Hallo

  • Maker
    Discussie

  • Rik Rousseau
    Deelnemer

      Na jaren getwijfeld te hebben heb ik dan uiteindelijk een oldtimer gekocht.
      Het is een 964 coupé geworden van 1991.
      Gekocht van eerste eigenaar en perfect onderhouden.
      Nog een aantal dagen wachten op mijn O plaat en we kunnen de baan op.
      Via dit forum hoop ik om een en ander bij te leren aangaande Porsche.
       10” />

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
      • Kan ik beamen voor wat de reeks 968 betreft.
        De 964 echter is zo stijf als wat, i.i.g om op de openbare weg te cruisen. 
        Mijn 964 gaat regelmatig op de brug en de deuren openen en sluiten steeds perfect, wat ik van de 968 niet kon zeggen. 

          Als men zo’n Targa of Cabrio luchtgekoelde op de hefbrug zet, gaan de deuren niet meer open, zo stijf/slap zijn die.
          De oudste zijn de slechtste. Met waterkokers hebben wij geen ervaring.
          Mijn vriend garagehouder die vooral Porsche’s en BMW’s restaureert maar ook Porsche waterkokers onder handen neemt, vertelde dat deze nieuwere Porsche waterkokers Targa en Carbrio nu wel stijver zijn, maar dat desondanks het verschil met de Coupé’s nog meer opvalt.

            Mijn 964 is ook lekvrij… Nog nooit problemen mee gehad trouwens.
            De mogelijkheid om het dak open te gooien in het zonnetje is onbetaalbaar. 
            Wij rijden trouwens altijd met opendak, of het moet stortregenen… Dat weten ze bij TACB I. I. G. zeker. 
            Ik zie trouwens geen enkele reden waarom je geen cabrio zou verkiezen of je moest hem niet mooi vinden of regelmatig op circuit gaan scheuren. 
            Dat ie niet zo stijf zou zijn is mischien mogelijk… Maar dat maakt op de gewone weg geen moer uit. 

              [confidential]Dit schildje langs je nummerplaat hangen achteraan Drip
               
              [/confidential]

               

              XXX

                @HarleyG – lekdicht wil niet zeggen dat de vlammen weg zijn hé, die zijn er soms nog hoor 


                @Zuff-65
                – hmm, schietgebedje gedaan, eitjes naar de klarissen gebracht,… wat kan ik nog doen om een ticketje te vermijden…

                  [quote=”Drip” post=285001″]1984 Targa, lekvrij.
                  En dan spreken we over water en ook olie hé 
                  Jammer, geen vuurspuwende draak meer dus.

                  on topic: mijn 944 cabrio was ook lekvrij.  Dak was weliswaar al eens vernieuwd. Het enige wat je bij die oudjes soms hebt, is dat niet alles netjes aansluit.  Dat hoort bij de charme van een oudje, hé.

                    [quote=”RR” post=284981″]@Drip 
                    hallo “RR”” welkom ook en ik raad u aan om goed in je spiegels te kijken als je een rit doet in Antwerpen : onze drip hier  heeft het niet begrepen op “treuzelaars “en haalt deze zonder fout in , met of zonder Radar paal in de buurt  

                    XXX

                      1984 Targa, lekvrij.
                      En dan spreken we over water en ook olie hé 

                        Ik heb al een 10-tal transaxle cabrio’s gehad, daar heeft er nooit een van gelekt hoor
                        Mijne vorige 964 Targa lekte ook niet trouwens (allez zolang dat we over water spreken hé )

                          Iedereen heeft gelijk in dit verhaal, een lek kan inderdaad perfect herstelt worden en alles heeft zijn voor- en nadelen.
                          Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, anders reed iedereen met een identieke P in hetzelfde kleur…
                          Wat zou dat een saaie bedoening worden 

                           

                            [quote=”RR” post=284976″]Ik heb bewust geen cabrio gekozen vanwege de “waterinsijpeling”.
                            Naar verluid zijn er nogal wat oldtimers die water doorlaten langs de cabrioletkap.
                            Maar het is meer een kwestie van smaak, des goûts et des couleurs on ne discute pas, een coupé is sowieso toch meer mijn ding.
                            ….
                             [/quote]
                            Broodje aap verhaal. Ik rijd een engelse cabrio van ’68 en die is lekvrij. Kwestie van evt lek opsporen en verhelpen met nieuw/extra rubber afdichting. Kost een half uurtje werk en wat materiaal.

                              Welkom van uit Vlaams Brabant, mooie 964!
                              Ik doe het hier ook met een 3.2 luchtkoeler, G-bak…. 
                              Graag tot op de ene of andere rit…..

                                Coupé of Cabrio… eigenlijk is dat maar ondergeschikt. Voor mijn Spyder had ik een Cayman en gedurende 2 jaar ook een 968 Coupé erbij. Daarvoor 11 jaar BMW Z4 roadster. Er was ook een 911 SC targa project dat een miskoop bleek. Daarvoor een BMW Z3  omdat mijn vrouw een MX5 niet kon smaken. 

                                Als er ten tijde van de introductie een GT4 “touring” bestaan had zonder vleugel maar met het front en de diffuser van de Spyder dan was dat wellicht mijn keuze. De Spyder is de mooiste en ik geniet van het open rijden. Maar een Coupé is altijd net iets praktischer dus dat heeft ook zijn charme.

                                En de oude cabrio’s lekken inderdaad vaak. Die SC targa zeker! 

                                Ieder zijn meug is perfect! 

                                  Zoals ik dus al zei… Je weet niet wat je mist. 

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.