Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 387)
    • Is eenvoudig te (de)monteren. Rustig je tijd voor pakken! 🙂
      Zoals hierboven reeds geschreven, durven ze wel eens roesten…

      Succes!

        Die rail is meestal beroest, zolas bij mij 😕

        Zaterdag gaat ook bij mij het blok er uit en de nieuwe rubber ligt al te wachten samen met de nieuwe rail.
        Hier is wat je zoekt ➡ Click hier voor de site

          De volgende stap , het motorcompartiment

          Ik kan toch moeilijk een diamantje van een motor in een vuil motorcompartiment leggen , dus vanaf vandaag begin ik daarmee.

          De motor staat nu even achteraan , en de P staat terug in de garage

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020393.jpg[/IMG]

          Het motorcompartiment is ooit wit geweest en daarna gedeeltelijk zwart geschilderd en dan nog wat stof en vettigheid, maakt dat het een echt smeerboeltje is.

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020394.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020395.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020396.jpg[/IMG]

          Het reinigen is de eerste stap om alles te kunnen schilderen.

          Hier is de linkse kant bijna proper 😀

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020401.jpg[/IMG]

          Morgen een lijmoplosser gaan halen want dat spul plakt wel heel goed.

          PS : ik heb nog een vraagje : de rubbers rondom de motor zitten in een gleuf vast… is dit gemakkelijk te demonteren zonder schade aan de rubbers , en kan dit ook zonder problemen opnieuw gemonteert worden ??

          Mvg, Guy

            Op een bank starten zit er niet in.
            Dan moet ik benzinepomp . Ontsteking . Bedrading .enz uitbouwen en dat enkel om de motor te laten draaien .
            Ik zal de motor wel inbouwen en als er een probleem is dan kan ik de motor er wel even terug uithalen.

            Vandaag is de bekabeling een stukje langer geworden, de bedoeling is omde motor in zijn volle glorie te laten zien zonder al die storende bekabeling die over en rond de motor ligt.

            Ik ben nu eigenlijk begonnen aan de cosmetica van mijn p’tje.

            Mvg. Guy

              Top prestatie, zeker als je de prijzen dewelke op he forum gepost werden in gedachten houdt. Helemaal te gek zou zijn als je hem op de bank kon opstarten, maar ja , we gaan niet overdrijven hé ! (of toch… :applaus: )

                prachtig werk :respekt:

                  Schitterend wat je zo mooi in beeld brengt :respect2:

                    Zeer zeker ,makkelijk voor als ik aan de mijne begin :applaus:

                      Guy dat wordt door het forum en de leden van harte geapprecieerd :respect2: .

                      Thanks .

                        Funny,

                        Ik had dit alles niet kunnen doen zonder jullie ervaringen met de P-motor.

                        Het is dan ook een plezier om mijn hobby en passie te tonen aan mensen die diezelfde passie voelen .

                        Mvg, Guy

                          :applaus: :applaus: ,
                          Respect voor je kennis en geduld .
                          Bedankt om dit te willen filmen en en te delen met ons . :applaus:

                            deel 4 :

                            Tuimelaars plaatsen.

                            Deel 5 kleppen regelen

                            Wat een prutswerk , en met de niet-porsche voelermaatjes is het nog erger.

                            mvg, guy

                              Deel 2 : nokkenas op moment aanspannen.

                              =http://www.youtube.com/watch?v=Q5lLVMXNyoU&feature=youtube_gdata

                              Deel 3 : Linkse kant , distributie op punt stellen , dit is het eindresultaat

                              =http://www.youtube.com/watch?v=Yi6TcNxJ-oo

                              Maar die ben ik opnieuw moeten beginnen , want toen ik de nokkenasbout vastzette ( ik had de spanner erafgenomen) , hoorde ik een klep doorspringen.

                              De dag nadien , vond ik het toch maar beter om het kleppendeksel te verwijderen en de linkse kant opnieuw te controleren , en ja hoor ze was 1 tandje doorgeschoven.

                              Dus voor de linkse kant , spanner NIET losmaken ook al heb je maar weinig plaats om je sleutel op de bout te krijgen ! ! !

                                :respect2: :respect2: 8) 8)

                                  [quote=”Funny” post=113835]Oei het filmpje is prive ,misschien gepost op het verkeerde forum . 😉 😉 ;)[/quote]

                                  Neen neen, juist forum LOL , ik heb geen tijd op op ander forums bezig te zijn 😀

                                  De instellingen van mijne youtube staan automatisch op prive omdat ik ook fimpjes van mijn auto’s heb die beter niet op het nieuws passeren :driver:

                                  Heb het in orde gebracht

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.