Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 387)
    • Vandaag niet zoveel tijd om aan de P te werken.
      Maar de bekabeling ligt er terug in en de rubber is terug als nieuw.

      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020410.jpg[/IMG]

      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020411.jpg[/IMG]

      Mvg, Guy

        Dan hadden we alle twee hetzelfde gedacht :drink:

          ik moest denken aan mister Beam die zijn living schilderde 😆

            Ik dacht al: ja, een zwak moment ! Niet dus…. :drink:

              😀 😀 😀 😀 neen ik heb niets meegespoten , dan zou ik echt wel niet goed bezig zijn.

              Foto is genomen wanneer ze juist geschilderd was en alle plakband die bv ook de amortiseurs verstopt zijn meegelakt.

              De plakband waar ik goed aankon, heb ik inmiddels al verwijderd , (zodat ze er niet gaan mee inplakken in de lak , )
              Maar dieper in , heb ik alles laten hangen , om te vermijden dat ik mijn nieuwe lak al direct beschadig.

              Ik had misschien beter morgen foto’s gepost > want nu ziet het er inderdaad uit alsof er een verfpot in ontploft is ( naar het voorbeeld van mr Bean 😀 )

                Heb je de bevestigingen van de amortiseurs ook meegespoten ? Of zie ik het niet goed ? (bout + rubberdoppen)

                  Hoop de mijne hier woensdag ook zo te kunnen posten…. maar dan in Indisch koper bruin metallic 😀

                    Weer een stapje dichter naar de montage van de motor.

                    Vandaag heb ik de garage naar 30°C warm gestookt en het motorcompartiment in Indisch red gespoten.

                    Morgen ,als alles goed droog is alle plakband verwijderen en dan kan ik beginnen met het monteren van bekabeling, olievat (moet ik nog behandelen) , enz…

                    Spijtig dat ik dit weekend moet werken , anders had de motor er dit weekend nog ingehangen.

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020405.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020406.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020407.jpg[/IMG]

                    [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020409.jpg[/IMG]

                    Mvg, Guy

                      @straffen, ik had de moed niet om weer te staan vloeken met een verdomde rubber , die er dan om de 5 cm er terug uitspringt.

                      Rubber is mooi op zijn plaats blijven zitten en daar je rubber niet kan afplakken , heb ik ge-opteerd om de rubber in te vetten zodat de verf niet kan hechten.

                      Mijn rail waar de rubber inzit is volledig roestvrij anders had ik toch de rubber en rail moeten verwijderen.
                      Het mag al eens meezitten ook hé. 😀

                      Mvg, Guy

                        wat ik je ook kan aan raden is een beetje banden vet op je rubber doen.
                        zo gaat die gemakkelijker er in.nadien met een droge vod afkuisen.
                        :sarcastisch

                          Ik heb de rubber niet verwijderd , mijne slechte ervaring met de voorruitrubbers van de mgb lag me nog iets te vers in het geheugen.
                          Om te vermijden dat de verf op de rubbers hecht , heb ik deze ingesmeert met wit vet … nadat alles afgewerkt is , kan ik de rubbers gemakkelijk reinigen

                          Dus nadat het volledig motorcompartiment gereinigd was , moest ik nog twee roestplekken uitsnijden en terug dichtlassen.

                          Hierdoor heb ik vandaag niet kunnen lakken , grondverf droogt ook iets minder vlot dan in de zomer.

                          Maar het resultaat mag gezien worden
                          Morgen de garage goed warmstoken en dan schilderen

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020402.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020403.jpg[/IMG]

                          Mvg, Guy

                          PS: Python, ik weet niet hoe het in uwe jonge tijd was , maar in mijne tijd had je alleen condooms met fruitsmaak 😀

                            Durex glijmiddel 8)
                            Hoeft zelfs niet met fruitsmaak te zijn :mrgreen:

                              Merci voor het antwoord Ruben en Wim , morgen gaat de rubber eraf

                              Ik stelde de vraag omdat bij mijn MGB er ook zo’n rubber was aan de voorruit , en die moest over de ganse lengte erin geschoven worden.
                              Met drie man aan dat stom stuk aan het sleuren , en uiteindelijk een ganse dag mee bezig geweest.

                              Mvg, Guy

                              Wim

                                Verwijderen is zo gebeurd. 😉

                                Maar plaatsen is weer iets anders, dat is een engelen geduld.
                                Maar het beste kun je deze met een platte kunststof spatel erin lepelen, beschadig je niks, en de makkelijkste manier.

                                Wel eerst even de dicht geslapen eindes open wrikken voor je gaat monteren.

                                  @ Gette , roest is er bij mijn rail niet .

                                  Maar ik vroeg me af hoeveel prutswerk het is om die rubber te verwijderen en opnieuw te monteren , zonder de rubber te beschadigen.
                                  Rubber is ook in een goede toestand , zonder scheurtjes enz…

                                  Heb wel een beetje roest op de linker binnenvleugel ( zichtbaar op de foto waar ik de binnenvleugel mooi wit heb gekuisd > juist boven het bovenste boutje waar het alu bakje (zekeringen) bevestigd is

                                  Post zeker wat foto’s hé Gette , dan zien we de vooruitgang 😀

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.