H4 standaard – H4 Night Vision – H4 X-treme Vision – Bi-Xenon – H4 LED – …

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening H4 standaard – H4 Night Vision – H4 X-treme Vision – Bi-Xenon – H4 LED – …

  • Maker
    Discussie
  • Gisterenavond een ritje gedaan en pas thuis gekomen na zonsondergang, in het donker, zeg wel, in het donker…. nochtans branden de lampen zoals het hoort…. en ik had niks gedronken, dat kon het dus ook niet zijn :wtf:
    30 jaar geleden hadden we dat waarschijnlijk geen probleem gevonden, er bestond niets beters… maar vandaag de dag zijn we toch iets meer gewoon, zeker als je verwent bent met Xenon’s op de DD is het verschil met de standaard H4 lampen van de 911 als dag en nacht.

    Wie heeft tips, ervaringen en adviezen of praktische info (Do’s and don’ts) om toch wat meer lichtopbrengst te kunnen krijgen?
    Bedankt voor de hulp!

    Groetjes,
    B

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • heb naar volle tevredenheid ervaring met ombouw naar xenon.

          ik ben hier ook geen professor in, maar ik weet dat bij mijn motoren ik gewoon de lamp h4 of h7 vervangen heb met een Led, flie-bay staat er vol van… 💡
          Ook heb ik op 1 motor de gewone lamp vervangen door xenon, hier moet je wel rekening houden dat er een “ballast” moet geplaatst worden, dat is zo een klein kastje dat de 12 v naar een soort hoogspanning voor de xenon omzet, hier kan je beter niet aan blijven “plakken” want dan gaan uw haar de eerste 15 minuten niet meer omlaag…
          Gewoon eens kijken op e-bay naar het verschil tussen je originele h4 lamp en een h4 led lamp, normaal is dit gewoon plug and play, zonder ventilator.. (die bestaan er natuurlijk ook.., maar heb ik nooit gehad)

            Snelle google zoekopdracht leert al meteen dat led moet gekoeld worden met ventilator. Andere types zouden dan weer niet moeten gekoeld worden.

            😕

              Ik ben blijkbaar niet de enige met deze vraag…. 😉

              @ Wing, die LED conversie had ik ook al aan gedacht, maar dan lees je weer dat de brandpuntsafstand van de LED ivm de halogeen zodanig verschillend is, dat je lichtspreiding totaal niet goed te krijgen is…. en zijn er weer anderen die net het tegenovergestelde beweren….

              Op het web vindt je een massa info, over ‘goed’ en ‘had ik het maar eerder gedaan’ maar evengoed ‘nooit meer, weggesmeten geld’… en dat voor alle mogelijke soorten lampen en verbouwingskits…. maar zelden een degelijke uitleg, een betrouwbaar advies of ervaringen waar wij met onze bolides iets aan hebben…. vandaar de vraag naar ‘ervaringen’!

                +1
                Dat vroeg ik me ook af.

                  Hallo Wing,

                  staat er ergens een ‘ultimate guide’ online om over te gaan naar LED ?
                  als je op het www gaat zoeken zijn er tal van posts/sites/…

                  maar welke lamp koop je best / heb je goede ervaringen mee ?
                  en wat moet er aan de bedrading gewijzigd worden om van H4 –> LED te gaan ?
                  of zijn de lampen ‘plug&play’ te veranderen zonder extra weerstand, fitting,… ?

                    Probeer je lampen eens te vervangen door LED, kleine ingreep met een relatief kleine kost, maar hopelijk met een beter resultaat… :popcorn:

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.