Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 387)
    • Alternatorlampje brandde ook al wanneer de riem te strak lag 😥

      De zon is opgekomen , dus ik ga nu naar de garage om het probleem te vinden.

        ivm die alternator: mss de riem die toch iets te los ligt en doorslipt?

          Whiiiiiii :driver: :first: :drink:

            Ferm morris !!

            Monteurs op speed

              [quote=”Morris52″ post=114985]

              En als ik rem gaat mijn voorste standlichtje branden
              Ik vermoed een slechte massa

              [/quote]

              Ik heb het ook gehad dat het linker stand licht vooraan ging branden bij het remmen.
              Bij mij was de aarding van het linker achterlicht los.

              Voor de alternator denk ik ook richting massa, weet dit echter niet zeker.

                :respekt: :respekt: en nog eens :respekt:
                Wat is ‘ie mooi, en wat zal hij snorren :driver:

                  😎 :applaus: :drink: :respect2: :applaus: nou nog even fijn-afstellen CO enz.

                    Vandaag was het dus D-day , s’morgens vroeg nog even 30l olie en oliefilter van Porsche gaan halen.

                    Het starten ging op zich zeer goed , maar ik heb wel enkele kleine hindernissen gehad :
                    2 olielekje
                    > aan de temperatuursensor ( pakking vervangen en opgelost )
                    > aan de oliekoeler , spanvijs draaide door en dus te los > vervangen

                    Benzinelek
                    Een boutje niet goed vast aan de aanvoer van de benzine > vastgezet en het was opgelost

                    De ventilator
                    Deze maakte een wrijvend lawaai , het bleek dat ik de riem iets teveel had aangespannen > enkele ringen ertussen en lawaai was verdwenen.

                    Alternator
                    [b]Heb nog het lampje van de alternator die flauw brand als ze op ralenti draait en harder gaat branden als ik gas geef.
                    En als ik rem gaat mijn voorste standlichtje branden
                    Ik vermoed een slechte massa , maar alle ideeën zijn welkom want ik zou graag morgenvroeg naar de TC rijden.[/b]

                    En dan nu nog het filmpje over de ganse revisie > duurt wel 30tal minuten , maar voor diegene die een revisie zelf wilt doen kan het wel nuttig zijn denk ik

                    Enige tijd na de eerste start , na het op niveau zetten van de olie en het oplossen van de probleempjes … zijn we nog een toerke gaan doen rond het dorp.
                    Motor trekt goed en geen bijgeluiden meer , de rook uit de uitlaat en van het motorblok is in tussentijd ook verdwenen

                    Ik zou bij deze ook iedereen willen bedanken die dit topic hebben gevolgd en me met raad hebben bijgestaan :
                    :first: voor het Porscheforum.be :drink:

                    Mvg, Guy

                      [quote=”Morris52″ post=114885]Maar ik ga de garage hier niet vermelden omdat ik al meermaals geschreven heb hoe f.ckt.p die revisie is geweest .[/quote]

                      En het zijn nogtans allemaal Porsche “Specialisten” 😆

                        Back in action

                        Deze morgen heel vroeg begonnen met het afwerken van de P-motor.
                        Cardanassen , boite bekabeling , ontkoppeling , pook, stabilisatorstang ( wat een :censored: werk ) , uitlaat , revisie van de 4 remmen ( 1 al gedaan )

                        Kreeg nog wel bezoek van de vorige eigenaar van de Porsche , die was wel even verschoten 😀 van de motor.

                        Heb zo nog wat achtergrondgegevens van de P kunnen vragen
                        10jaar geleden,heeft ze een volledige revisie gehad.
                        Hij heeft nog facturen liggen hiervan
                        Maar ik ga de garage hier niet vermelden omdat ik al meermaals geschreven heb hoe f.ckt.p die revisie is geweest .

                        Morgen hoop ik aan de laatste rechte lijn te beginnen :

                        Bekabeling afwerken , de 3 andere remmen reviseren , de motorkapscharnieren schilderen (was ik vergeten) en dan nog die :censored: olietank lassen/schilderen

                        Mvg, Guy

                          Gij geeft nogal Gaaaaaaaaassssssss
                          Speedy Con Morris

                            Goed bezig Guy . :applaus:

                              970 euro voor een olie tankje ,dat moet een prachtig staaltje engineering zijn 😕

                                [quote=”Morris52″ post=114656]@Luckyslevin,

                                Olietankmeter :
                                Bij Rose passion 100euro
                                Bij Joma-parts 107 euro

                                Reservoir :
                                Rose passion 970 euro
                                Bij Joma parts 978 euro

                                Ik bedoelde 50€ voor de motorisolatie. 🙂

                                  Nog een geluk dat de filter erbij is

                                  Zeg gette , ik had een ander topic gemaakt ivm mijne P , kan je eens kijken of je het antwoord weet , ik ben wel benieuwd

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.