Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

12 reacties aan het bekijken - 376 tot 387 (van in totaal 387)
    • Nog heel wat werk voor de boeg maar :applaus: omdat je het zo grondig aanpakt .

        [quote=”BC911″ post=106054]Roest, gat, krokant, …. het komt me zo bekend voor. Ik vrees dat je verstevigingsdruppel ook wel eens weg zou kunnen zijn. Al hoop ik het voor jou niet …
        [/quote]

        Daar vrees ik ook voor, bij mij was het net hetzelfde, beetje krokant, een roestbelletje onder de lak maar uiteindelijk aan beide zijden nieuwe binnenversteviging moeten steken. Ik zal straks een paar foto’s van voor en na opzoeken.

          Roest, gat, krokant, …. het komt me zo bekend voor. Ik vrees dat je verstevigingsdruppel ook wel eens weg zou kunnen zijn. Al hoop ik het voor jou niet …
          IMG_0437.jpeg

            Holly Molly, een serieus lijstje om af te werken. Ik kijk al uit naar het eindresultaat 😯

            Veel succes!

              Bedankt allemaal voor de reacties
              Morgen ga ik beginnen met wat roest weg te werken
              De kas heeft onderaan niets van roest , maar rond de ruiten enkele blaasjes.
              Deze zullen nog even zo blijven ( valt ook niet zo op )

              Maar aan de rechterkant- in de deuropening onderaan -vrees ik dat er een gat is
              Verf is naar boven gekomen en het voelt allemaal wat krokant aan.

              Doelstelling voor de volgende 3 dagen is roest verwijderen, eventueel plaatje inlassen, binnenkant deur schilderen ( heb nog enkele liters verf van de MGB liggen , deze had ik ook in indisch red gedaan)
              Misschien dat ik de spoiler ook nu al herschilder , deze werd gebruikt als werkbank door de vorige eigenaar en staat vol krassen echt geen zicht en het stoort me enorm

              Mvg, Guy

                Knap hoor, veel succes/plezier met de ‘werken’
                ciao,
                Luc

                  Zo, je laat er geen gras over groeien. Dat lijstje gaat lekker krimpen aan dit tempo :applaus: .

                    Ik heb het geluk dat ik 12u/dag werk , zodoende moet ik maar 14-15dagen werken in de maand > veel vrije tijd dus

                    De P zal pas op de baan komen wanneer ze technisch 100% is.

                    Vandaag de benzinetank verwijderd , en proper gemaakt.
                    Viel allemaal goed mee geen roest of vuil.
                    De oude benzine zal nu dienen voor mijn grasmachine

                    Blijkbaar is de P ooit een witte geweest.

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020144.jpg[/IMG]
                    [b]
                    Met die tussenschotten is het niet zo gemakkelijk om al het vuil eruit te spoelen.[/b]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020145.jpg[/IMG]

                    Eén uurtje werk en de benzinetank staat terug erin , benzinefilter werd al vervangen dus voor het gedeelte benzinetoevoer mag ik nu gerust zijn.

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/oldtimers/Porsche%20911/P1020146.jpg[/IMG]

                    Mvg, Guy

                      En daar durf jij nog mee rondrijden???

                      [IMG]http://i48.tinypic.com/jqjayr.gif[/IMG]

                      Eigenlijk wel plezant wetende dat, na een lange saaie en vervelende werkdag, er thuis wat hobby werk ligt te wachten! Succes!

                        allé je zal veel werk aan de winkel hebben

                          woooooooooooow

                          Das een lang lijstje!

                          Succes!!!

                            Zo te zien ben je al lekker bezig geweest met de wagen. Hoe lang heb je hem al? En waar heb je hem vandaan? Succes nog met de verdere werkzaamheden, en updates blijven posten!

                            Edit : ondertussen je voorsteltopic ook gelezen en antwoorden gevonden op mijn vragen ;-).

                          12 reacties aan het bekijken - 376 tot 387 (van in totaal 387)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.