Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
      De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
      Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
      Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

      Om te beginnen een TODO-lijstje :
      Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

      Carrosserie :
      Vleugel L :
      Krassen , geen roest
      Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
      Standlichtje werkt niet
      Antenne vervangen
      Vleugel R
      Krassen , geen roest
      Deur L :
      Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
      Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
      Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
      Deur R
      Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
      Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
      Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
      Achtervleugel L
      Roestplekje onder raam
      Achtervleugel R
      Roestplekje onderaan?
      Motorklep
      Roestplekje onder raam
      Pompjes zijn defect
      Spoiler
      1 boutje losgekomen van motorkap 😆
      Kofferdeksel
      Foutje in lak
      Sluit niet correct
      Pompjes zijn defect
      Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
      Dak
      Krassen, geen roest
      Drempel L
      Verf losgekomen , geen roest 😆
      Drempel R
      Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
      Steenplaat Voor
      Geen schade
      Steenplaat Achter
      Roestig 😆
      Geplooid 😆 terug ok
      Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
      Bumper Voor
      Geen schade
      Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
      Bumper Achter
      Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

      Ophanging/ remmen
      beschermingsflens achteraan
      blokjes vervangen
      revisiekit rubbers
      remolie volledig vervangen / ontluchten
      Chassis
      Wielkassen behandelen
      Onderaan behandelen
      Geen roest
      Koffer bekleden

      Motor :
      Onderhoud
      olie
      oliefilter
      benzinefilter 😆 nieuw
      bougies
      luchtfilter 😆 nieuw
      delco en stator vervangen 😆 nieuw
      bougiekabels
      ontsteking nazien
      oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
      compressie meten
      uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
      Benzinetank reinigen 😆
      Koudstart , bij gasgeven knallen
      Warm starten geen probleem

      Interieur / electriciteit :
      interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
      zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
      Werking metersoliedrukmeter 😆
      temperatuurmeter 😆
      toerenteller 😆
      km-teller, tandwieltje kmstand
      klokje > ok 😆
      werking alle lichten – standlichtje defect
      Plaatsen olietemperatuurmeter
      Radio plaatsen 😆

    15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 387)
      • Ja man, maar u bent geen ‘gewone’ zoals we zouden zeggen… Echt knap. Respect!!!

          Ik wil nog niet te ver vooruit denken , maar upgraden van de motor zit in mijn plannen.
          Betere airflow (inlaattubes, scherpere nokkenassen, gepolierde uilaatpoorten , spagetti-uitlaat (daarom moest ik weten in hoeverre die verwarmingstubes nodig waren 🙂
          Maar ik ga nog niet te ver vooruitgaan in mijn plannen , ik ga liever stap-voor-stap … dus op dit ogenblik zijn het de inlaatpijpen.
          En het is inderdaad niet de buitenkant die belangrijk is maar wel de gepolijste binnenkant.

          Thanks allemaal voor de bemoedigende woorden, het doet altijd plezier wanneer je werk gewaardeerd wordt , dit geeft telkens moed om opnieuw gedurende uren met hetzelfde onderdeel bezig te zijn :drink:

          Mvg, Guy

            @morris52,zeer knap gedaan :respekt: een plezie om deze topic te volgen,en langs de ander kant gevaarlijkwant krijg ma zottere gedachten :o)maar eerst liever demijne 100% mechanish in orde :o)

            @gette
            ,als ge die inlatpijpen moest polieren en daar throttles boddies op :respect2: maar zal nog ni vo direkt zijn hahah

              @ gette , buitenkant polieren heeft natuurlijk geen enkel nut naar prestaties toe.
              Dit doe ik enkel voor mezelf … voor mij moet ook een motor mooi en proper zijn.

              Carbs zijn mooi… maar ook mooi 4000 euro
              En zouden de carbs betere prestaties leveren dan een injectiesysteem ?

