Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 387)
    • kvolg je topic al een tijdje : in één woord : m a g n i f i k werk. Gij slaapt zeker ni jong ?!
      De carbonkap is knap als een bruidsjurk !!! (wa kost da spul??) Spijtig van de krukas, dju toch…
      Khou ook mn lederen hart vast want ik wacht nu op mn prijsofferte voor mn motorrevisie (wagen staat al bij garagist) en hopelijk is mn krukas nog te herbruiken…

        Heb juist een mailtje naar Van Kessel gestuurd.
        Hetzelfde mailtje gaat naar Van Zweeden en FG porsche

          [quote=”Morris52″ post=111358]op zoek gaan naar tweedehands krukas, cilinders en zuigers waar ik standaard lagers op kan monteren.[/quote] Heeft van Kessel niets liggen?

            Heb nieuws gehad van Joma-parts
            Ze waren daar ook zeer vriendelijk maar geen goed nieuws
            De lagers zijn niet meer in stock bij Porsche en wachttijd bedraagt tussen de 3 weken en 1 jaar ! ! !
            De prijs : zie dat je goed neerzit : 925 euro

            :censored: Duur voor een paar halfronde schaaltjes

            Als Parts-wise ook een negatief antwoord heeft , zal ik op zoek gaan naar tweedehands krukas, cilinders en zuigers waar ik standaard lagers op kan monteren.

            Als dit alles niet lukt , dan is mijn laatste toevlucht een andere motor.
            Dan heb ik deze mooie blok in reserve liggen LOL > ik kan er maar beter mee lachen 😕

              [quote=”Morris52″ post=111341]@ John-beton ,

              Ik heb contact met parts-wise opgenomen , de link bleek voor een 356 te zijn.
              Maar op hun site heb ik de 911sc lagers gevonden in 0.50mm

              Ze gingen nu opzoeken of ze nog verkrijgbaar zijn , daar zal ik vandaag of morgen nieuws over krijgen. > rond de 700 euro , maar dat is nog niet bevestigd

              Cilinders en pistons + toebehoren zijn ook iets goedkoper daar . 2250 ipv 2400 euro

              Bedankt John, je hebt me veel geld uitgespaart met deze link.

              Mvg, Guy[/quote]

              daar zullen we bij het volgende treffen een paar :drink: van drinken. 😆
              prijzen zijn daar echt wel goed he.
              grts, john

                Bij het rond kijken voor wat spullen op e-net voor men resto werd ik al gelijk een beetje transpireren van de prijzen die ik tegen kom maar dit is een fijne link ,lijken me faire prijzen :first:


                @Guy
                , goe bezig ! :respekt:

                  Mooi werk Guy. Heb zelf een paar dingen besteld bij partswise en kan zeggen dat ik tevreden ben over de geboden service en afhandeling van bestellingen.

                    @ John-beton ,

                    Ik heb contact met parts-wise opgenomen , de link bleek voor een 356 te zijn.
                    Maar op hun site heb ik de 911sc lagers gevonden in 0.50mm

                    Ze gingen nu opzoeken of ze nog verkrijgbaar zijn , daar zal ik vandaag of morgen nieuws over krijgen. > rond de 700 euro , maar dat is nog niet bevestigd

                    Cilinders en pistons + toebehoren zijn ook iets goedkoper daar . 2250 ipv 2400 euro

                    Bedankt John, je hebt me veel geld uitgespaart met deze link.

                    Mvg, Guy

                        De krukas heb ik binnengebracht en de eerste metingen zijn als volgt

                        Slijtage krukas terhoogte van de 2de cilinder > 0.35mm
                        In een rechte lijn staat ze ook niet meer > 0.4mm uit zijn lijn.

                        De krukas vertrekt morgen om doorgelicht te worden , als er scheuren in zijn , dan is het echt wel einde oefening voor deze krukas.

                        Pff, 🙁 🙁 🙁 bij deze motor loopt echt alles wel mis, want nu moet ik op zoek naar 0.50mm overmaat hoofdlagers.
                        Bij Joma-parts hebben ze niet meer besteld sinds 2005 en toen was de prijs 725€, maar ze gingen eens rondbellen 🙁
                        Bij Rose-passion hebben ze geen overmaten.
                        Bij de leverancier waar ik regelmatig onderdelen ga halen , zeggen ze moeilijk om 0.25 te vinden , laat staan 0.50

                        In afwachting van de resultaten van het doorlichten gaat de zoektocht verder, in de namiddag zal ik meer weten van Joma-parts.

                        Ik ga intussentijd mijne bloeddruk eens opmeten 😀

                        Mvg, Guy

                          Ja da is wel echt ferm !!!!

                            [quote=”Mushroom” post=111291]Amai dat was rap gemaakt! :happy: [/quote]

                            Ik zou wel willen dat het zo rap ging. 😀 😀 😀

                            Mvg, Guy

                              [quote=”Morris52″ post=111289][IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Carbon9110021304361149.jpg[/IMG][/quote]

                              Amai dat was rap gemaakt! :happy:

                              Maar idd: :first:
                              Kan niet mislukken!

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Carbon9110021304361149.jpg[/IMG]

                                  Zou wel kunnen knap zijn in dat carbon :applaus:
                                  Ben geen liefhebber van carbon (althans niet van die heelder interieurs die ze vol carbon plakken) maar op die plaats heeft het recht van bestaan.

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.