Guy’s project > 911 SC van 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Guy’s project > 911 SC van 1980

  • Maker
    Discussie
  • In dit topic zal ik regelmatig de vooruitgang van de 911 posten.
    De 911 zal nog niet gerestaureerd worden daarvoor staat ze nog te goed in haar vel.
    Het is mijn gewoonte om een wagen eerst in een algemene goede staat te zetten en dan een jaartje ermee te rijden
    Op die manier kan ik zien of de auto het waard is om een volledige restauratie te ondergaan

    Om te beginnen een TODO-lijstje :
    Dit manneke 😆 zal toegevoegd worden als het probleem opgelost is

    Carrosserie :
    Vleugel L :
    Krassen , geen roest
    Voorlicht los uit behuizing 😆 boutjes waren losgekomen
    Standlichtje werkt niet
    Antenne vervangen
    Vleugel R
    Krassen , geen roest
    Deur L :
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Zijspiegel (is ooit geplakt geweest)
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Deur R
    Deurstop afgebroken 😆 gelast en opnieuw gemonteerd
    Raam gaat niet open 😆 fiche losgekomen
    Electrische spiegels werken niet 😆 defect , geen oplossing
    Achtervleugel L
    Roestplekje onder raam
    Achtervleugel R
    Roestplekje onderaan?
    Motorklep
    Roestplekje onder raam
    Pompjes zijn defect
    Spoiler
    1 boutje losgekomen van motorkap 😆
    Kofferdeksel
    Foutje in lak
    Sluit niet correct
    Pompjes zijn defect
    Afgebroken bout aan kofferdeksel – vervangen
    Dak
    Krassen, geen roest
    Drempel L
    Verf losgekomen , geen roest 😆
    Drempel R
    Roest in de deuropening ( verf opgezwollen ):lol:
    Steenplaat Voor
    Geen schade
    Steenplaat Achter
    Roestig 😆
    Geplooid 😆 terug ok
    Gaten bouten ,geen schroefdraad meer 😆
    Bumper Voor
    Geen schade
    Opening maken voor betere koeling van oliekoeler
    Bumper Achter
    Roest rondom bouten nr-pl houder 😆

    Ophanging/ remmen
    beschermingsflens achteraan
    blokjes vervangen
    revisiekit rubbers
    remolie volledig vervangen / ontluchten
    Chassis
    Wielkassen behandelen
    Onderaan behandelen
    Geen roest
    Koffer bekleden

    Motor :
    Onderhoud
    olie
    oliefilter
    benzinefilter 😆 nieuw
    bougies
    luchtfilter 😆 nieuw
    delco en stator vervangen 😆 nieuw
    bougiekabels
    ontsteking nazien
    oliedruk opmeten 😆 4-5 bar bij acceleratie , 1bar bij idle
    compressie meten
    uitlaat vervangen lekt , momenteel opgelost door chauffage te blokkeren
    Benzinetank reinigen 😆
    Koudstart , bij gasgeven knallen
    Warm starten geen probleem

    Interieur / electriciteit :
    interieur reinigen 😆 stof en schimmel verwijderd
    zetels leer behandelen en reinigen 😆 zetel chauffeur licht beschadigd
    Werking metersoliedrukmeter 😆
    temperatuurmeter 😆
    toerenteller 😆
    km-teller, tandwieltje kmstand
    klokje > ok 😆
    werking alle lichten – standlichtje defect
    Plaatsen olietemperatuurmeter
    Radio plaatsen 😆

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 387)
    • Wim?

      Zal mooi op uwen salontafel staan!!!!

        Prachtig werk, dat doet harten sneller slaan 😀

        Ik zie nog een aansluiting op je luchtfilterbehuizing, schuin rechts boven het metalen…
        Carterventilatie, onderdruk…. ?

          Het was weer een productieve dag,

          Injectie is zo goed als gemonteerd , juist de distributie moet nog gedaan worden en nog enkele onderdelen die ik moet bestellen.

          Ook de kleinere minder zichtbare delen zijn gepolijst 😀

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020366.jpg[/IMG]

          De vervloekte admissiepijpjes zijn eindelijk gedaan , 3 uur per pijpje x 6 , 18u schuren , schuren en schuren :censored:

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020367.jpg[/IMG]

          De montage van het injectiesysteem

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020370.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020373.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020372.jpg[/IMG]

          En uiteindelijk , het totaalplaatje.

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020374.jpg[/IMG]

          Maar ik heb nog een probleemje , aan de luchtfilterbehuizing is een tube ( in metaal waarop een darmje moet aangesloten zijn.
          Maar ik kan dat nergens niet terugvinden , en de foto’s tijdens de demontage zijn niet duidelijk

          Kan iemand me zeggen welk darmpje erop moet en naar waar deze gaat ?

