Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 387)
    • ‘t Echt om jaloers op te zijn… al die technische kennis die je hebt :respekt:
      Fijn dat je dit hier uitgebreid wil delen !

        Als ik nog maar de helft kon van wat jij hier gedaan hebt, was ik al :relaxman:
        :respekt: :respekt:

          :respekt: voor de geleverde werken en deze topic, :first:

            Hoi Guy,

            als de massa wegvalt aan de alternator brandt het lampje inderdaad,
            als de opbrengst van de alternator niet voldoende is brandt het lampje ook
            (schrapend geluid – koolborsteltjes?)
            als isolatie van D+ ergens doorgesleten is brandt het lampje ook,
            en het lampje niet alleen 😀
            Heb dit eens voorgehad bij een 944 enkele jaren geleden:
            [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0253.jpg[/IMG]
            [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0260.jpg[/IMG]
            [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0263.jpg[/IMG]
            Was er op tijd bij of de garages waren afgefikt. :mrgreen:

              Hellraiser,

              D- bedoelde ik ook , de + ga ik niet verbinden met de massa anders ga ik vuurwerk hebben voordat het nieuwjaar is 😀

              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/th_P1020200.jpg[/IMG]

              De alternator werd op dezelfde manier weer aangesloten

              Ik bedoelde dat het lampje toch alleen maar brandt alleen als er verschil van spanning is tussen B+ en D+
              Als de D- niet aangesloten is of slecht contact heeft , kan het lampje dan branden ?

              Pfffff dat heb ik dus altijd voor hé , van die problemen , die eigelijk geen probleem zijn omdat alles naar behoren werkt ( op dat lampje na dan dat blijft branden. )

              En alternator is dan juist iets waar ik niet sterk in ben, ik ken de basisprincipes maar om problemen op te lossen , dat is weer iets anders.

              Ik ga morgen eens alles nakijken ( ventilator er terug afnemen , fiche van de spanningsregelaar reinigen en elke bedrading van de alternator meten of ze onderbroken of slecht contact hebben )

              Als dit niet lukt dan maak ik er een apart topic van

              Mvg, Guy

                Hoi Guy,

                D+ is uwe laadstroom en mag in geen geval massa maken!

                DF is de veldaansluiting en gaat naar uw lampke.

                D- is massa.

                😉

                  Lekker driftje Guy! :mrgreen:

                  Ook hier word je topic al vanaf het begin gevolgd en kan alleen maar zeggen dat ik enorm respect heb voor je werk. :respekt:

                    [quote=”Hellraiser” post=115046]Ow, als je lampje nog steeds blijft branden vermoed ik eerder dat je regelaar defect is
                    of dat je D- geen goede massa krijgt.

                    Heb je de geweven massakabel tussen alternator en carter achter de koelkap terug gemonteerd?[/quote]

                    De D+ > als deze slechte massa heeft , dan zou het lampje niet branden toch ?

                    Van de massa tussen alternator en carter ben ik 100% zeker , de massa tussen carter en kas , heb ik juist nog eens moeten losmaken om die remleidingen te vervangen.

                    Morgenvroeg om 7u sta ik aan de TC , ik hoop dat het dezelfde is.
                    Ik heb daarstraks nog snel de remleidingen afgeknipt en dan de rest losgeschroefd om sneller te werken
                    Daarna direct naar de winkel om nieuwe 2 leidingen op maat gemaakt. 15euro

                    Deze zijn in koper > bij oldtimers is dit toegelaten , maar om zeker te zijn heb ik eerst naar de stationchef gebeld van de keuring.
                    Geen probleem zegde hij maar wel niet lakken maar koper mag je gebruiken.
                    Nu hoop ik dat diene pipo mijne auto opnieuw afkeurt en dan kan er de stationchef eens bijkomen.
                    Diene Pipo wist zelfs niet hoe een keuring van oldtimer moest gebeuren.
                    Voor mij geen probleem , hij heeft alles getest en alles was goed > en ik moest er maar 11euro voor betalen.

                    @ funny > het is de enige keuring want gekeurd als oldtimer (als wetgeving niet veranderd tenminste)

                    Mvg, Guy

                      [quote=”de zwarte pijl” post=115060]volg dit draadje al vanbij het begin,proficiat man :first:[/quote]
                      +1

                        volg dit draadje al vanbij het begin,proficiat man :first:

                          :respect2: Guy voor je kennis en geduld .
                          Wat betreft autokeuring nog even op je tanden bijten en je hebt die “losers” 1 jaar niet meer nodig .

                            Ow, als je lampje nog steeds blijft branden vermoed ik eerder dat je regelaar defect is
                            of dat je D- geen goede massa krijgt.

                            Heb je de geweven massakabel tussen alternator en carter achter de koelkap terug gemonteerd?

                              Toppie! :first:

                                Deze morgen zeer vroeg begonnen aan de trouble shooting > verlichting is opgelost > 2 massadraden die stuk in hun bescherming zaten
                                Alternator nog niet gevonden , batterij laad op 13.5 volt maar lampje brand.

                                Daarna naar de Technische Controle , wat een bende m.. :censored: th.. :censored: rf.. :censored: uck.. :censored: rs

                                Toen ik toekwam deed er ene van de TC mijn deur open en zegde met een nors gezicht ; allee directeur stap maar uit…. de toon was gezet en ik wist dat ze me gingen een rode kaart geven….. Na controle bleek alles perfect in orde , remmen , de kas en de motor (natuurlijk) maar toch hebben ze 2 remleidingen gevonden van 10cm lang waar een beetje roest op was > vervangen hé meneer , niet afschuren en schilderen , ze moeten vervangen worden > resultaat RODE KAART

                                Bende jaloerse :censored: , ik ga dit snel herstellen en eens goed met hunne kop lachen als ik voor de herkeuring ga. ruzie

                                Maar de weg van en naar de keuring was voor mij ook mijn eerste rit in de P , ze rijdt ZALIG … mooie acceleratie. :driver:

                                Van de autostrade afkomende heb ik wel even iets te vlot mijn bocht genomen , en mijn zoon heeft een drifje kunnen filmen. 😳

                                Mvg, Guy-die-nu-die-remleidingen-gaat-vervangen 🙂

                                  :first: en succes met het opsporen van de resterende kleine storingen :respect2: :lekker:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.