Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 387)
    • Mijn besluit staat vast , het zal carbon worden.
      Mailtje is verstuurd naar diene vakman, (want dat is hij echt wel )

      Ik hoop dat de prijzen ook nog meevallen, want carbon is duur.

      Als hij in het ergste geval geen tijd heeft of het niet wilt doen , dan ga ik hiervan een apart project van maken en het zelf doen.
      Met polyester ben ik redelijk handig , en carbon is niet zoveel anders.

      Kijk er al naar uit.

      Mvg, Guy

        Carbon ok; Polyester is iets anders, kan daar warm worden
        Carbon uitzicht is fantastich
        Heb dat op de lijsten van mijne kever gezet, is wel mooi

          De kleur moet ook passen bij het rood van de auto, natuurlijk

          Maar Christophe heeft me op een idee gebracht :

          Het is niet zwart of grijs , maar een mengeling van de 2
          Ik denk dat dit wel bij mijn project past .

          Ik zou het laten maken , ik ken iemand dat in Maasmechelen die met carbon en polyester werkt als hobby ( heeft al enkele bumperlippen voor me gemaakt )

          Wat denken jullie , zou de carbon er niet beter bij passen.

          Het voordeel is dat ik nog wat gewicht win ook 😀 .

          Mvg, Guy

            [quote=”Chineeske” post=111266]ik denk licht of donker zwart haha grapje, om goud tot zijn recht te komen heb je een donkere achtergrond nodig, rood groen blauw zijn daar de geschikte kleuren voor, natuurlijk moeten deze fitten met het Chroom en de motor.[/quote]
            Toch geen GROEN !!!
            Straks denken ze dat de kerstman al doorkomt

              ik denk licht of donker zwart haha grapje, om goud tot zijn recht te komen heb je een donkere achtergrond nodig, rood groen blauw zijn daar de geschikte kleuren voor, natuurlijk moeten deze fitten met het Chroom en de motor.

                Ik zou voor Donker grijs Matt gaan

                  @ Wim, de klepgeleiders zullen nog uitgemeten worden en indien niet binnen de tolerantie worden deze natuurlijk vervangen.

                  Het is vandaag weer goed vooruit gegaan. :relaxman:

                  De kettingkassen zijn klaar

                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020283.jpg[/IMG]

                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020285.jpg[/IMG]

                  Maar de blikvanger van deze motor is dit :
                  Alle bouten en moeren worden nog wel vervangen door RVS-bouten en -moeren

                  ik was wel eens benieuwd wat het resultaat zou zijn , dus heb ik alle afgewerkte onderdelen terug bij elkaar gevoegd.

                  Al zeg ik het zelf , maar in het echt is het nog mooier als op foto:

                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020288.jpg[/IMG]

                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020289.jpg[/IMG]

                  Ik heb nog eens jullie mening nodig :

                  In welke kleur zou ik de koelingskap schilderen ? ( boven de cilinders )
                  Goudkleurig zou iets te veel van het goede zijn vrees ik > orgineel rood zal dan weer niet samengaan met het goud en chroom.
                  Heb ook aan mat-zwart gedacht , dan zal misschien het chroom goed tot zijn recht komen
                  Pfff: belangerijke beslissing , want dit maakt of kraakt het uitzicht

                  Heeft iemand een idee welke kleur goed zou samengaan met mijn thema Chroom/Goud ❓ ❓
                  Alle ideeën zijn welkom

                  Mvg, Guy

                  Wim

                    Ik weet niet of je het gedaan hebt of niet, maar ik zou wel nieuwe klep geleiders er in zetten. 💡

                      @ RubenB:

                      Zoals bij al mijn alu-onderdelen :

                      Beginnen met te ontvetten met een motorontvetter
                      Vervolgens met een staalborstel op een boormachine over de de ganse (buiten)oppervlakte gaan > niet gebruiken in het blok of op plaatsen die perfect vlak moeten zijn.
                      Dit is de reden waarom je in het blok nog steeds wat ingekoekte olie ziet.

                      Vervolgens met een lakontvetter onder hoge druk , alles afspuiten , ook in alle oliekanalen.

                      Alle bouten afplakken en de plaatsen waar geen verf mag lomen.

                      Nadien met een alu-zink spray over het ganse werkstuk om deze te beschermen tegen corrosie.
                      Opgelet , juist een zeer fijn laagje zinkspray , juist genoeg om te beschermen > (dit werd bij de nieuwe blokken ook gedaan )

                      Sommige zullen zeggen dat verf niet op een blok blijft omdat deze niet hittebestendig is .
                      Maar 1. dit is geen lakverf en 2. de P-blok zal nooit geen 200>300°C warm worden.

                      Hittebestendige verf gebruik ik wel bij klassieke motorblokken waar de cilinders ingebouwd zijn .

                      Enkele pagina’s geleden had ik al een foto gepost van een kevermotor die ik volledig gereviseerd had. > deze blok was wel gelakt en de lak is er nooit afgekomen > Motip geeft aan dat je lak mag gebruiken tot 100°C

                      Mvg, Guy

                        Komt goed! 🙂
                        Welke producten heb je gebruikt bij het reinigen van je blok?

                          @ bully , de kettingspanners waren bij deze blok al ge-upgraded dus die kost kan ik al uitsparen

                          @ Bladerunner , daar had ik bij het demonteren van de blok veel schrik voor.
                          Ook de uitlaatbouten zijn fragiel naar het schijnt.
                          Wat ik gedaan heb is weken voordien , alle dagen de bouten inspuiten met WD40.
                          Of dit echt geholpen heeft of niet weet ik niet maar bij demontage kwamen de bouten gemakkelijk los en zonder schade aan de schroefdraad

                          Vandaag heb ik hulp gehad van enkele kameraden en het werk is goed vooruit gegaan

                          De motorblok is afgewerkt en staat de wachten op de nieuwe en gereviseerde onderdelen :

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020263.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020264.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020265.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020266.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020267.jpg[/IMG]

                          De cilinderkoppen zijn ook gereinigd , en zullen morgen gerodeert worden.

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020270.jpg[/IMG]

                          Dit is een foto hoe het eerst was :

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020259.jpg[/IMG]

                          En als bewijs dat mijn kameraden nauwkeurig te werk gaan , heb ik er een fotoke van genomen 😀

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020268.jpg[/IMG]

                            De SCtjes hadden meer last van de kettingspanners, vandaar de up-grade naar hydraulische.

                              Ik weet niet of een 3.0 motor ook gevoelig is aan zwakke kopbouten (of cylinderbouten), ik zie alleszins op de foto’s dat ze nog allemaal heel zijn. Bij mijn 3.2 waren er twee afgebroken, en heb deze dan uiteindelijk vervangen door 24 nieuwe.
                              Misschien even informeren hoe het zit nu het blok toch open ligt. :respect2:

                                Ferm man,
                                Toppic juist gezien.
                                Kga u zeker volgen.
                                Gij geeft gas

                                  @ Peter , ik had niet veel keuze natuurlijk.
                                  Maar ivm de compressie , het eerste dat ik gedaan had was ook de compressie gemeten en die was perfect.
                                  De motor draaide ook goed, geen bijgeluiden.

                                  Maar aan de andere kant , je kan toch moeilijk als je een auto koopt , de motor direct ophalen.
                                  Niets deed vermoeden dat er oliekanalen verstopt waren en dan gaat het plots zeer snel
                                  Als ik nu zie in welke staat de motor van binnen is …..Pfffff

                                  Nu ja , even doorbijten en binnen enkele maanden staat er een P klaar met een zo goed als nieuwe motor

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.