- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
16 oktober 2017 om 00:15
Ik ben Wim van Rie, een paar weken voor het eerst een Porsche gekocht. Heb al veel oldtimers bezeten en bereden, maar veelal Britse auto’s. Het is een 996 mk ll geworden uit 2004, in de uitvoering zilver metallic, Coupe 4S, handgeschakeld. Alles functioneert prima maar de auto staat helaas nog aan de druppelaar in de garage.
Oorzaak: het is een auto die geïmporteerd werd uit Canada. Geen oldtimer en geen gelijkvormigheidsattest. In Nederland kun je volstaan met het aanvragen van een uitvoeringslijst bij de fabriek , in Belgie moet ik eerst naar een keuring om de auto te laten checken op uitvoering alvorens verder te gaan naar de technische keuring.Mijn vraag is: kan iemand mij svp van advies dienen met betrekking tot die uitvoeringskeuring? In hoeverre verschilt een Canadese 911/996 van de Europese uitvoering? Wat zal ik moeten aanpassen? Er zullen toch meer p liefhebbers en bezitters met een dergelijke situatie te maken gehad gebben?
Tot nu toe heb ik uitsluitend ontdekt dat het licht permanent brandt maar dat mag in Belgie ook dus dat hoeft denk ik niet te worden gewijzigd. Maar er zal vast meer gedoe zijn. En heeft iemand een idee van de kosten die gepaard gaan met de opdewegstelling? Spreken we over duizenden euro’s of valt dat mee voor een auto van 13, bijna 14 jaar?
Ik hoop van harte dat mensen hierop reageren.
Met vriendelijk groet, Wim
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.