Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 387)
    • Netjes!
      Welke ontvetter heb je gebruikt?

        Voila de start is gegeven

        Alvast begonnen met de versnellingsbak, deze was perfect in orde (syncro) dus dan mag de buitenkant ook wel eens gekuisd worden.
        Is tevens een motivatie wanneer het eens tegenzit met de motor > gewoon even naar de bak kijken 😀

        Hier de foto’s VOOR

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020178.jpg[/IMG]

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020181.jpg[/IMG]

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020183.jpg[/IMG]

        En dan enkele uren er NA

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020186.jpg[/IMG]

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020189.jpg[/IMG]

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020187.jpg[/IMG]

        Voor morgen staat de top van de motor op het programma , als ik genoeg tijd heb tenminste anders zal het voor het weekend zijn

        Mvg, Guy

          Vandaag is de motor uit de kas gekomen.
          Is vlot verlopen , al denk ik dat erin leggen minder gemakkelijk gaat zijn 😕

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020170.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020171.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020172.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020174.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020173.jpg[/IMG]

          Morgen , de versnellingsbak van de motor scheiden en de motor op hoogte zetten om vervolgens eraan te beginnen

          Mvg, Guy

            Kzou in elk geval een Bentley of beter nog een Porsche workshop manual bestellen.

            Sommige zaken lijken eenvoudig maar vereisen een zeer specifieke aanpak. Heb ik laatst ook nog gemerkt met mijn koppelingskabel 😳 😉

              Goed dat je allemaal zelf kan :respekt:
              Hou de moed erin :applaus:

                Vandaag direct begonnen aan de P
                Eerst naar de kettingspanners gekeken , geen speling alles ok
                (PS , hoe weet ik of het nog om de oude kettingspanners gaat ❓ ❓ ❓ ( ik heb begrepen dat je oude spanners beter vervangt , maar mischien is dit in het verleden al gebeurd. )

                Kleppen / veren / tuimelaars leken ook ok ( al heb je niet veel plaats om dit te controleren )

                Uiteindelijk de reden van het kloppend lawaai gevonden : :censored: :censored:

                Met een dun alu-staafje via de bougieopening tot tegen de zuiger en dan de krukas spelingzoekend links en rechts laten bewegen

                Enkel bij de 2de cilinder heeft de zuiger heeft speling op krukas.
                Waarschijnlijk lagers uitgelopen , hopelijk geen schade aan de krukas zelf.

                Vandaag begonnen met de motor uit de kas te halen.

                To be continued…….

                  klikhierop Erg makkelijk bedrijf. Wat je over hebt stuur je weer terug 😉

                    [quote=”Ghost” post=106330]Wanneer je de motor gaat demonteren toch maar eens goed alle olie kanalen controleren op verstoppingen. [/quote]

                    Als de motor opengaat, zal ik er zeker op letten dat alles mooi proper is.
                    Misschien kan ik de oorzaak vinden , maar ik denk ook dat de jaren stilstand er iets mee te maken hebben.

                    [quote=”straffen” post=106345] bij nader zich was er een potje van de delco gesmolten [/quote]

                    Bij het op zoek gaan naar het gerammel , heb ik alles nagekeken.
                    Alles stond goed vast.

                    Dinsdag ga ik meer weten , eerst de kettingspanners en de kleppen nazien.
                    En als ik daar geen probleem vind, dan gaat de motor eruit.
                    Ze zou binnen de 3 maanden naar de techn controle moeten , anders moet is mijn platen terugsturen.

                    Weet iemand een goed adres met democratische prijzen voor motoronderdelen van de P ?
                    Mvg, Guy

                      ik had ook zo een geluid bij het terug keren van Stuttgart.
                      bij nader zich was er een potje van de delco gesmolten .raar maar waar.
                      bij rollantie ,geen geluid.bij het geven van gas rammelde het.

                        Dit zijn natuurlijk dingen die kunnen gebeuren na een stilstand van 10 jaar 😥
                        Wanneer je de motor gaat demonteren toch maar eens goed alle olie kanalen controleren op verstoppingen. Anders zou uw herstelde motor snel terug dezelfde problemen kunnen krijgen.
                        Hoepelijk heeft Cabrio Wim gelijk, dan gaan de kosten nog meevallen.
                        Maar ik vrees ervoor.

                        Wim

                          Heb het geluid wel een keer of 10 afgespeeld, maar weet het niet zeker. 🙄

                          Maar ik denk iets in de richting van gebroken klep veren/tuimelaar.

                            Mooi, mooi, mooi. :respekt: :respekt:

                            Beter reviseren dan een ruilblokje, dan blijft hij matching numbers.

                              😯 :applaus: :respect2:
                              We weten waar naartoe voor onze revisies!! :drink:

                                Ik denk wel dat ik een motorrevisie tot een goed einde kan brengen.

                                In het verleden heb ik een Chevrolet Corvair 6-cil luchtgekoeld ….

                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010308.jpg[/IMG]
                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010313.jpg[/IMG]

                                en een Keverke gereviseerd.
                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1000787.jpg[/IMG]
                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1010051.jpg[/IMG]
                                [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/MotorFINbweb.jpg[/IMG]

                                Voor diegene die benieuwd zijn : Mijn website

                                  Ja , ik weet het eigenlijk ook wel , maar ik hoopte dat het toch nog iets anders zou zijn , bv kettingspanners
                                  Het rare is dat de oliedruk nog altijd goed is : bij een defecte lager zou de oliedruk serieus moeten zakken

                                  Maar idd ik vrees dat het reviseren zal worden 🙁
                                  (Dit zal een apart topic worden … ik weet niet of iemand een DIY heeft gepost over een revisie van een blok)

                                  Ik ga beginnen met de motor eruit te halen , ik denk dat mijn project iets langer gaat duren dan voorzien.
                                  Maar de 911 was zeker geen “kat in een zak”-aankoop , ik wist van te voren dat de P een probleem had met de motor.
                                  Aankoopprijs was dan ook alsof ik een P zonder motor kocht.
                                  Dus er is reserve voor een revisie of okkasiemotor

                                  Maar ik ben iemand die altijd het positieve ziet 😀
                                  Het voordeel is dat ik tijdens het kort ritje toch heb kunnen vaststellen dat versnellingsbak ok is, evenals de ophanging en stuurinrichting.
                                  En na de revisie , heb ik een P die weer vertrokken is alsof ze nieuw is.

                                  Alle suggesties zijn welkom over bv : waar onderdelen kopen of iemand dat een ander idee heeft vanwaar het geluid komt.( liever eerst checken dan voor niets demonteren )

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.