Hallo Dames en heren. Ben nieuw lid van dit forum en heb direct eenvraag

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hallo Dames en heren. Ben nieuw lid van dit forum en heb direct eenvraag

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Ik ben Wim van Rie, een paar weken voor het eerst een Porsche gekocht. Heb al veel oldtimers bezeten en bereden, maar veelal Britse auto’s. Het is een 996 mk ll geworden uit 2004, in de uitvoering zilver metallic, Coupe 4S, handgeschakeld. Alles functioneert prima maar de auto staat helaas nog aan de druppelaar in de garage.
      Oorzaak: het is een auto die geïmporteerd werd uit Canada. Geen oldtimer en geen gelijkvormigheidsattest. In Nederland kun je volstaan met het aanvragen van een uitvoeringslijst bij de fabriek , in Belgie moet ik eerst naar een keuring om de auto te laten checken op uitvoering alvorens verder te gaan naar de technische keuring.

      Mijn vraag is: kan iemand mij svp van advies dienen met betrekking tot die uitvoeringskeuring? In hoeverre verschilt een Canadese 911/996 van de Europese uitvoering? Wat zal ik moeten aanpassen? Er zullen toch meer p liefhebbers en bezitters met een dergelijke situatie te maken gehad gebben?
      Tot nu toe heb ik uitsluitend ontdekt dat het licht permanent brandt maar dat mag in Belgie ook dus dat hoeft denk ik niet te worden gewijzigd. Maar er zal vast meer gedoe zijn. En heeft iemand een idee van de kosten die gepaard gaan met de opdewegstelling? Spreken we over duizenden euro’s of valt dat mee voor een auto van 13, bijna 14 jaar?
      Ik hoop van harte dat mensen hierop reageren.
      Met vriendelijk groet, Wim

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Wim

        Hartelijk dank voor deze uitleg. Ben wat huiverig mbt die koplampen. Dat is zondegeld Heb inmiddels vd importeur begrepen dat ik, met het technische datablad in de hand, naar het keuringsstation kan gaan voor een technische importkeuring en hoef niet die dure homologatiekeuring te ondergaan. Dat datablad heb ik vanuit Porsche Duitsland ontvangen na betaling van 125 Euro. Dit had ik nodig omdat ik geen COC heb.Porsche Duitsland liet doorschemeren dat zij het beleid en of de verstrekking van dergelijke tehnische databladen willen wijzigen of zelfs sterker, niet meer in alle gevallen zullen verstrekken in de nabije toekomst.Bij de techn keuring zal ik mij moeten aandienen als “alleenstaand geval”.ben benieuwd naar hun commentaar op lampen, uitlaat, bumper, permanente verlichting, andere emissie en lager geplaatste veiligheidsgordels etc.
        Vr. Groet Wim

        Wim

          Dank voor de reactie. Ja, op basis van hetgeen ik tot nu toe te weten gekomen ben kan ik beter maar eens naar d’ieteren bellen voor nadere info. Vr. Groet

          Wim

            Dank voor de reactie. Ja, op basis van hetgeen ik tot nu toe te weten gekomen ben kan ik beter maar eens naar d’ieteren bellen voor nadere info. Vr. Groet

            Wim

              Hartelijk dank. Het zal nog even duren voordat deze auto met kenteken op de weg staat. Vr. Groet

                Heb twee jaar terug een Porsche 993 gekocht in de VS.
                In grote trekken was dit mijn lijdensweg:
                Eerst naar douane Zeebrugge met de papieren om hem in te voeren. Daar krijg je een rose formulier met vignet.
                Daarna autotrailer gehuurd, de Porsche erop en ermee naar d’Ieteren Lease in anderlecht (op afspraak).
                Daar werd de auto van kop tot teen gecontroleerd. Daarna terug naar huis, na betaling van 500 euro voor de technische fiche.
                14 dagen later bericht gekregen dat ik terug naar Anderlecht moest om de technische fiche in persoon af te halen. Daarbij sticker gekregen zoals hierboven door Deepee getoond.
                Dan naar keuringsstation, die keuring na invoering mag doen. In mijn geval Diksmuide. Gezien wij geen materiaal bij hadden om remklauwen te demonteren moesten wij nieuwe afspraak maken.
                Daarna teruggegaan, gevolgd door garagist met materiaalwagen. De auto werd er van kop tot teen bekeken, gemeten, … ook de remklauwen van een voor- en achterwiel moesten wij demonteren. Ook daar werd vanalles gemeten.
                Uiteindelijk kreeg ik er groen licht om mijn auto in te schrijven.
                Denk dat je met uwen 996 dezelfde weg zal moeten volgen.
                In elk geval veel succes!!

                  Welkom op het Porsche forum :drink:

                  123

                    ik denk dat je best eens contact op neemt met Porsche Import Belgium.

                    Die hebben me ook kunnen helpen met een 944S met verkeerd motor nummer (fabrieks ruil motor).

                    Hoedanook zijn zij het die een homologatie attest kunnen afleveren.

                    Wim

                      Welkom naamgenoot, en heb je deze zelf vandaar gehaald of stond hij al hier.

                        Welkom Wim :up:

                          Welkom Wim.

                          Alvast een mooie wagen, de 996 4S :up:

                          In het verleden kon Porsche wel eens moeilijk doen ivm het verschaffen van een gelijkvormigheidsattest voor een niet-oldtimer vanuit de US of Canada.
                          Heb er zelf geen ervaring in en heb er mij destijds (2015) ook niet aan gewaagd.
                          Het kan tegenwoordig anders zijn.

                          Doch op dit forum ga je wel ervaringsdeskundigen vinden die je nuttig advies kunnen geven.

                          XXX

                            Welkom Wim, success met het inschrijven.

                              Welkom op het forum.

                                welkom wim ! ben je zelf ook een ingevoerde noorderling?
                                sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC)
                                auto’s met een europese typegoedkeuring hebben een sticker met een E13*…. nummer, verkrijgbaar bij de invoerder of elke officiële dealer.
                                misschien hangt er al dergelijke sticker in je deurstijl ?

                                verder zal je je koplampen moeten vervangen door versies met een E-keurmerk

                                  Welkom op het forum Wim…er zullen wel leden zijn die je van antwoord kunnen dienen …

                                    Welkom Wim!

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.