Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 387)
    • Guy ik denk dat je goed zal geslapen hebben deze nacht!
      Net het filmpje bekeken, wat een SNELHEID man 😆 😆 :respekt:

        4u30 werk aan de montage van de motor , samengevat in 4min versnelde beelden

        Voorbereiding montage deel 1

        Mvg, Guy

          Heb nog wat kunnen doorwerken aan de P , mijn vrouwke moest weg tot 22u30 en dat gaf me de gelegenheid om een gezellig avondje met de P door te brengen 🙂

          De hoofdlagers van de krukas blijken niet de goede > was voor een 2.7
          Morgen even terugrijden naar FGporsche om ze om te ruilen.

          Dus verder gewerkt aan de cilinderkoppen , kleppen roderen, nieuwe klephoedjes… kortom de cilinderkoppen staan klaar voor montage.

          Nieuwe segmenten werden ook gemonteerd en de zuigers in de cilinders gezet > klaar voor montage.

          De tussenas met de kettingen hangen al in het blok , dus nu wachten op de lagers .

          Ik heb een camera geplaatst in de garage die alle werkzaamheden filmt, zo heb ik op het laatste van de rit een (versnelde) samenvatting van de montage.
          PS: ditmaal werd de camera dichterbij geplaatst , maar de overbelichting blijft een probleem.

          Mvg, Guy

          Wim

            In elke goede autozaak kun je dit vinden. 💡

              [quote=”Mushroom” post=112434]Je hebt je laten in ‘t zak zetten hoor…
              Die ringen in ‘t midden op de foto zitten al kapot in de verpakking [/quote]

              Idd Mushroom , en die lagers zijn ook allemaal in twee gebroken

              @ Rodondo :Dit weekend ben ik aan het behangen ne schilderen in huis , kwestie van de kerk in het midden te houden. 😉

              PS ben vergeten de loctite 574 sealant bij te bestellen Pfff in welke winkel ga ik die nu weer vinden ???

              Mvg, Guy

                Bling Bling :lekker: :lekker: :lekker:
                Wil ik ook !!!

                  Je hebt je laten in ‘t zak zetten hoor…
                  Die ringen in ‘t midden op de foto zitten al kapot in de verpakking :sarcastisch :mrgreen:

                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020337.jpg[/IMG]

                  Geintje!! 😉
                  Thx for sharing! Raze interessant! :respekt:

                    [quote=”snoer 964″ post=112428]Als dit deze avond gemonteerd is heb je goed gewerkt :wtf: :lol:[/quote]

                    En als hij tegen die tijd niet terug vrijgezel is heeft hij supergoed gewerkt ! 8)

                      Als dit deze avond gemonteerd is heb je goed gewerkt :wtf: 😆

                      Wim

                        Je weet weer wat te doen dit weekend. 😉

                        Succes in ieder geval. :respect2:

                          Einde van de revisie komt in zicht ………. gisteren de laatste stukken gaan ophalen bij FGporsche :first:
                          Weer een goede klantenservice en ik vond dat de prijs ook meeviel voor al deze stukken :

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020339.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020338.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020337.jpg[/IMG]

                          Nu kan het belangrijkste beginnen : de montage van de motor

                          Waar gingen al die onderdelen nu alweer in ? LOL

                          Mvg, Guy

                            [quote=”python” post=112267]Ik kwam een artikel tegen waar werd verteld dat de luchtweger van de K jetronic (wat vermoedelijk de meeste luchtblazers hier hebben) niet zo goed zou om kunnen met de grotere overlappingstijden van de S nokkenassen .
                            Er word eerder gekozen om de standaard SC nokkenassen naar een 964 profiel te laten slijpen.
                            KLIK HIER[/quote]

                            @ python .Heb dit ook ergens gelezen .
                            @ gette . De s nokkenassen zijn volgens mij gewoon van de 911s of vergis ik me.

                            Mvg.
                            Guy

                              Ik kwam een artikel tegen waar werd verteld dat de luchtweger van de K jetronic (wat vermoedelijk de meeste luchtblazers hier hebben) niet zo goed zou om kunnen met de grotere overlappingstijden van de S nokkenassen .
                              Er word eerder gekozen om de standaard SC nokkenassen naar een 964 profiel te laten slijpen.
                              KLIK HIER

                                Vaak lees je ook dat er ” S nokkenassen ” geplaatst werden voor meer vermogen.

                                Iemand een idee over welke “S” exemplaren dit dan gaat en of dit wel iets uitmaakt, ik heb mijn twijfels !

                                Wim

                                  [quote=”python” post=112233]@ wim
                                  Je bedoeld het timen van de nokkenas toch ?[/quote]

                                  Inderdaad, dus met de gewone nokkenassen die erin zitten, deze scherper timen.
                                  Maar dan wel met de klok werken voor het timen, dat ze precies gelijk staan.

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.