Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 387)
    • Bij FVD slagen ze er blijkbaar in om hier 400 euro voor te vragen, met de filter bij….. Duurder heb ik ze niet gevonden 😀

        Wat is de prijs van de duurste dan ?

        Mvg, Guy

          Deze is niet de mooiste, maar wel de duurste 😛

            Hahaha, dat misschien nog wel… we zullen zien :engeltje:

              Is er echt niets meer over voor een knappe luchtfilter ? Zou zeker niet misstaan bij alles dat daar nu zo mooi blinkt. 😥

                @ gette , Budget voor de P is op , als ik nu nog geld zou opdoen aan de P dan mag ik direct ook een ander vrouw gaan zoeken .

                Ik zal het moeten doen zoals we dat altijd moeten doen met oldtimers , waar geen stukken meer verkrijgbaar voor zijn > zelf herstellen of nieuw maken.

                Als het in de toekomst moest blijken dat het nog moest lekken, dan kan ik nog altijd vervangen, en daartegen is mijn vrouw vergeten hoeveel geld ik al in de P gestoken heb

                Mvg, Guy

                  Guy,

                  Tijdje geleden hadden ze er bij Van Kessel enkele zeer propere liggen, volledig voor 200 euro 😉

                    @Luckyslevin,

                    Olietankmeter :
                    Bij Rose passion 100euro
                    Bij Joma-parts 107 euro

                    Reservoir :
                    Rose passion 970 euro
                    Bij Joma parts 978 euro

                    Voor beide is het volgens hun prijslijst op het internet

                    Mvg, Guy

                      In ronse bij Jomaparts.. Ik geloof dat ik iets van 50 € betaald heb

                        Het is zo ver , de motor hangt in de kas.
                        Ik moet nog wel alles aansluiten maar dat is het grote werk niet meer.

                        Ik heb wel een probleem met de oliereservoir.
                        Na deze volledig te hebben gereinigd heb ik een gaatje ontdekt onderaan.
                        Deze kan ik wel lassen maar terwijl ik de binnenkant aan het reinigen was , hoorde ik iets loshangen in de tank.

                        Niveaumeter eruit gehaald en wat bleek : de vlotter van de meter hangde er niet meer aan , en er was een gaatje in de vlotter waardoor die vol olie zat.
                        Dat was nog niet alles , ik wilde de werking van de sensor testen , dus even de multimeter erop , en bleek dat deze ook niet werkte.
                        Nadat ik de potentiometer open had gehaald , bleken er enkele draadjes stuk.

                        Morgen ga ik een paar meter draad halen en dan kan ik de potentiometer repareren.
                        Het vlottertje dichtsolderen zou moeten volstaan om ze terug drijvend te maken.

                        EN NU de foto waar ik al twee maanden op wacht :

                        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020414.jpg[/IMG]

                        Mvg, Guy

                          Ik dacht het al ,ik zag de bobine daar op een ongebruikelijk plaats hangen !
                          Netjes zo :applaus:

                            @ wim, neen de motorisolatie ga ik niet vervangen , das weer een beetje minder gewicht mee hé 😀

                            De reden is dat ik voorlopig geen kosten meer doe aan de P , ik heb nog wel een revisiekitje besteld bij Rose Passion voor de 4 remmen.
                            Mijn budget van 5000 euro voor de revisie is op 👿

                            Als ik merk dat de P technisch volledig in orde is , dan zal ze tegen volgend jaar nog wel een nieuw jasje krijgen ( zelfde kleur )

                            Op 15 december is de montage van de motor ingepland.
                            De champagne staat al koud :drink:
                            Tegen die tijd moet ik de olieleidingen , oliereservoir nog reinigen
                            En de bekabeling dient nog aangepast te worden.

                            PS : op de bovenste foto zie je dat het elektrisch gedeelte in de motorcompartment lichtjes aangepast is om zo weinig mogelijk bekabeling te zien rondom de motor > de puristen zullen het niet graag zien , maar voor mij mag de motor wel iets “cleaned” zijn.

                            Mvg, Guy

                            Wim

                              Heb een paar maand terug bij van kessel eentje bestelt.
                              Maar wel de goede kwaliteit vragen aan Mario, want heeft 2 soorten.

                              Prijs, ik dacht een goede 100 euro. 😳

                                [quote=”cabrio wim” post=114397]Ga je ook nog een nieuwe motor isolatie plaatsen nu je er makkelijk bij kunt. :idea:[/quote]

                                Die mat zoek ik ook nog voor de mijne. Iemand een idee waar ik deze kan vinden en tegen welke praiz ? Heb deze nog steeds niet gevonden via Rose Passion 😕

                                Wim

                                  Ziet er weer spic en span uit. :applaus:

                                  Ga je ook nog een nieuwe motor isolatie plaatsen nu je er makkelijk bij kunt. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.