              Mvg, Guy

                :respekt: zeer knap werk ervan aan het maken.
                maar vergeet de maddam niet af en toe eens blink blink te geven want anders is er nog veel tijd in die garage. :happy:

                  Knap werk, maar wat is het nut hiervan om deze aan de buitenkant te pollieren ?

                  Als het speciaal moet zijn en het moet blinken zou ik er al lang carbus opgestoken hebben :lekker:

                    Knap werk Guy :applaus: :respect2:

                      Vandaag wat tijd gevonden om verder te doen aan de inlaatpijpen.

                      Eentje is gedaan – het is te zeggen , de binnenkant moet nog gedaan worden.
                      Voor de binnenkanten is het iets te lastig om dit zelf te doen, dus ga ik dit ook moeten uitbesteden.
                      Ik heb een revisiefirma gevonden die dit kan doen.

                      En dan hier een foto van de 1ste van de 6.
                      Morgen is nummer 2 aan de beurt.

                      VOOR :

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Inletpipe1voor.jpg[/IMG]

                      NA :
                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Inletpipe1.jpg[/IMG]

                        Neen ,neen , maar mijne zoon zijne auto moest in orde gebracht worden voor technische controle : remschijven , remblokken , hoofdremcilinder , nieuw banden, enz… Oja en voor de eerste keer een carbon dak geplakt( is ook picobello in orde.

                        Morgen heeft hij zijn platen en dan is mijn garage terug vrij.
                        Deze week hoop ik toch minstens de inlaatpijpen gepolijst te hebben.

                        Mvg, Guy

                          Guy,

                          Waar zit je man?
                          ligt je project stil?
                          Of doen je vingers pijn van al dat polieren :mrgreen:
                          In ieder geval een tof topic om te volgen! :respect2: :respect2:

                          XXX

                            Prachtig werk man :respekt:
                            Hoe meer foto’s jij plaatst hoe meer werk ik voor de komende winter begin te plannen 😛

                              [quote=”bully” post=107153]

                              k denk dat je bij alle luchtgekoelde wagens toch een eeuwigheid mag wachten eer je het interieur warm krijgt.

                              Ik heb na starten in de ochtend al na een paar honderd meter warme lucht.[/quote]

                              Idd, de verwarming werkt snel, zeer snel. Bij veel moderne wagens moet je veel langer kou lijden in de winter. Ik zou die motor en buizen houden 😉

                              Mooie topic die ik nu pas ontdekt heb.

                              Zag ook nog ergens een vraag van je ivm de kettingspanners; van wat ik op de foto’s gezien heb zitten er ij jou al de hydraulische in, dus de goeie. Kan je zien aan die kleien metalen leidingen aan je kleppendeksels.

                              Volg het topic vanaf nu met plezier mee, knap werk!

                                @ zipper , thanks … er kruipt wel wat werk in .

                                Momenteel bezig met het polijsten van de inlaatpijpen, ik hoop dat de eerste foto’s dit weekend gepost kunnen worden.
                                Maar hier moet ik nog een oplossing vinden om ook de binnenzijdes spiegelglad te maken , door de speciale vorm is dit niet zo gemakkelijk.

                                Mvg, Guy

                                  :respekt: amai zo chiquedie kleppendeksels :first: benieuwd om te zien als motor trg in elkaar zit mmmm

                                    Volgende etappe van de motor-marathon is gelopen….
                                    De 4 kleppendeksels en de deksels voor de distributieketting

                                    De kleppendeksels voor de inlaatkleppen werden gepolijst en afgewerkt met een goud-tintje 😀

                                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020215.jpg[/IMG]

                                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020223.jpg[/IMG]

                                    De kleppendeksels voor uitlaatkleppen en de deksels voor distributieketting werden gereinigd en beschermd met alu/zinkspray.

                                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020216.jpg[/IMG]

                                    Het volgende op de lijst zijn de tubes van de admissie.
                                    Dit zijn de laatste onderdelen die gepolijst worden.

                                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020221.jpg[/IMG]

                                    Mvg, Guy

                                  15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 387)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.