Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 387)
    • normaal gezien niet 😉

      voorbeeld in bijlage is van een kever, maar principe blijft hetzelfde

      Attachments:
      • Alternator-2.jpg

        Dan ga ik der alles uitsmijten en de alternator van 1983 van de US motor erin leggen.

        Bkijkbaar niet zo moeilijk om alles aan te passen

        B+ mag direct naar de startmotor blijven gaan
        D+ blauwe draad loskoppelen en bevestigen aan draad die naar lampje gaat
        En de maasa van alternator direct op de motor

        Zijn er nog andere bedrading waar ik moet op letten

        Mvg, Guy

          Dan weet ik het ook niet meer want alles lijkt te kloppen… 🙁

            D+ geeft 1.7v met motor af en 17.5v met draaiende motor

            Blauw draad van controlelampje geeft 1.8v met motor af en 17.5v met draaiende motor.

            Mvg, Guy

              Nu ik eraan denk, D+ moet massa geven als de motor niet draait (lampje krijgt massa en brandt) en meer dan 12V als de motor draait zodanig da uw lampje uitgaat.

              Volgens mij is er toch iets verkeerd aangesloten ze want als je aan de motor op D+
              voltage krijgt en uw lampje blijft branden…

              wat meet je aan het lampje zelf op de blauwe draad?

                Daarom zit er tussen D+ en D- ook een regelaar, om het spanningsverschil tussen die 15-18v
                terug te brengen naar een constante +-14.3V

                Alternator met ingebouwde regelaar inbouwen is vrij simpel,
                B+ direct naar de batterij (+) over de startmotor
                en D+ direct naar uw lampje

                😉

                  In panne vallen ga je daar niet mee doen.
                  Een 10 jaar geleden heb ik zelf een machine gebouwd om hout te klieven.
                  Ik heb toen een motor van een Opel Cadett diesel gebruikt om de pomp aan te drijven.
                  Die is sindsdien nog steeds in gebruik met dezelfde batterij al moet ik deze steeds starten met startkabels ‘s morgens. Op deze machine blijft het controle lampje ook branden op halve kracht totdat de de batterij vol is, dan brand het nog feller 😯 :wtf: 🙄 maar het werkt toch al 10 jaar :happy:

                    Dat lampje gaat uit wanneer de stroom fiche +15 en fiche D+ van beide kanten gelijk is.
                    Als een van beide wegvalt wordt deze massa (ofwel door de spanningsregelaar) en gaat het lampje branden.

                    Maar je brengt me wel op een idee mijne batterij geeft 13.4v en de D+ geeft op dat moment 15 volt
                    Bij gas even ( is ook het moment dat het lampje harder gaat branden ) geeft de batterij nogg steeds 13.7 v maar heeft D+ 18volt

                    Daarom waarschijnlijk dat het lampje ook feller gaat branden.

                    Dus ik mag stellen dat ik het probleem bij D+ mag gaan zoeken ???

                    PS : dan blijft er nog 1 ding over en dat zijn de diodes > ziiten alle diodes in de alternator of zitten de vermogendiodes in de regelaar ???

                    Ik heb nog een alternator liggen van de US motor maar die heeft een ingebouwde regulator >>> kan ik deze alsnog swappen met mijn alternator en zoja welke aanpassingen moet ik dan doen > ik veronderstel minder bedrading omdat de regulator is ingebouwd

                    Veel vragen ik weet het maar ik zou niet gerust rondrijden , wetend dat ik elk moment in panne kan vallen.

                    Mvg, Guy

                      tip
                      massa van controlelampje gecontroleerd???

                        Ja, zat nog teveel met kevers en 912jes in m’n kop, daar heeft de regelaar 4 aansluitingen en de dynamo maar 3…

                        Jep, B+ moet hetzelfde meten dan de batterij.

                        Zal straks eens kijken hoe het bij mijn 911je zit, maar deze is wel van ’78.

                          Hellraiser geen probleem ik had het gemerkt – regelaar heeft 3 fiched

                          Heeft B+ niet altijd dezelfde waarde als de batterij ?

                          Ik heb de contacten gereinigd en opnieuw goed vastgezet.

                          Ben ook een nieuwe batterij gaan halen.

                          Hoe komt het dat er op mijn regulator nog een extra bakje tussenhangt . Op de foto van de geschilderde motorcompartiment zie je dit bakje naast de spanningsregelaar

                          mvg.guy

                            Please ignore

                              Heb eens even opgezocht en dacht dat je al een alternator met ingebouwde regelaar had,
                              volgens bijgevoegd schema is dit dus niet zo.

                              volgens mij zitten de waarden vrij goed, enkel de laadstroom aan de batterij vind ik
                              persoonlijk laag, ik zie liever iets boven de 14V.

                              wat krijg je op de B+ zelf? Als je daar nog boven de 14V zit dan zit
                              je verlies waarschijnlijk aan de startmotor.

                              Attachments:
                              • diagram2.jpg

                                Vandaag op TC ging het al wat beter . 4 gasten van de keuring direct rond de P met ne hoop vragen
                                Echte p liefhebbers … Dus dat was al wat plezanter

                                Diegene dat de keuring deed vroeg me of hij tot einde van de lijn mocht accelereren lol
                                Toen ik hem zegde dat mijn leidingen afgekeurd waren . Vroeg hij of ze ook effectief rot waren . Toen ik zegde van niet, haalde hij zijn schouders even op en zegde niet iedereen heeft dezelfde motivatie hier.

                                Bij het buitenrijden vroeg hij me dat ik ze even wou dwarszetten over de parking …. Heb ik maar niet gedaan maar wel een korte acceletatie hahaha

                                ze is goedgekeurd met geen enkele opmerking

                                alternator en regelaar doorgemeten
                                D+ heeft 15.52v op ralenti en 18v in toeren
                                DF heeft 7.9v op ralenti en 2.95 v in toeren
                                batterij heeft 13.4 v op ralenti en 13.7 v in toeren

                                wie o wie kan me op het goede spoor zetten

                                mvg. Guy

                                  Als ze ingereden is zet dan nog eens wat driftwerk op het forum…. :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.