hallo effe voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen hallo effe voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo ben hier nieuw, nu even de tijd genomen om wat foto’s te tonen en mezelf voor te stellen. Word binnenkort 40 en ben altijd al autogek geweest maar nooit echt veel geld aan besteed, tot ik dit jaar eindelijk eens een volledig nieuwe scirocco kocht, geweldige wagen trouwens. Maar eens die droom gerealiseerd moest ik denken wat kan ik hierna nog bereiken… ? Toen ik nog een kind was (in de jaren ’70) heeft mijn moeder eens een 911 voor een week gehad, wagen was toen in erbarmelijke staat en die heeft ze meteen weer weggedaan. Maar die herinnering aan dat geweld(ad)ige geluid op de achterbank blijft gewoon in je hersenen gegrift. Bedoeling is dus om binnen X aantal tijd een nieuwe droom te verwezelijken, een échte porsche en volledig afbetaald 😆

Op mijn eerste gevoel denk ik aan een 996 die binnen mijn bereik moet liggen, maar zit nog met de jaarlijkse kosten en onderhoud in mijn maag. En mijn ervaring met oldtimers is dat daar toch ook altijd wel iets aan vervangen moet worden, dus ik zie nog wel wat het wordt. Ik heb laatst de berichten hier wat gevolgd en ik denk toch dat ik hier wat hulp ga krijgen met al mijn vragen.

Mijn wagenpark momenteel : nieuwe scirocco 1.4 TSI 160 pk, een beetje gepimpte golf 4 TDI, mercedes 230TE van ’81, Honda Goldwing van ’82

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Anoniem

Welkom!

Zo gaat dat, een vriend, familie, of één of andere Porsche(gek)liefhebber vraagt om es een toerke mee te rijden, voor dat je hetzelf beseft staat er zo een machien in uw garage.
      Mijn eerste ervaring was met een targa, en dat moest ik hebben 😈 is wel een 3.2 turbo look geworden maar ‘t spel zat (en nog steeds) op de wagen 😀

Welkom en proficiat met het “gezonde” porschevirus 😆
        Nog veel leesplezier hier op het forum en we zien of horen het wel als je droom werkelijkheid wordt 😉

Anoniem

Anoniem rijden met mijn Porsche lukt mij hier (Geel)ook niet.
          Ik vind het niet zo erg.
          Ik ben met de mijn nog maar een 10 tal keer buiten geweest.
          Elke keer dat ik of mijn garagist erin gereden heb spreekt iemand mij daarover aan.
          Dat kan op cafe zijn of frituur, buurtwinkel, zelfs mijn huisdokter 😀

rjf

Bwoa, als je met een GT3 RS rijdt mss, maar met een cayenne / boxster / standaard 911 rij je echt wel anoniem rond (zeker in een grote stad zoals hier) 😉

als ge al niet anoniem meer kunt rondrijden door een paar velgjes, bedenk dan maar eens wat het zal worden met een Porsche!! haha, iedereen weet waar je gezeten hebt! 😈

Mijn werk in de voormiddag is in St Jan de Deo op het Fratersplein, als ik naar mijn ander werk vertrek, passeer ik daar altijd, vandaar… 😉

porschky schrijft:

ik herken die velgen op de Golf… 😉 Staat die wagen vaak aan de voormalige brandweerkazerne van Gent geparkeerd? 😉

yup porschky dat is mijn daily en ik parkeer daar als ik in’t stad ben, net nog verlaagd met AP schroefkit, ‘k dacht al dat ik daarmee niet anoniem kon rondrijden :mrgreen:

bedankt allen voor de reacties, bij mij groeien ze ook niet aan de bomen zal dus wat opoffering bij komen kijken (en plaats), maar een keer mijn gedacht op iets kan ik dat nog moeilijk loslaten hehe 😆

Welkom Rocco!

ik herken die velgen op de Golf… 😉 Staat die wagen vaak aan de voormalige brandweerkazerne van Gent geparkeerd? 😉

Welkom.

Mijn opinie = 996 ! 8)
                      Sweet machines, maar ja, redelijk duur aan taxen & stuff …
                      Ook qua onderhoud en zo zijn ‘t niet de goedkoopste maar, en da’s iets dat stilletjesaan begint door te dringen bij mij, geen enkele Porsche is goedkoop om mee te rijden. Ze kopen is één ding, er blijven mee rijden is iets anders.
                      Ik heb nu m’n derde en ik dacht altijd dat ik “ne slechten” had, maar je moet er gewoon mee leren leven dat er af en toe ist verkeerd gaat. Ik ken je budget niet, maar in theorie zit je toch snel met een wagen die een kleine 100 a 150.000 km heeft en dan kan er al eens iets verslijten natuurlijk.
                      Dus, per jaar moet je IMO toch rekenen op een 5000 Euro om de kosten te dekken, tax en verzekering inbegrepen. ‘t Ene jaar kom je ermee toe, het andere …

Anyway (en nee, ik heb ze niet op een hoop liggen) : de wagen starten en je denkt ” ‘t is het allemaal waard” 😳

Anoniem

Rocco schrijft:

Toen ik nog een kind was (in de jaren ’70) heeft mijn moeder eens een 911 voor een week gehad, wagen was toen in erbarmelijke staat en die heeft ze meteen weer weggedaan. Maar die herinnering aan dat geweld(ad)ige geluid op de achterbank blijft gewoon in je hersenen gegrift.

Rocco, zo is het bij mij ook gegaan. Voor velen denk ik.
                        Een vriendin van mijn nonkel had toen een 911 Turbo waar wij al eens in mee mochten.
                        Is mij altijd bijgebleven de knappe vriendin en auto.
                        Bij mij staat er intussen dus al een 911 Turbo in de garage.
                        Ik hoop dat jij ook snel kan overgaan tot aankoop van uw Porsche.

Ook van hieruit van harte welkom geheten op dit forum .
                          Leuk wagenpark heb je daar.
                          En succes met je zoektocht .
                          Als men iets echt wil komt het er ook van 😉

Wim

Welkom Rocco op ons forum, en ben blij dat het geluid van die Porsche in je hoofd is blijven zitten.
                            Maar dat geluid wat jij bedoeld zul je niet meer vinden in de jongere generatie Porsches. 💡
                            Dat in de jaren ’70 is het rauwe en huilerige geluid wat de motor gaf.
                            Succes in ieder geval met de eventuele zoektocht.

welkom ❗

Mooie scirocco heb je daar.
                              Eerste wagen van mijn pa was ook een Scirocco GTI in 74′.

Suc6 met de zoektocht naar je porsche. Wat die oldtimers betreffen, een 3.2 is ook bijna oldtimer en is een van de meest betrouwbare porsche’s ooit gemaakt, zelfs met veel km kan je een hele goede vinden. Onderhoud en tax is ook nog doenbaar.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.