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020377.jpg[/IMG]

          Mvg, Guy

            [quote=”python” post=113043]Hey Guy ,ik kom hier ergens tegen:
            911 SC
            Right camshaft : 930.148.08
            Left camshaft : 930.147.08
            Identification on camshaft face

            Pin me er niet op vast maar misschien kan je hier wat mee .
            Kijk bij jou eens of dit kan kloppen.[/quote]

            Thanks Python , dit heeft me idd op de goede weg gezet.
            Mijn nokkenassen zijn al gemonteerd en heb geen goesting om ze te demonteren juist om te controleren , maar …
            Aan de hand van het nummer , heb ik een afbeelding gevonden

            [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/nokkenas.jpg[/IMG]

            En hier zie je dat Petermorgan911 van Youtube gelijk heeft , Rabbit-oren is rechts LOL

            Nu dit wilt wel zeggen dat de lijst van prutserijen aan de P door een vorige “technieker” serieus begint lang te worden.
            > nokkenassen verkeerd gemonteerd (L->R en R->L)
            > Veel te weinig olie op de motor
            > Uitlaat werd gelast , maar dan met een elektr. laspost
            > Kabels werd in gesneden om demontage te vergemakkelijken en nadien aan elkaar geplakt met tape
            > de koelingskap werd een stuk uitgesneden om demontage te vergemakkelijken
            > En zo ben ik nog wel dingen tegengekomen waarvan ik dacht , dit is toch kompleet verprutst.

            Nog een geluk dat ik de US-motor gekocht heb die een perfecte donor is.
            En een geluk dat ik jullie allemaal heb om me met raad en bemoedigende woorden bij te staan , daarom een :applaus: :applaus: :applaus: voor julie

            Mvg, Guy

              moet zeker tor geven knap staaltje werk :applaus:

                Hey Guy ,ik kom hier ergens tegen:
                911 SC
                Right camshaft : 930.148.08
                Left camshaft : 930.147.08
                Identification on camshaft face

                Pin me er niet op vast maar misschien kan je hier wat mee .
                Kijk bij jou eens of dit kan kloppen.

                  [quote=”PatrickB” post=112962]Niet dat ik je anders wel zou kunnen helpen, maar je filmpje “is prive”
                  waardoor we het niet kunnen bekijken. :([/quote]

                  Oeps , is nu aangepast

                  PB

                    Niet dat ik je anders wel zou kunnen helpen, maar je filmpje “is prive”
                    waardoor we het niet kunnen bekijken. 🙁

                      Kan iemand me een antwoord geven op het volgende :

                      Bij de demontage van de motor heb ik natuurlijk veel aandacht geschonken aan het ordelijk wegleggen van alle onderdelen, om geen vergissingen te doen bij de montage.

                      Bij de zoektocht naar info over de nokkenassen , kwam ik bij hetvolgende filmpje ( ik heb het ingekort )

                      =http://www.youtube.com/watch?v=mZVyG2M8tjw&feature=youtube_gdata

                      Maar op mijn werkbank lagen de nokkenassen andersom , dus dacht ik aanvankelijk dat iemand ze per ongeluk gewisseld had.

                      Nu zie ik op mijn eerste foto’s (na demontage) dat de nokkenassen toch “verkeerd” uit de motor zijn gekomen.

                      [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/nokkenassenomgekeerd.jpg[/IMG]

                      Dus nu mijn vraag , wat is nu juist ? zoals petermorgan911 het zegt op youtube of zoals ze uit mijn motor zijn gekomen ?

                      Mvg, Guy

                        [quote=”Peter_Targa_84″ post=112951]Met die ‘goudcombinatie’ rijdt al te veel volk rond hé :lol:[/quote]

                        Oei Peter , maar zoveel goud/chroom combinaties heb ik toch nog niet gezien hoor.

                        Ivm de bougieskabels, die liggen op dezelfde plaats als op de oude euro- en US-motor.

                        Mvg, Guy

                        XXX

                          Met die ‘goudcombinatie’ rijdt al te veel volk rond hé 😆

                            Super mooi gedaan echt dikke proficiat ! :first:

                            Ik zou er zelf niet opkomen op het goud :sarcastisch

                              dat gaat daar goed vooruit :applaus:

                              XXX

                                Guy, in een woord ‘WaaaaauuuuuW’!
                                Uw bougiekabels leg je niet meer op de originele route? :respekt:
                                En ‘t is zeker niet te veel goud hoor, TOP man. :applaus:

                                  @ Wim 😀 , Te laat de kap is al geschilderd en het resulaat lijkt me OK.

                                  Ben zo fier als ne gieter :relaxman: nu ik de motor er zo zie hangen,

                                  3 Admissiepijpjes zijn nog niet gepolijst , dus dat steekt nu nog wat af 😐 , maar daar zal ik me de volgende dagen mee bezighouden.

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020354.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020356.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020358.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020359.jpg[/IMG]

                                  =http://www.youtube.com/watch?v=hbTFGZeSWBc&feature=youtu.be

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 387)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.