Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
      De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
      Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
      Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

      Om te beginnen een TODO-lijstje :
      Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

      Carrosserie :
      Vleugel L :
      Krassen , geen roest
      Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
      Standlichtje werkt niet
      Antenne vervangen
      Vleugel R
      Krassen , geen roest
      Deur L :
      Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
      Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
      Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
      Deur R
      Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
      Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
      Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
      Achtervleugel L
      Roestplekje onder raam
      Achtervleugel R
      Roestplekje onderaan?
      Motorklep
      Roestplekje onder raam
      Pompjes zijn defect
      Spoiler
      1 boutje losgekomen van motorkap 😆
      Kofferdeksel
      Foutje in lak
      Sluit niet correct
      Pompjes zijn defect
      Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
      Dak
      Krassen, geen roest
      Drempel L
      Verf losgekomen , geen roest 😆
      Drempel R
      Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
      Steenplaat Voor
      Geen schade
      Steenplaat Achter
      Roestig 😆
      Geplooid 😆 terug ok
      Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
      Bumper Voor
      Geen schade
      Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
      Bumper Achter
      Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

      Ophanging/ remmen
      beschermingsflens achteraan
      blokjes vervangen
      revisiekit rubbers
      remolie volledig vervangen / ontluchten
      Chassis
      Wielkassen behandelen
      Onderaan behandelen
      Geen roest
      Koffer bekleden

      Motor :
      Onderhoud
      olie
      oliefilter
      benzinefilter 😆 nieuw
      bougies
      luchtfilter 😆 nieuw
      delco en stator vervangen 😆 nieuw
      bougiekabels
      ontsteking nazien
      oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
      compressie meten
      uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
      Benzinetank reinigen 😆
      Koudstart , bij gasgeven knallen
      Warm starten geen probleem

      Interieur / electriciteit :
      interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
      zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
      Werking metersoliedrukmeter 😆
      temperatuurmeter 😆
      toerenteller 😆
      km-teller, tandwieltje kmstand
      klokje > ok 😆
      werking alle lichten – standlichtje defect
      Plaatsen olietemperatuurmeter
      Radio plaatsen 😆

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 387)
      • :respekt: [quote=”Morris52″ post=115244][quote=”Gette” post=115236]Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik :D[/quote]

        Volledig mee akkoord , ik heb ook evenveel plezier aan het werken als aan het rijden.

        Kerstboom dit jaar ligt al ne 911 motor onder 😀 of was dat van Sinterklaas , ik weet het niet meer.

        Lijstje ga ik nu wat rustiger afwerken , het is nu toch winter dus ….

        Vandaag een 50tal kms gereden , geen enkel probleem ondervonden
        Ik voel dat ze meer koppel heeft als de MR2 maar of ze even snel of sneller is , is moeilijk aan te voelen
        De MR2 is harder, bruter en gaat sneller in zijn toeren > de P is soepeler maar je voelt de P meer in de rug duwen en ik verschiet er telkens van dat de snelheidsmeter al zo hoog staat
        Nog een paar 100km roderen en dan mag ze eens goed doortrekken met de G-tech om haar performance te bepalen.
        In de vroege zomer naar de dyno om exacte pks en Nm te kennen.

        Mvg, Guy[/quote]guy, respect voor je werk :first:

          morris
          kom maar eens aan de kust in september
          daar kan je hem een uit testen

            [quote=”Hellraiser” post=115269]Mss even afgeleid door een klant en bouten vergeten vast te zetten.
            :[/quote]

            Elke mechanieker vergeet al wel eens iets maar sommige dingen mag je niet vergeten als mechanieker
            Ik denk maar aan olie , -filter , of de ophanging van de wagen.

            Allemaal geen erg , mijne zoon had het snel opgespoort en alles nogmaals gecontroleerd

            Vandaag een toerke in de regen met de P > ik had mijn G-tech meegenomen
            Beste tijd was 6.9sec / 100 ( zonder door te trekken )

            G-tech geeft 160pk / 350NM @ 2400rpm op de weg

            Op de DYNO heeft de MR2 190pk /243Nm
            Op de G-tech heeft de MR2 160pk / 169NM maar dan wel op 6000rpm

            Nogmaals , voor de P is dit zonder door te trekken en in zeer natte condities
            G-tech PK’s en Nm zijn natuurlijk niet hetzelfde als een dyno omdat ook de luchtweerstand erin gerekend wordt.

