                              Motor :
                              uitlaat vervangen door spagetti-uitlaat
                              Alternator vervangen
                              Motor afstellen /CO e.d.

                              Interieur / electriciteit :
                              zetels leer behandelen en reinigen zetel chauffeur licht beschadigd
                              sensor olieniveau vervangen
                              temperatuurmeter
                              toerenteller springt op en neer
                              km-teller, tandwieltje kmstand

                              Ik ben er nog even mee bezig

                              Mvg, Guy

                                Thanks voor de info > ik denk dat het veiliger is om alles aan te passen

                                Dit zal wel voor na de feestdagen zijn

                                Mvg, Guy

                                  ff opgezocht 😉

                                  Attachments:
                                  • valeo21200879406.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.