Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 387)
      • Bij Van Zweeden een 3.0 vanaf 3500 euro en de 3.2 vanaf 5000 euro…

          SLECHT NIEUWS

          Ben vandaag met alle stukken naar het revisiebedrijf geweest en de schade is groter dan ik dacht.

          De cilinders kunnen niet gehoond worden (chroomlaag)
          Voor de zuigers raad het bedrijf me aan deze niet meer te gebruiken.
          De 2de zuigerstang moet vervangen worden.
          De krukas moet tot 0.5 overmaat lagers afgeslepen en opnieuw gehard worden.
          Ze gingen ook de krukas uitlichten om te zien of er geen microscheurtjes inzitten.

          Kortom , ik vrees dat de motor nog juist goed is voor onderdelen.

          Weet iemand een complete 3.0 sc motor liggen of een 3.2 met bekabeling en ECU

          Als ik een andere motor vind , kan ik de afweging maken om alsnog mijn motor te reviseren of een andere motor in te bouwen.

          HELP ! ! !

          Mvg, Guy

            [quote=”Morris52″ post=110907]
            de tweede site heeft geen online-onderdelenlijst

            [/quote]Is wel een goedkope groothandel en denkt met de klant mee.

              Bedankt bully,

              Nu ken ik nog een extra site voor onderdelen

              de eerste site is het 550 euro maar ik vrees dat nr°8 er niet bij is.

              de tweede site heeft geen online-onderdelenlijst

              Thanks 😀

                klikhierop of misschien klikhierop

                  @ bully , ik zal morgen zien dat de dashcam erboven hangt terwijl ik de blok uit elkaar haal.

                  Ik heb bij Joma-parts overmaten gevonden > 0.25 en 0.5
                  Maar de prijzen pfffffffffffff …. lagers 0.25 = 270€ + 8ste lager = 342€
                  Totaal 620 euro > maar als het in 0.5mm is dan kosten beide maar liefst 1200€

                  DIT MOET BETER KUNNEN > bij Rose Passion heb ik echter geen overmaten gevonden.

                  Alle tips zijn welkom
                  Mvg, Guy

                    Leuk filmpje, jammer, de camera had er boven moeten hangen, hadden we mee kunnen kijken 8)

                      Vandaag is het gereedschap dat ik besteld had bij Rose passion aangekomen.
                      Ik had de nacht gedaan en moest terug opgaan met de nacht , maar ik kon het toch niet laten om nog een 2tal uurtjes aan de motor te werken.

                      Het demonteren ging verrassend goed > ik had al gelezen van bouten die afbreken enz.. maar ik had geluk

                      Ik heb wel vastgesteld dat er in het verleden al aan de motor gewerkt is.
                      En zelfs slecht gewerkt > zo heb ik een borgring van de zuigerpennen teruggevonden in de carter. ! !

                      Nadat ik 2 zuigers gedemonteerd had kon ik alvast de schade vaststellen

                      De zuigerstang van de 2de cilinder had dus speling , beter gezegd : de lagers waren gewoon weg.
                      Deze zuigerstang zal ik waarschijnlijk moeten vervangen daar ze redelijk beschadigd is.

                      De krukas : deze is nog niet gedemonteerd maar ik heb alvast even gemeten wat het verschil is tussen de eerste en de beschadigde tweede.
                      rukas heeft 53mm dikte op de eerste cilinder
                      En de schade bedraagd 0.2mm op de 2de cilinder ( 52.8mm )

                      De cilinders zien er nog deftig uit en ik denk dat de revisiefirma deze wel correct kan krijgen.
                      de zuigers idem , maar door de speling op de drijfstang, heeft de zuiger wel tegen de cilinderkop geklopt en de klep staat in de zuiger geprint.

                      Hier hoop ik dat er geen klep scheef staat ….

