Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 387)
    • Ja man, maar u bent geen ‘gewone’ zoals we zouden zeggen… Echt knap. Respect!!!

        Ik wil nog niet te ver vooruit denken , maar upgraden van de motor zit in mijn plannen.
        Betere airflow (inlaattubes, scherpere nokkenassen, gepolierde uilaatpoorten , spagetti-uitlaat (daarom moest ik weten in hoeverre die verwarmingstubes nodig waren 🙂
        Maar ik ga nog niet te ver vooruitgaan in mijn plannen , ik ga liever stap-voor-stap … dus op dit ogenblik zijn het de inlaatpijpen.
        En het is inderdaad niet de buitenkant die belangrijk is maar wel de gepolijste binnenkant.

        Thanks allemaal voor de bemoedigende woorden, het doet altijd plezier wanneer je werk gewaardeerd wordt , dit geeft telkens moed om opnieuw gedurende uren met hetzelfde onderdeel bezig te zijn :drink:

        Mvg, Guy

          @morris52,zeer knap gedaan :respekt: een plezie om deze topic te volgen,en langs de ander kant gevaarlijkwant krijg ma zottere gedachten :o)maar eerst liever demijne 100% mechanish in orde :o)

          @gette
          ,als ge die inlatpijpen moest polieren en daar throttles boddies op :respect2: maar zal nog ni vo direkt zijn hahah

            @ gette , buitenkant polieren heeft natuurlijk geen enkel nut naar prestaties toe.
            Dit doe ik enkel voor mezelf … voor mij moet ook een motor mooi en proper zijn.

            Carbs zijn mooi… maar ook mooi 4000 euro
            En zouden de carbs betere prestaties leveren dan een injectiesysteem ?

            Mvg, Guy

              :respekt: zeer knap werk ervan aan het maken.
              maar vergeet de maddam niet af en toe eens blink blink te geven want anders is er nog veel tijd in die garage. :happy:

                Knap werk, maar wat is het nut hiervan om deze aan de buitenkant te pollieren ?

                Als het speciaal moet zijn en het moet blinken zou ik er al lang carbus opgestoken hebben :lekker:

                  Knap werk Guy :applaus: :respect2:

                    Vandaag wat tijd gevonden om verder te doen aan de inlaatpijpen.

                    Eentje is gedaan – het is te zeggen , de binnenkant moet nog gedaan worden.
                    Voor de binnenkanten is het iets te lastig om dit zelf te doen, dus ga ik dit ook moeten uitbesteden.
                    Ik heb een revisiefirma gevonden die dit kan doen.

                    En dan hier een foto van de 1ste van de 6.
                    Morgen is nummer 2 aan de beurt.

                    VOOR :

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Inletpipe1voor.jpg[/IMG]

                    NA :
                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Inletpipe1.jpg[/IMG]

                      Neen ,neen , maar mijne zoon zijne auto moest in orde gebracht worden voor technische controle : remschijven , remblokken , hoofdremcilinder , nieuw banden, enz… Oja en voor de eerste keer een carbon dak geplakt( is ook picobello in orde.

                      Morgen heeft hij zijn platen en dan is mijn garage terug vrij.
                      Deze week hoop ik toch minstens de inlaatpijpen gepolijst te hebben.

                      Mvg, Guy

                        Guy,

                        Waar zit je man?
                        ligt je project stil?
                        Of doen je vingers pijn van al dat polieren :mrgreen:
                        In ieder geval een tof topic om te volgen! :respect2: :respect2:

                        XXX

                          Prachtig werk man :respekt:
                          Hoe meer foto’s jij plaatst hoe meer werk ik voor de komende winter begin te plannen 😛

                            [quote=”bully” post=107153]

                            k denk dat je bij alle luchtgekoelde wagens toch een eeuwigheid mag wachten eer je het interieur warm krijgt.

                            Ik heb na starten in de ochtend al na een paar honderd meter warme lucht.[/quote]

                            Idd, de verwarming werkt snel, zeer snel. Bij veel moderne wagens moet je veel langer kou lijden in de winter. Ik zou die motor en buizen houden 😉

                            Mooie topic die ik nu pas ontdekt heb.

                            Zag ook nog ergens een vraag van je ivm de kettingspanners; van wat ik op de foto’s gezien heb zitten er ij jou al de hydraulische in, dus de goeie. Kan je zien aan die kleien metalen leidingen aan je kleppendeksels.

                            Volg het topic vanaf nu met plezier mee, knap werk!

                              @ zipper , thanks … er kruipt wel wat werk in .

                              Momenteel bezig met het polijsten van de inlaatpijpen, ik hoop dat de eerste foto’s dit weekend gepost kunnen worden.
                              Maar hier moet ik nog een oplossing vinden om ook de binnenzijdes spiegelglad te maken , door de speciale vorm is dit niet zo gemakkelijk.

                              Mvg, Guy

                                :respekt: amai zo chiquedie kleppendeksels :first: benieuwd om te zien als motor trg in elkaar zit mmmm

                                  Volgende etappe van de motor-marathon is gelopen….
                                  De 4 kleppendeksels en de deksels voor de distributieketting

                                  De kleppendeksels voor de inlaatkleppen werden gepolijst en afgewerkt met een goud-tintje 😀

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020215.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020223.jpg[/IMG]

                                  De kleppendeksels voor uitlaatkleppen en de deksels voor distributieketting werden gereinigd en beschermd met alu/zinkspray.

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020216.jpg[/IMG]

                                  Het volgende op de lijst zijn de tubes van de admissie.
                                  Dit zijn de laatste onderdelen die gepolijst worden.

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020221.jpg[/IMG]

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.