Hallo

• Maker
    Discussie

• Raf

Hallo,

Wou me toch eens voorstellen voor ik jullie advies vraag 😀
      Ik ben Raf uit Brugge (43j) en heb me onlangs een Porsche 997 (2006) aangeschaft.

Geen klagen van, maar enkel bij een koude start hoor ik een piepend geluid en dit duurt ongeveer 1 tot 2 minuten. Nadien de rest van de dag geen problemen meer. Enig idee wat dit kan zijn?

http://youtu.be/RIgGpLLpors

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Mijn 997 4s ook uit 2006 heeft dit geluid niet.
        Het lijkt op een versleten of aanlopende V snaar te zijn.
        Ik weet niet wat jou km stand is mijn is 74000 km.
        Mogelijk is hij aan een onderhoudsbeurt toe.

Raf

[quote=”porsche914orange” post=142345]Welkom streekgenoot !

Staat de wagen vaak stil voor een lange tijd +-1 maand fzo?
          Heb gelijkaardig geluid gehad met 993. Kleppen die wat droog komen te staan.
          Na enkele km goed warm rijden geen probleem meer. Nadien na lang stil staan zelfde verhaal.[/quote]

Hallo,

Nee, de wagen staat zelden stil. Ik gebruik hem dagelijks. Het geluid is ook enkel ‘s morgens na een hele nacht stilgestaan te hebben en verdwijnt dan ook een straat verder. Het is ook niet iedere keer, ongeveer 4 x per week. De andere keren hoor ik niets. ‘s nachts staat hij ook altijd binnen in een warme garage. Ik verdenk de spanrollen of de riem zelf… Zal hem best eens naar Porsche Center Knokke doen voor een nazicht.

Bedankt voor de reacties.

Welkom streekgenoot !

Staat de wagen vaak stil voor een lange tijd +-1 maand fzo?
            Heb gelijkaardig geluid gehad met 993. Kleppen die wat droog komen te staan.
            Na enkele km goed warm rijden geen probleem meer. Nadien na lang stil staan zelfde verhaal.

Raf

[quote=”Mushroom” post=142328]Welkom! :first:
              Gekocht met garantie? Dan naar de dealer, zou kunnen de alternator zijn…
              [/quote]

Spijtig genoeg geen garantie. Wel een AKK laten uitvoeren en daar werd niets speciaals gevonden.
              Heb de auto ondertussen 6 maanden en sinds vorige week heb ik op dit geluid gelet!
              Het kan zijn dat dit al langer is want de radio staat meestal aan wanneer ik start ‘s morgens en dan merk je dit niet op. Ook doet hij dit enkel na een nacht stilstaan.

Dat hoort er totaal niet fris uit :wtf:
                Zal wel iets onbenulligs zijn dat niet direct in verbinding staat met de motor, waarschijnlijk één of ander riempje dat slipt of -zoals ik gehad heb- een meedraaiende geleider die ‘t aan’t begeven is.
                Mijn alternator maakte in elk geval een ander lawaai.
                Nu, ik zou er niet te ver meer mee rijden 😕

Raf

Nu met video. Foto’s van de *porsche volgen nog

Welkom! :first:
                    Gekocht met garantie? Dan naar de dealer, zou kunnen de alternator zijn…

Verder:

awrndND_460s_v1.jpg

8) 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.