Hallo iedereen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hallo iedereen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, even voorstellen, want het is hoog tijd om even uit de schaduw te komen 😉
    Ik ben Bruno en altijd een grote Porsche fan geweest, meer bepaald van de 911.
    Ik ben auto-moto instructeur (sinds 2 jaar carriëre switch gedaan) en nu ik een leswagen heb waar ik privé niet kan mee rijden, is dit DE opportuniteit om een 911 in huis te halen.
    Modellen die mij interesseren (en die in mijn budget kunnen passen) zijn de 996 Turbo of 997 4C (al dan niet Cabrio).
    Auto moet tiptop in orde zijn, want moet er op kunnen rekenen en enige vereiste van mijn madam is dat de wagen zijn waarde behoudt. Zal sowieso blijvertje moeten zijn, dus moet 100% mijn zin zijn.
    Tot binnenkort.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • De zoektocht is goed en wel begonnen : na een paar weken de zoekopdrachten laten lopen op de verschillende zoekertjes-sites, deze namiddag het eerste daadwerkelijke bezoek aan een mogelijke kanshebber, een 996 Turbo van 2002 met 120.000 km, zwart metalic helaas grotendeels herspoten op een manier dat ikzelf als leek het kan zien 🙄 . Helaas ook geen onderhoudshistoriek en het lichtgrijs interieur vond ik op foto al niet denderend, in het echt is het bevestigd.

      Zaterdag de volgende gaan zien. Duurder, maar ik hoop/denk het verschil wel waard… En zondag wat meer details bekomen over die 997 turbo.

      Spannend. To be continued…

        PDK voor die prijs :think: :think: :think: , da zou pas koopje zijn. 😯 😯 😯

          [quote=”Bones” post=241353]Ik zou het wel weten :respect2: Een 997 TT met 55K Km voor 65000€, dat zou wel eens een koopje kunnen zijn[/quote]
          I know, hoop juist dat het geen Tiptronic is, maar PDK, dan zou het fantastisch zijn. Heb al lang niet meer zoveel geluk gehad… 🙄

            de 997 turbo mk1 (3.6ltr) heeft nog het “oude” mezger blok wat super betrouwbaar is. de 997 mk2 met 3.8ltr heeft een volledig nieuw non-mezger blok.
            er zijn bij mijn weten geen verschillen naar betrouwbaarheid, maar waarschijnlijk wel naar potentiële verzamelwaarde …

              Ik zou het wel weten :respect2: Een 997 TT met 55K Km voor 65000€, dat zou wel eens een koopje kunnen zijn

                Gisteren de kans gehad om met de 996 Turbo te rijden : damn wat een beest :hail:
                Het staat vast, zo eentje moet ik hebben. Dus zoektocht heeft zichzelf al wat beperkt 😀
                Alhoewel, daarnet heeft een kennis mij laten weten dat hij zijn 997 turbo van de hand zou willen doen. 55000 km, 65000 euro was bespreekbaar. Was in de rapte, dus niet veel meer details kunnen vragen, dus moet nog checken of het fase 1 of 2 is. PDK ok voor mij, maar niet tiptronic…
                Spannend :popcorn:

                  Ik heb ik de jaren stillekes (pre-DiRupo :censored: ) nog met een 997 C4 (cabrio) gereden als dagelijkse wagen dan.
                  In de winter winterbanden erop (toen sneeuwde het nog) en je stak alles voorbij. Nooit 1 cm geschoven. Fantastisch.

                  Maat van mij had op dezelfde moment nen 997 C2S.
                  Bij flat-out moest je zelfs op droog wegdek je 2 handen aan het stuur houden. Bij nat weer (laat staan winterse toestanden) was de rit toch steeds een vermoeiende bedoening.

                  Geef mij (in een 911) maar een 4WD

                  Enige nuance de 991.2 C2 had geen last bij regen

                  XXX

                    Succes met de zoektocht, dat is een groot stuk van het plezier.
                    Er naar uitkijken, ermee gaan rijden, af en toe een teluerstelling omdat de omschrijving niet met de realiteit klopt…

                    Maar eens je ‘m hebt, man dan laat het je niet meer los : het P virus – be aware 😀 😀

                      In vorige topic’s ging het bijvoorbeeld wel over 964.

                      En… als alles toch electronisch zou kunnen beveiligd worden, waarom dan een Cayman met Pdk aanschaffen ?

                      Uw onvolprezen exemplaar beschikt o.a. over:

                      1. Primair over 4 wielen

                      2. Secondair: middenmotor, perfecte gewichtsverdeling, lichtgewicht …

                      3. Tertiair: electronische snufjes, ook voor wegligging.

                      Waarom zouden er zoveel uitvoeringen, ook door Porsche, geconstrueerd worden ? Voor ieder zijn heug en meug ?

                      :lekker: :driver: :lekker:

                      Daarnet schreef iemand in een ander topic: “Ik rij sportiever met m’n C4S met automaat dan met m’n C2 met handbak”. Zou dat kunnen, of is het weeral persoonlijk ?

                        Juist daarom, het betreft een 996 of 997 die gezocht wordt. En die hebben toch allemaal tractiecontrole dacht ik.

                          Hebben er al veel “de prof” horen en zien uithangen, tot in de gracht toe. 911 blijft giftig karretje, hoe dan ook, tenzij er moderne electronische toestanden werden ingebouwd om te beveiligen: ABS, ESP, BAS, ASR, ASC, EDS, enz…

                          Ons persoonlijk inzicht: 911 (en ook andere) boven 250 pk, steeds 4 x 4: 964, 993… Is niet omdat men kiest voor een Carrera 2 (met alle respect) dat daarmee bewezen is autopiloot te zijn. Wij blijven bescheiden in onze pretentie’s daaromtrent.

                          Uw Cayman zal ook wel wat electronische beveiligingen hebben…

                            Mijn 2.7 heeft natuurlijk niet het koppel van een grotere cilinderinhoud dat op glad wegdek meer aandacht vergt. Maar ik zweer bij winterbanden vanaf eind november en ik rij het hele jaar door zonder het minste probleem qua traktie. Voor een prof als jij is 4×4 al helemaal geen must toch?

                              [quote=”Yellow Submarine” post=240478]Welkom!

                              Maar waarom een 4×4?[/quote]

                              Stoerdere achterkant en betere wegligging. Anderzijds, een mooie 2S met weinige km’s en aan een goeie prijs kan in aanmerking komen…

                                [quote=”Sensa911″ post=240475]Hartelijk welkom hier!
                                En laat eens weten met wat je bedoelt met “naar mijn zin”? Ik bedoel opties, kleur etc.[/quote]

                                Ik ben niet gebrand op bepaalde opties, hoe meer hoe beter natuurlijk. Moet vooral liefde op het eerste gezicht zijn.
                                Moet sowieso een handgeschakelde, volledige onderhoudshistoriek en liefst onder de 100,000 km zijn.
                                Qua kleur : zolang het geen lichtgrijs of wit is.
                                Naar budget toe zal het eerder een Mk1 worden.
                                GT2-achtige spoilers moet ik ook niet hebben

                                [quote=”Yellow Submarine” post=240478]Welkom!

                                Maar waarom een 4×4?[/quote]

                                Stoerdere achterkant en betere wegligging. Anderzijds, een mooie 2S met weinige km’s en aan een goeie prijs kan in aanmerking komen…

                                  Welkom en veel plezier met de zoektocht…

                                  btw, als je dat speeltje hebt, pas dan toch maar op voor struikrovers met kodakskes… als rij-instructeur staat dat niet goed op je CV…. :bounce:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.