Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 387)
    • 😀 Het mag natuurlijk ook weer niet teveel worden

      Carbon is mooi , maar als je het teveel gebruikt is het .. :puke:

        [quote=”Morris52″ post=111463]Goed gevonden John,

        Daar gaat het plan voor Gette en Porsche911Lover om het te verkopen aan 1200 euro.
        Op het moment dat ik al mijn stukken heb en de motor terug gemonteerd wordt , dan ga ik mijn koelingkap laten doen.

        Diegene die tevreden zijn van het resultaat , kan ik dan nog altijd in contact brengen met hem.

        Mvg, Guy
        [/quote]
        nog beterkoop. :happy:
        http://www.exoticarparts.com.au/magento/index.php/pparts/engine-parts/porsche-930-carbon-fiber-engine-shroud.html
        ook mooi:

        cartridge20cf20fan202.jpg

          Gette

          Idd K-jet is veel te groot , en carbu’s zouden mooi zijn.
          Maar de prijs van de carbu’s PFFF > misschien in de toekomst

          Mvg, Guy

            Had deze ook al tijdje geleden tegengekomen, samen met de uitvoeringen in glasvezel.
            Persoonlijk vind ik wel dat de K-Jet het uitzicht verkloot, misschien toch vlug een setje carbu’s monteren want dat ziet er toch zoveel beter uit :lekker:

              Goed gevonden John,

              Daar gaat het plan voor Gette en Porsche911Lover om het te verkopen aan 1200 euro.
              Op het moment dat ik al mijn stukken heb en de motor terug gemonteerd wordt , dan ga ik mijn koelingkap laten doen.

              Diegene die tevreden zijn van het resultaat , kan ik dan nog altijd in contact brengen met hem.

              Mvg, Guy

              Mvg, Guy

                [quote=”Morris52″ post=111432][quote=”Peter_Targa_84″ post=111418]Als we mee op den boot springen voor die Carbon kappen, wat gaat dat feestje dan kosten? Is dat enkel de centrale kap of alle onderdelen van de hoger geplaatste foto? :respekt:[/quote]

                Ik heb een ander vraag > zijn deze kappen voor alle 911’en hetzelfde ?
                Ik bedoel , is een kap van een 2.7 het zelfde als die van ne 3.0 of ne 3.2 l

                Mvg, Guy[/quote]
                http://www.autobahnextremist.com/index.php?page=shop.product_details&category_id=35&product_id=366%3D0&option=com_virtuemart&Itemid=2

                http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/340408-carbon-fiber-fan-engine-shroud.html
                😉

                  [quote=”Peter_Targa_84″ post=111418]Als we mee op den boot springen voor die Carbon kappen, wat gaat dat feestje dan kosten? Is dat enkel de centrale kap of alle onderdelen van de hoger geplaatste foto? :respekt:[/quote]

                  Ik heb een ander vraag > zijn deze kappen voor alle 911’en hetzelfde ?
                  Ik bedoel , is een kap van een 2.7 het zelfde als die van ne 3.0 of ne 3.2 l

                  Mvg, Guy

                    Als ik hem zie wanneer ik de koelingkap ga brengen zal ik het eens vragen of er een mogelijkheid is om er meerdere te maken en aan welke prijs.
                    Dat hij een prijs maakt voor mij om er 1 te maken en me een plezier te doen, wil niet zeggen dat hij er direct 50-100 gaat maken aan dezelfde prijs.
                    Als hij uberhaupt al aan zo”n serie wil beginnen.

                    Diene mens is echt ne vakman, , dus over het resultaat heb ik geen schrik.
                    Puur naar materiaal gezien kost 1m² carbon matten 80€ > er zijn natuurlijk wel meerdere lagen nodig , werkuren

                    Het is momenteel ook niet mijn grootste zorg

                    Bij Parts-wise hebben ze de lagers > complete set: 1662 euro dan moet ik nog weruren tellen, dus enkel krukas zal snel 2000€ kosten :puke:

                    Ik heb intussen ook een 2dehands krukas gevonden voor 600€+btw , revisie is niet nodig, dus standaard lagers zijn ok

                    Daar kan ik ook cilinders en zuigers hebben > perfecte staat hier zou ik 900€+btw voor moeten betalen

                    Dus ik ga voor optie B gaan > mijn krukas / cilinders / zuigers gaan de vuilbak in > ik kan er misschien een salontafel van maken LOL

                    Ik heb gelukkig het doorlichten van de eerste krukas nog kunnen tegenhouden , anders kon ik dit betalen , zonder er iets aan te hebben.

                    Morgen om 11u00 heb ik al mijn hardware > dan nog juist controle en we kunnen verder

                    Mvg, Guy

                      [quote=”Peter_Targa_84″ post=111418]Als we mee op den boot springen voor die Carbon kappen, wat gaat dat feestje dan kosten? Is dat enkel de centrale kap of alle onderdelen van de hoger geplaatste foto? :respekt:[/quote]

                      Ook interesse! Kan je dit monteren zonder de motor uit te nemen?

                      XXX

                        Als we mee op den boot springen voor die Carbon kappen, wat gaat dat feestje dan kosten? Is dat enkel de centrale kap of alle onderdelen van de hoger geplaatste foto? :respekt:

                          Hij gaat zijn werk hebben , :relaxman:

                          Wacht wel even tot de mijn gedaan is , dan zie je of het ok is

                          Alle gekheid op een stokje > dit is zijn zelfgemaakte kit op zijn MR2 turbo

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/mreddy.jpg[/IMG]

                          De kenners zouden de Porsche onderdelen moeten zien

                            [quote=”Gette” post=111390]Ik wil er wel een 50tal kopen dan; volgend jaar met standje op Techno Classica aan 1199 stuk :first:[/quote]

                            Ok ik stap mee in je bedrijf en doe er nog ns 50 bij ! de groeten oit oilsjt

                              [quote=”Gette” post=111390]Ik wil er wel een 50tal kopen dan; volgend jaar met standje op Techno Classica aan 1199 stuk :first:[/quote]

                              Geen probleem , ik kan het hem vragen en jullie contactgegeven doorgeven

                              Mvg, guy

                                Ik wil er wel een 50tal kopen dan; volgend jaar met standje op Techno Classica aan 1199 stuk :first:

                                  Ik heb het geluk dat ik enkel aanwezig moet zijn op mijn werk LOL , genoeg tijd om opzoekingen te doen
                                  En omdat ik 12u / nacht werk , moet ik maar 14 dagen werken > dat geeft dan weer veel vrije tijd

                                  Mijne kameraad kan de koelingkap in carbon maken voor 300 euro 😀
                                  Ik heb het hem niet gevraagd , maar hij had me ooit gezegd : als hij een mal heeft dat dit werk redelijk seriewerk is > een groepkoop , kan de prijs misschien drukken.

                                  Mvg, Guy

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.