Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 387)
    • Knap werk, :respekt:

        roderen = ronddraaien
        inschuren van de kleppen

        Wim

          [quote=”bully” post=112732]Guy dat gaat lekker zeg 8) Wat ben je nou aan het doen op 2min30 op het vorige filmpje?[/quote]

          Is hij de kleppen aan het inschuren met een trompetje.
          Dit doe je eerst met grove pasta, geregeld kijken, en als je dan ziet dat je alle donkere plekken weg zijn, herhaal je dit met de fijne pasta.
          Resultaat een fijn en perfect sluiten klepje.

            [quote=”Bert V.” post=112739]

            In Guy zijn geval is hij kleppen aan het roderen 💡

            Bert zelfs met google kom ik er niet uit, roderen. Beitelen of zoiets?

              Wat ben je nou aan het doen op 2min30 op het vorige filmpje?

              In de oertijd probeerde men op deze manier vuur te maken :mrgreen:

              In Guy zijn geval is hij kleppen aan het roderen 💡

              Guy respect man :respect2: prachtig project om te volgen.

                Guy kwam, zag, kocht en reviseerde
                terwijl hij met de andere hand…
                …zn living tapiseerde !!!

                :respekt:

                XXX

                  Jij moet dringend je Nickname wijzigen. Speedy Gonzales zou meer passen 😀 :respekt: 😀

                    Guy dat gaat lekker zeg 8) Wat ben je nou aan het doen op 2min30 op het vorige filmpje?

                      Ha , het gaat vooruit > vandaag zijn de twee helften van het blok terug bij elkaar gebracht. 😀

                      De aanhaalmomenten heb ik teruggevonden op het net en mijn zoon had ze op school opgezocht in de ateier

                      montage van het bok

                      Ganse dag werd gefimd , maar de volledige montage van de beeden is voor op het laatste van de rit 🙂

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020341.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020346.jpg[/IMG]

                      Morgen zal de motor af zijn en kan ik beginnen met de injectie te monteren

                      Mvg, Guy :driver: :driver:

                        Ik heb hier de werkplaats handboeken van Porsche ingescand.
                        1984 tot 1989 wie graag een cd krijgt stuurt mij maar een pb.
                        Python die van U breng ik wel naar U, dan kunnen we eens kennis maken 😀

                          Je zit waarschijnlijk gebrand om dat blok dicht te schroeven maar ik zou er toch mee opletten.
                          K’weet niet juist meer welk jaartal maar zo hebben de latere bv. sterkere cilinderkopbouten
                          gekregen dus vermoedelijk ook wel ander aanhaalmoment .
                          Zou zonde zijn om in dit stadium een stomme fout te maken 😥

                          Ieder geval ik zoek alvast een beetje mee want heb zelf ook nog geen deftig vraagbaak en mijn blok moet straks ook aan de beurt komen .

                            [quote=”Morris52″ post=112653]Heeft iemand de aanhaalmomenten van de motor.
                            Heb me suf gezocht op het internet en kan ze niet vinden.
                            [/quote]

                            Ik heb de aanhaalmomenten gevonden op Renntech.info , maar wel voor een 1984->
                            Kan iemand me zeggen of dit dezelfde zijn als voor de SC van 1980 ?

                            Mvg, Guy

                              Heeft iemand de aanhaalmomenten van de motor.
                              Heb me suf gezocht op het internet en kan ze niet vinden.

                              Mvg, Guy

                                [quote=”bladerunner” post=112519]:happy: :happy: Geweldig, misschien moet den James hier zijn blok laten reviseren, 4,30 minuten aan 50€/uur = 5,4€[/quote]

                                Yesssss cuts like a new blade this one !!!! kvraag t m meteen !

                                  :happy: :happy: Geweldig, misschien moet den James hier zijn blok laten reviseren, 4,30 minuten aan 50€/uur = 5,4€

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.