            Afwachten wat de resultaten zijn binnen enkele weken en in droge omstandigheden

              nu moet ik wel mijn petje afdoen voor deze mooie prestatie morris 52

              ook voor alle leden die meegeholpen heeft aan deze topic.de info was ontzettend goed

              [b]keep it up boys[ 😆 /b]

                Mss even afgeleid door een klant en bouten vergeten vast te zetten.

                Heb het zelf ook al voorgehad, dacht toen bij mezelf, had die wagen
                daarstraks ook al zoveel camber 😕
                Maar ja, paar kennissen op den hof terwijl ge bezig bent, wa pintjes
                gaan halen, uitleggen… ‘t is rap gebeurd 😳

                  Met de hoger compressie pistons 9.3/1 van de US-motor , de EU injectie en de stalen injectieleidingen >> hoop ik toch stilletjes op +200pk, er komt nadien ook nog een spagetti-uitlaat op.

                  Speelt eigelijk niet zoveel rol meer , koppel is groot dat voel je meteen en een plezier om mee te rijden.
                  Ik ga nog wel eens moeten kijken naar de afstelling van de koppeling want ze kraakt soms in 1ste of achteruit.

                  Ik had afspraak gemaakt om de P te laten afstellen in een gewone garage die wel meer P’s over de vloer krijgt
                  Nu , mijn zoon was daar geweest met zijn auto om te verlagen en vandaag blijkt dat de bouten van 3 op de 4 veringen niet vaststonden , 👿
                  1 bout was er bijna uit > dit zou garantie een ongeluk geweest hebben

                  Dan wordt je verplicht om te verlagen via een garage omdat die het goed zouden doen ……….. begrijpen wie begrijpen kan

                  Dus daar ga ik zeker met de P niet naar toe gaan 😕

                  Mvg, Guy

                    Goed om te horen dat alles very smooth loopt :applaus:
                    Was oorspronkelijk een 180 Pk dacht ik he ?
                    Ben benieuwd naar wat die nu doet. ❓

                      [quote=”Gette” post=115236]Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik :D[/quote]

                      Volledig mee akkoord , ik heb ook evenveel plezier aan het werken als aan het rijden.

                      Kerstboom dit jaar ligt al ne 911 motor onder 😀 of was dat van Sinterklaas , ik weet het niet meer.

                      Lijstje ga ik nu wat rustiger afwerken , het is nu toch winter dus ….

                      Vandaag een 50tal kms gereden , geen enkel probleem ondervonden
                      Ik voel dat ze meer koppel heeft als de MR2 maar of ze even snel of sneller is , is moeilijk aan te voelen
                      De MR2 is harder, bruter en gaat sneller in zijn toeren > de P is soepeler maar je voelt de P meer in de rug duwen en ik verschiet er telkens van dat de snelheidsmeter al zo hoog staat
                      Nog een paar 100km roderen en dan mag ze eens goed doortrekken met de G-tech om haar performance te bepalen.
                      In de vroege zomer naar de dyno om exacte pks en Nm te kennen.

                      Mvg, Guy

                        Moeilijk is da niet ,vlimmetje los en pin eruit duwen maar idd. een motorklep met vleugel weegt waarschijnlijk zwaarder .

                          Ik zou ook nieuwe gasveren moeten plaatsen aan mijn motordeksel met spoiler. Heb er al wat over gelezen. Maar geraak er niet uit. Moeten er nu originele geplaatst worden van 370nm of de verstevigde van 600nm? En zijn die moeilijk te vervangen?

                            Voor onder de kerstboom 😉
                            kofferpompjes

                              Ik ben er al 3 jaar mee bezig, da’s even plezant als er mee rijden vind ik 😀

                                Het is tijd om mijn TO-DO lijstje van pagina 1 eens opnieuw erbij te nemen en verder af te werken.

                                Motorklep
                                Pompjes zijn defect

                                Kofferdeksel
                                Pompjes zijn defect

                                Chassis
                                Onderaan behandelen
                                Koffer bekleden

                                Motor :
                                uitlaat vervangen door spagetti-uitlaat
                                Alternator vervangen
                                Motor afstellen /CO e.d.

                                Interieur / electriciteit :
                                zetels leer behandelen en reinigen zetel chauffeur licht beschadigd
                                sensor olieniveau vervangen
                                temperatuurmeter
                                toerenteller springt op en neer
                                km-teller, tandwieltje kmstand

                                Ik ben er nog even mee bezig

                                Mvg, Guy

                                  Thanks voor de info > ik denk dat het veiliger is om alles aan te passen

                                  Dit zal wel voor na de feestdagen zijn

                                  Mvg, Guy

                                    ff opgezocht 😉

                                    Attachments:
                                    • valeo21200879406.jpg
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 387)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.