Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 387)
    • Oei het filmpje is prive ,misschien gepost op het verkeerde forum . 😉 😉 😉

      PB

        [quote=”snoer 964″ post=113824]@Straffen
        Het filmpje kan ik niet afspelen (deze video is privè ) :wtf:[/quote]
        +1

          @Straffen oei dat ziet er niet zo goed uit 😥

          Het filmpje kan ik niet afspelen (deze video is privè ) :wtf:

            Afstellen van de motor : deel 1

            mvg, guy

              nee de motor ligt met zijn derms open

              ben ongerust.

              🙁

              denk dat er veel kosten aan zijn 😕

                @ Straffen , Hoe is het met uw P ,is deze al in orde ?

                  man man toch
                  kon ik dit maar an de mijne p doen :respect2:

                  Wim

                    Ziet er perfect uit, en antwoord op je vraag heb je ook al.

                      [quote=”Mushroom” post=113455]

                      Done…
                      Je hebt prolly op “nieuw onderwerp” geklikt, ipv op “nieuw antwoord”
                      Mooi werk trouwens! :first:
                      Benieuwd om ‘m te horen draaien.[/quote]

                      Bedankt om het in orde te brengen

                      Ben ook benieuwd om de motor te horen draaien
                      Maar eerst de distributie nog afstellen en dat is ook geen simpel werk.

                      Ik heb me alvast een micrometer aangeschaft , nu nog eens bestuderen hoe je er juist aan moet beginnen.

                      TODO’s:
                      Afstellen distributie / kleppen
                      Houders injectoren nog bestellen + nieuw rubbers
                      Injectoren laten reinigen : mijne zoon gaat die op school doen
                      Alle bouten nachecken
                      Bedrading herleggen naar een minder zichtbare plaats ( verlengen met 50cm )
                      Platen motor , zandstralen, schilderen (geen poedercoating om kosten te besparen )
                      Motorcompartiment schilderen
                      Dan wordt de kas en de motor eindelijk herenigd.
                      Starten, afstellen motor

                      Mvg, Guy
                      Maak me niet teveel zorgen erover , dat komt wel goed

                        [quote=”Morris52″ post=113423]Oeps, ik zie dat ik geantwoord heb en dat alles in een ander “Re: Guy’s project > 911 SC van 1980 ” is komen staan .

                        kan één van de moderators mijn fout herstellen
                        ( hoe komt het eigenlijk dat ik een tweede topic heb geopend )[/quote]

                        Done…
                        Je hebt prolly op “nieuw onderwerp” geklikt, ipv op “nieuw antwoord”
                        Mooi werk trouwens! :first:
                        Benieuwd om ‘m te horen draaien.

                          😳 😳 😳

                          Merci Python

                            Guy ,die is voor je rembekrachtiger.
                            De slang die erop moet hangt in je motor compartiment te bengelen 😉

                              Ben blijven doorzoeken in mijn foto’s en ik heb op een foto de metalen aansluiting teruggevonden.

                              Ik heb fameus moeten zoomen en foto is bijgevolg wat onduidelijk, maar op de fotos is duidelijk te zien dat er niets aangesloten was . ( midden rode cirkel )

                              MAAR , hoe kon deze motor dan uberhaupt draaien, dit geeft serieus wat valse lucht !

                              Ik heb het al eens gezegd , maar aan deze motor heeft vroeger ne serieuse prutser gewerkt , de lijst van zijn f..ck-..ps begint langer en langer te worden.

                              [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020170-kopie.jpg[/IMG]

                                Oeps, ik zie dat ik geantwoord heb en dat alles in een ander “Re: Guy’s project > 911 SC van 1980 ” is komen staan .

                                kan één van de moderators mijn fout herstellen
                                ( hoe komt het eigenlijk dat ik een tweede topic heb geopend )

                                @ PVB en Bully , op de rechtse aansluiting stond niets aangesloten bij demontage , daar ben ik wel zeker van , maar van de metalen aansluiting … daar moest wel iets opstaan of anders had de motor veel valse lucht.

                                Vacuumvervroeger stond aangesloten bovenaan de injectie ( op vierde foto zie je het buisje naar beneden lopen maar nog niet aangesloten op de vervroeger )

                                Mvg, Guy

                                  Naar je vacuum-vervroeger misschien?

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.