                      Samengevat:
                      krukas : 0.2mm minder diameter (wel mooi glad) dan de overige
                      zuigerstang 2 beschadigd en waarschijnlijk te vervangen
                      cilinderkop 2 en kleppen : nog na te zien

                      [b]Ik heb wel een vraagje voor jullie :
                      Is 0.2mm teveel slijtage om op te vangen met overmaat lagers ?[/b]

                      Tijdens de demontage stond mijn dashcam van mijn auto nog aan en bijgevolg heb ik de 2 uren wer samengevat in een versneld filmpje van 6 min
                      Beeldkwaliteit is niet al te best (overbelicht) en heeft geen enkele meerwaarde (te verre afstand) , maar ik wilde de beelden toch maar niet deleten.

                      =http://www.youtube.com/watch?v=yTyYwWRZyjo&feature=youtu.be

                      Mvg , Guy

                      XXX

                        ‘k ga eerste de compressie eens nameten, dan weet ik of er een vergaande operatie van de motor nodig is of niet. Liever niet want de euro’s zullen nu ook al vlug gaan vliegen 😥
                        In mijn ‘boitte’ – een 915 – zit een klein probleempje van 2 naar 3, bedoeling is om daar eens goed naar te gaan kijken, m.a.w. als’t nodig blijkt boitte uit elkaar halen…

                        Mijn garage is aan de kant gezet, nu nog de moed bijeen rapen om eraan te beginnen (en een goeie kameraad automecanieker contacteren) :engeltje:

                          [quote=”Peter_Targa_84″ post=110533].
                          @ Peter, Post zeker wat foto’s dan kunnen we meevolgen hoedat het verloopt.
                          [/quote]

                          Ben ook wel geïnteresseerd in foto’s.
                          Eerst een paar kleinigheden en als het bevalt (lees: “als deze geen twee linker handen blijkt te hebben”) dan eens iets groters proberen…

                            [quote=”Peter_Targa_84″ post=110533].

                            Dju Morris, ik ga u binnenkort verwensen 😀 als ik krampen heb van’t schuren :D[/quote]

                            @ Peter, Post zeker wat foto’s dan kunnen we meevolgen hoedat het verloopt.

                            Voor de speciale sleutels ; ik ga ze moeten bestellen bij Rose-passion want ik kan ze nergens anders vinden. 150€ plus verzendingskosten.
                            Als de revisie gedaan is zal ik ze wel opnieuw te koop zetten .

                            :sarcastisch Misschien is Peter dan zover dat hij ook zijn motor uit elkaar haalt LOL

                            Mvg , Guy

                            XXX

                              @zipper, je hebt gelijk hoor ‘t virus is hier ook toegeslagen. Ik begin morgen met plaats te maken in de garage om dan die kast achteraan de P leeg te halen en op te blinken.

                              Dju Morris, ik ga u binnenkort verwensen 😀 als ik krampen heb van’t schuren 😀

                                Het is zo ver , de motor staat op zijn motorsteun en de accesoires rondom de motor zijn in orde gezet.
                                Nu kan ik beginnen met de motor open te halen om te zien wat de schade is.

                                Maar al direct sta ik voor een probleem :

                                Weet iemand waar ik de sleutels kan kopen of lenen om de nokkenassen te demonteren ?

                                En anderzijds , Bestaan er overmaten voor de lagers van de krukas ?
                                Bestaan er overmaten voor de segmenten ?

                                Mvg, Guy

                                  Thanks king dirt ( grappige nickname trouwens )

                                  Als je ergens aan begint kan je het beter goed doen, anders mag je nadien opnieuw beginnen.
                                  Al begin ik het polieren van die alu-stukken wel een beetje moe te worden

                                  Maar eigenlijk ben ik nog nergens met de revisie van mijn motor , het grote werk zal binnenkort beginnen .
                                  Voor het moment is het opkuisen en veel opzoekingen om de beste maar ook goedkoopste prijzen te hebben. ( budget is tegenwoordig ook een belangrijk gegeven )
                                  Tevens wil ik de motor upgraden maar uiterlijk wel zo orgineel mogelijk houden

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.