Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 387)
    • Om even te antwoorden op de vraag van sommige , hoe je aan het polijsten begint …
      Ik heb vorig jaar dacht ik een topic gemaakt op mijn website.
      Het komt erop neer dat je grof begint te schuren tot alle putjes weg zijn
      Vervolgens neem je steeds fijner schuurpapier en schuur je telkens de schuurkrassen van het vorige papier weg.

      Uiteindelijk kom je uit op 800nat of zelfs 1000nat ( ik zie het verschil tussen de twee niet omdat 800 toch snel verslijt en automatisch een 1000 wordt)

      Als het schuren gedaan is ( dan zal je het geweten hebben aan je armspieren LOL) dan kan je beginnen met polijsten.
      Machinaal is beter maar niet altijd mogelijk > blijven herhalen tot het gewenste effect is de boodschap.

      Het alu zal ook minder snel oxideren omdat de miniscule gaatjes dichtgepolijst zijn .
      Om zeker te zijn doe ik nog eens WD40 over het alu

      Bij mijn MR2 heb ik dit nu sinds een jaar gemonteerd en nog steeds geen oxidatie te bespeuren,
      Wel wrijf ik na elke wasbeurt , de alu in met alureiniger en vervolgens met WD40

      Op mijn site kan je de foto’s zien

      http://mijnhobby.bbforum.be/inlaatspruitstuk_met_chroomeffect-t89.html

      Mvg, Guy

        k denk dat je bij alle luchtgekoelde wagens toch een eeuwigheid mag wachten eer je het interieur warm krijgt.

        Ik heb na starten in de ochtend al na een paar honderd meter warme lucht.

        XXX

          Idem dito, met Rose Passion goede ervaring :first:

            het ziet er geweldig uit guy :respect2:

              [quote=”Morris52″ post=107113]
              PS : ivm het adres voor onderdelen , kwam ik http://www.rosepassion.com tegen.
              Wel een handige site , prijzen , techn tekeningen, en blijkbaar een snelle levertijd[/quote]

              Rose passion, al jaren tevreden van hun service en bijna allemaal originele onderdelen !

                Ik denk dat je bij alle luchtgekoelde wagens toch een eeuwigheid mag wachten eer je het interieur warm krijgt.
                Het enige wat wel handig is : voorruit verwarming, maar dit kan ik oplossen met een 12v fohn.
                Elektrische aftermarket voorruitontdooiers werken niet echt , heb ik mogen ondervinden in mijn Corvair , daar heb ik dan ook onder het dashboard een 12v fohn aangesloten op de orginele buizen ( werkte naar behoren )

                Dus conclusie , de hulpventilator vliegt eruit

                PS : ivm het adres voor onderdelen , kwam ik http://www.rosepassion.com tegen.
                Wel een handige site , prijzen , techn tekeningen, en blijkbaar een snelle levertijd

                Mvg, Guy

                XXX

                  :respekt: man, ik krijg ook al zin om mijn motor er uit te gooien… :driver:

                    Ja dat mag, is gewoon de hulpventilator voor de verwarming.
                    Wordt via relais geschakeld door 2 contacten die aan de verwarmingshendels zitten.

                    Geert.

                      Beste,
                      [b]
                      Ik heb nog vraagje : Mag ik dit motortje en die buizen weglaten ?[/b]

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/599356_214720048655749_1237454744_n.jpg[/IMG]

                      En vervangen door zulke kortere buizen ?

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/599356_214720048655749_1237454744_nzonder.jpg[/IMG]
                      [b]
                      Of is dit een veel te belangrijk onderdeel ?

                      Mvg, Guy[/b]

                        We gaan verder met de revisie van de motor.
                        Eigenlijk ben ik nog niet echt bezig met de motor maar met al hetgeen dat er rond hangt.

                        Mijn manier van werken is : hetgeen ik demonteer , inspecteer ik of het in goede staat is en reviseer ik vervolgens.
                        Zodoende heb ik op het einde van de rit , nog enkel al de afgewerkte onderdelen te monteren.

                        Hier de koeling voor en na :

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020207.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020206.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020208.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020209.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020210.jpg[/IMG]

                        Het plaatwerk op en rond de motor gaat binnen voor te poederlakken , maar met de verloven staat die firma wat achter in de bestellingen en zal ik nog enkele weken moeten wachten vrees ik.

                        Het volgende op de agende : de 4 kleppendeksels

                        Mvg, Guy

                          @Guy, :respekt: prachtig werk al gedaan, :respect2: je topic zal ik mooi blijven volgen,want is vree interessant :respekt:

                            @Tim,bij min sc ,ging het ook enkel ma koppelingskabel zijn:s uiteindelijk volledig koppeling kunne steken en vliegwiel gescheurs 😮

                              OntvetterS, eerst een ontvetter om motors te reiningen.
                              Daarna met stalen borsteltjes in alle hoekjes en kantjes.

                              En als laatste een ontvetter voor carroserie die ik dan onder hoge druk op het materiaal spuit.

                              Tenlaatste ( en daar heeft Rondono het goed gezien 😎 ) lichtjes met zink/alu spray erover om het alu te beschermen tegen corrosie

                              Ahja : en niet vergeten van alle boutjes af te plakken , ander ziet het eruit alsof de bak in ne verfpot is gevallen.

                              Mvg, guy

                                Ziet er (bijna) gespoten uit .

                                  woooow!

                                  Die ziet er beter uit dan de mijne toen ie uit het ultrasoonbad kwam.

                                  Vertel, vertel… 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.