Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 387)
    • Het gekke is dat je dat vermogen verschil totaal niet voelt tussen 180 en 204 pk versie. Het verschil tussen een euro vs. US 3.2 is dan weer redelijk groot vind ik.

      Wim

        [quote=”Morris52″ post=111597]@
        @ Wim , ik heb daar cilinders en zuigers vastgehad van ne 204pk > die zijn identiek met de uitzondering van de kop van de zuiger > daar zal het compressieverschil zitten
        [/quote]

        Dat is al het eerste punt wat je noemt voor meer PK’s, en de koppen zijn ook iets anders.
        Voor de rest zal Porsche wel dingen gedaan hebben aan de motor qua afstelling en timing, want zo schrikbarend is dat nu ook weer niet 16 PK erbij.

        Tegenwoordig halen ze al meer PK winst met een andere chip te steken.

          @ Gette , en er is iets wat ik al langer had bijgeleerd
          De 204pk heeft koplampsproeiers op de bumpers staan, als ik straks de motor ga halen , ga ik nog enkele foto’s nemen ook van de oude kas waar ze uit kwam.

          @ Wim , ik heb daar cilinders en zuigers vastgehad van ne 204pk > die zijn identiek met de uitzondering van de kop van de zuiger > daar zal het compressieverschil zitten
          Maar het intresseert me wel hoe ze de PKs erbij hebben gekregen.

          Heb me een boekje besteld ,” How build and modify your Porsche 911 sc engine ”
          En het hoofdstuk “modify” is hetgeen me intresseert natuurlijk

          Mvg, Guy

          Wim

            Dat ligt gewoon aan de bouwjaren, eerste hadden minder en de latere de meerder PK’s
            Daar schommelen de Amerikanen tussen, dus die hadden weer minder PK’s vanwege de emissie regeling daar.
            De motor is o.a anders opgebouwd met cilinders en zuigers, dus hogere compressie, hogere/andere inspuiting van injectie, plus nog een paar dingen, maar dan moet ik even in de boeken wat dat precies is. 😳

              Ik zou ook graag weten hoe het komt dat de ene 204pk heeft en de andere 188 of 180 pk > ligt het aan de compressie verhoudingen ? of nog iets anders

              mvg , Guy

                Idd , FG , ben daar heel goed ontvangen , en ze nemen de tijd om een oplossing te vinden :first:

                  Nog wat bijleren ?

                  Kijk even het motornummer na en je weet over welk blok het gaat als je in de tabellen van deze site kijkt.

                  Btw. 4000 eurokes zonder inruil is een redelijke prijs voor een blok, zeker naar FG Porsche normen 😉

                    [quote=”Mushroom” post=111557]Iedereen leert bij en iedereen leeft met je mee! Die 5 blz zijn goed besteed 😛
                    [/quote]

                    Als info zal ik er misschien nog aan toevoegen dat je bij FGporsche wel aan overmaten kan geraken en dit tot 1mm > wel op bestelling , maar ik heb de prijs niet gevraagd dus overmaten bestaan in 0.25 – 0.50 – 0.75 – 1.00

                    Maar als de 0.25 een 400euro kosten , en de 0.50 1700 euro , dan wil ik niet weten hoeveel de 1.00 gaan kosten.

                      Iedereen leert bij en iedereen leeft met je mee! Die 5 blz zijn goed besteed 😛
                      Keep on going Hannibal! 😉

                        Gette: dat zou wel mooi zijn , maar dan moet ik de ontstekingsdoos en bekabeling veranderen.
                        Cilinders en zuigers is geen probleem , die passen ook op mijn blok
                        Of vergis ik me ?

                        Kan iemand me zeggen waar het verschil zit tussen een 188pk en een 204pk
                        Ik bedoel niet de stalen leidingen en zo , maar waar komen die extra PK’s vandaan ?

                        Eigenlijk had ik deze topic, 5 bladzijde korter kunnen maken als ik direct naar Ghost, Bladerunner enz … geluisterd had.
                        Maar ja , je probeert toch altijd wat de goedkoopste maar ook de beste koop is.

                        Mvg, Guy

                          [quote=”Gette” post=111551]Metalen injectieleidingen dus een 204 pk versie denk ik. [/quote]

                          Heb ik ook met 188 pk.

                            I LOVE IT , WHEN A PLAN COMES TOGETHER

                            Succes 😎

                              Metalen injectieleidingen dus een 204 pk versie denk ik. Steken daar geen andere pistons in voor hogere compressie ?

                                Ben naar mijn revisiebedrijf geweest, om bovenstaande vraag te stellen en krukas is hetzelfde blijkbaar.

                                Dus ik vertrokken naar FGporsche om eindelijk mijn onderdelen te gaan ophalen.

                                Nu blijkt dat er in heel dat enorm groot magazijn nog maar 1 set cilinders en krukas ligt , dat voor de mijne past
                                MAAR : zoals het nu al enkele weken eraan toegaat , weer geen geluk de cilinders bleken beschadigd en de krukas had hetzelfde probleem als de mijne ( wel iets minder maar daar zou ik niet zoveel geld voor betalen )

                                Dus eens met Filip daar gebabbeld en toen bleek er een motor te staan zoals de mijne , waar er wel iemand om gebeld had , maar verder werd er geen voorschot betaald.

                                Dus na wat discuteren heb ik een motor gekocht ( en ik moet mijn motor niet afgeven ) voor 4000

                                Yoehoe, eindelijk …. en als bonus , deze motor heeft maar
                                !!! 103.000km !!! :relaxman:

                                Nu ik mijn motor niet moet afgeven als “echange standard” kan ik mijn matching numbers behouden

                                De nieuwe motor wordt uit elkaar gehaald en zal dienen als donor voor de mijne.
                                Het overschot aan stukken zal ik te koop zetten en dan kan ik nog een deel van mijn geld recupureren

                                I LOVE IT , WHEN A PLAN COMES TOGETHER :driver:

                                En dan hier de foto’s van mijn donormotor > zonde eigelijk om deze als donor te gebruiken

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140911.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140821.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/2012-11-07140812.jpg[/IMG]

                                De revisie kan terug starten en ditmaal met een goede basis

                                Mvg ,guy

                                  Ik denk dat mijne Porsche vervloekt is

                                  Nu ben ik al dagen aan het zien voor een oplossing

                                  Optie A > eerst vind ik lagers maar dan voor 1700euro
                                  Optie B > een andere krukas > maar onderweg naar ginder krijg ik telefoon > ze hebben zich vergist , ze hebben niet dezelfde krukas als de mijn

                                  Dus ga ik voor optie C : een andere motor erin > vragen ze er 6200 euro voor (niet gereviseerd wel te verstaan)

                                  Nu heb ik eigelijk een dringende vraag
                                  Ik heb een krukas en cilinders van ne 180pk gevonden ipv ne 188pk > is dit hetzelfde als de mijne ???

                                  Dringende vraag omdat ik klaar sta om te vertrekken naar ginder en ik zou het graag zeker weten

                                  Mvg , Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.