Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 387)
    • [quote=”cabrio wim” post=112881]
      Dat zou ik niet doen, gaat teveel Sjonnie worden. :puke:

      Gewoon mooi zwart lakske. ;)[/quote]
      Mag ook een lichter zwart ,stone grey bv. :lekker:

      Wim

        [quote=”Morris52″ post=112843] maar ik zal toch genoodzaakt zijn om de koelingkap in het goud te doen.[/quote]

        Dat zou ik niet doen, gaat teveel Sjonnie worden. :puke:

        Gewoon mooi zwart lakske. 😉

          Waaw zeg :respekt:

            :respekt: :respect2:

              Amai… 😯
              Da gaat daar vooruit !
              Knap .. mooie combinatie :applaus: :respect2:

                [quote=”Peter_Targa_84″ post=112841]Nice Guy, goud en chroom, zeer mooie combinatie. Hééél vééél :respekt:[/quote]

                Merci Peter, de kunst is om niet te overdrijven met een kleur (zeker goudkleurig ) maar ik zal toch genoodzaakt zijn om de koelingkap in het goud te doen.
                Een geluk is dat men er weinig van ziet , dus ik hoop dat het niet teveel wordt.

                Het idee met de carbon gaat niet door , mijn budget van 5000 die ik voorzien had zit er bijna door 👿

                Ook de beplating rondom de motor zal niet gepoederlakt worden, zoals ik in het begin gezegd had.

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020352.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020350.jpg[/IMG]

                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020349.jpg[/IMG]

                Mvg, Guy

                  [quote=”Gette” post=112828]Guy, volgens mij zijn er 2 bouten in gevallen hoor :P[/quote]
                  Ik dacht ook dat ik nog iets horen vallen had 🙂
                  Anders uw motor ne keer vastpakken en ne keer goed mee schudden? Voor de zekerheid? :sarcastisch :happy:

                  Neenee. Ne dikke chapeau! Ten eerste om ‘t te kunnen, ten tweede om de looks van de motor :first:

                  XXX

                    Nice Guy, goud en chroom, zeer mooie combinatie. Hééél vééél :respekt:

                      Het spijtige is dat ik dit weekend moet werken , dus de P gaat moeten wachten tot na het weekend PFFFF

                      Stel u voor dat ik diene stomme bout daar niet had uitgekregen , dan had ik alles opnieuw mogen openmaken , ik mag er niet aan denken.

                      Morgen zou injectie e.d. gemonteert moeten zijn , en dan kan ik beginnen met alles af te stellen.
                      Volgende week montage en eerste start ? ik zal maar niet tever vooruit plannen want dan loopt er weer vanalles mis.

                      Mvg, Guy

                        Guy, volgens mij zijn er 2 bouten in gevallen hoor 😛

                          Een serieuze fout m.i: de inhoud van het blikje dat op de motor staat ! Aan dit tempo tegen het week-end proefdraaien ? 😉

                            Nu begin ik te merken dat de revisie van de motor nu echt wel op zijn einde loopt , er liggen bijna geen onderdelen meer op de werkbanken.

                            Vandaag liep het bijna mis toen er een bout in de motor viel, er was maar 1 opening die niet afgedekt was en natuurlijk moest hij juist daar vallen.
                            Na een 30 min paniek en vissen met een magneet , had ik hem eindelijk te pakken.

                            Het resultaat na dag 2 van de montage

                              :respect2: :respect2: :first: :lekker:

                                [quote=”Porsche911lover” post=112738]Guy kwam, zag, kocht en reviseerde
                                terwijl hij met de andere hand…
                                …zn living tapiseerde !!!

                                :respekt:[/quote]
                                +1²

                                  [quote=”Porsche911lover” post=112738]Guy kwam, zag, kocht en reviseerde
                                  terwijl hij met de andere hand…
                                  …zn living tapiseerde !!!

                                  :respekt:[/quote]

                                  Niet te doen , ik lig me hier kreupel te lachen > goed gevonden :drink:

                                  Het mooi NL woordje is de kleppen “polijsten” , maar ik vind roderen zoveel mooier .
                                  En zoals de andere al perfect uitlegde , dit is idd om een perfecte afsluiting te krijgen van de kleppen.
                                  Na het roderen van de kleppen gaat er ook benzine in een omgedraaide cilinderkop, en als s’anderdaags het niveau niet gezakt is dan is de afsluiting perfect.

                                  > Maar werken als Speedy Gonzales heeft ook zijn nadelen :
                                  Dit staat niet op het videoke en dit blijft onder ons hé , maar ik zag er zo naar uit om mijn cilinders te monteren , dat ik de eerste cilinder en zuiger andersom gemonteerd had. gelukkig controleer ik altijd 2 keer. 😳

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.