Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 387)
    • Klinkt bekend in de oren. (gelukkig héééél lang geleden) Verdict was toen ” nen bjell”. 😉

        Slecht nieuws :

        Vandaag naar de techn controle willen rijden , maar daar ben ik niet geraakt

        Motor begon plots lawaai te maken en ik vermoed dat de lagers van de krukas erdoor zijn.

        Maar vooraleer de motor te openen wil ik even jullie mening

        De symptomen zijn:
        Slecht optrekken
        Een ratelend geluid
        Oliedruk is Ok
        Compressie is links 10.5 / 9.3 / 10.9 rechts 10.2 /10.1 /10.0

        Filmpje van het lawaai :
        Ratelend geluid 3.0 SC

        Mvg, Guy

          Dit weekend werken, dus alles ligt stil.
          De remblokjes voor en achter , zijn besteld

          Het enige dat ik momenteel nog moet vinden is een revisieset (voor en achter) voor de remklauwen.

          Daarna technische controle , en dan kan ik starten met de motor.
          En beginnen rond te rijden (rodage zal wel nodig zijn na 10jaar stilstaan)

          Mvg, Guy

            amai, gras krijgt bij u ook geen kans om te groeien 😈 :mrgreen:

              Ziet er goed uit :applaus:

                Amaai dat gaat daar nogal vooruit :applaus: :applaus:

                  nice!!

                    deze ziet er al veel beeter uit zo :first:

                      Voila , het resulaat :

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020160.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020161.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020164.jpg[/IMG]

                      Mvg ,Guy

                        Yep die bedoelde ik. Liggen hier maar stof te vangen dus die mocht je gerust hebben, maar ze zien er inderdaad nog goed uit.

                          Zo snel ben ik niet bang hoor lol

                          Maar het was inderdaad meer dan dat op het eerste zicht zichtbaar was.

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020148.jpg[/IMG]

                          Het rot weggesneden en zo diep mogelijk behandeld met roestomvormer

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020149.jpg[/IMG]

                          Ik weet het , niet de goede manier , dit is enkel verstoppen, maar zoals gezegd ; de bedoeling is niet om nu te restaureren maar rijklaar te maken
                          Na een jaartje rondgereden te hebben ken ik de auto , en dan pas begin ik aan de totale restauratie

                          Een plaatje opgelast

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020150.jpg[/IMG]

                          In de grondverf

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020153.jpg[/IMG]

                          Aan de andere drempel was er verf af en de galva zichtbaar (geen roest)
                          Gelijkgeschuurd en in de grondverf

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020154.jpg[/IMG]

                          De whale-tail :
                          Deze stond dus vol krassen omdat de vorige eigenaar deze ook als werkbank gebruikte

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020147.jpg[/IMG]

                          Wel plezant als je samen met je zoon dezelfde passie hebt , en handig ook als er moet geschuurd worden :sarcastisch

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020152.jpg[/IMG]

                          Alle krassen eruit geschuurd , klaar om te schilderen

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020156.jpg[/IMG]

                          Aan de binnenkant kwam er ook verf los en dit is zichtbaar als je in het rooster kijkt : alles geschuurd en in de overschilderbare steenslag gezet > klaar om te schilderen.

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020157.jpg[/IMG]

                          Voila , morgen grondverf schuren en alles in de lak zetten , en ik kan weer een paar dingen afstrepen van de TODO-lijst.

                          @ Ghost ,you have mail

                          @ BC911 , ik veronderstel dat het om de rubberen bescherming gaat die bovenop de drempel ligt (zie eerste foto) … deze zijn aan beide kanten aanwezig en in goede staat maar toch bedankt :respekt:

                          Mvg, Guy

                            @ Bladerunner; slechte mens! de mensen zo bang maken 😀

                            @ Morris 52; ik vrees dat de mensen hier gelijk gaan hebben. Zoals de meesten hier al hebben ondervonden zijn dat de bekende plaatsen, zeker de rechter kant door vuil ophoping achter de oliethermostaat. Ook mijn SC is volledig aangepakt geweest voor deze problemen, eens je begin te demonteren…. 😯

                            Verder veel plezier gewenst met de werken, ik ben zelf ook al 2 jaar intensief bezig en heb nog steeds een mooie waslijst om hem 100% te krijgen.

                            Geert.

                              OK, ik wil ook wel helpen. Ik heb nog twee rubberen beschermingen liggen voor als hij de dorpels weer helemaal strak heeft gekregen ;-). Laat maar weten als je die wil hebben.

                                Nu begint Guy toch schrik te krijgen vrees ik.

                                Ik wil hem alvast een beetje helpen, ik heb nog 2 spiegels liggen die hij mag hebben aan een zacht prijsje, is hij daar toch al mee geholpen 😀 heb ook nog wat ander kleine spullen die misschien bruikbaar zijn. PM mij maar even.

                                  Ik wil je niet bang maken maar dit

                                  Porsche011.jpg

                                  wordt dit

                                  IMG_1076.JPG

                                  en dan dit

                                  p2022.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.