Hallo, ik ben Bas

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hallo, ik ben Bas

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben Bas en nieuw op dit forum. Ondertussen 40 jaar geworden en altijd geinteresseerd geweest in (oude) auto’s & technologie. Vroeger met een paar Saabs gereden met veel plezier.
    Ik heb de mentale stap gezet om een oldtimer aan te schaffen. Daarbij staat het al lang vast dat enkel porsche (met luchtgekoelde boxermotor) in aanmerking zou komen. Ik ben dus al even op zoek, maar ben zelf geen expert ter zake (wel technische achtergrond, maar zeker niet voldoende om de staat van een auto in te kunnen schatten).
    Tijdens verschillende zoektochten op het internet stootte ik dikwijls op verkopers van auto’s (bv. VEMU cars, oldtimerfarm,…) en vroeg me af wat de ervaringen zijn met deze firma’s? Of koop ik beter particulier?
    Groeten
    Bas

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Dag Bas, succes met je zoektocht! Wat betreft Vemu Cars: mijn 914 komt van hen, en ik kan toch zeggen dat deze mensen eerlijk zijn: what you see is what you get. Prijzen zijn eerlijk, en ze steken geen fouten weg. OK mijn wagen was niet perfect, maar dat werd ook niet beweerd, integendeel. Wel dien je de wagen direct een grote beurt te geven, aangezien je meestal niet weet wanneer de wagen zijn laatste beurt heeft gehad.

Welkom en suc6 met de zoektocht.
        Het hart mag er overvol van lopen maar denk goed na voor je de keuze maakt.

Hoi Bas, welkom hier op het forum 🙂
          Inzake Vemus car, hou rekening met het feit dat je mechanisch toch 25% van de vraagprijs moet bijtellen wegens noodzakelijke revisies.
          De auto’s zien er mooi uit, echter mechanisch heb je meestal snel brokkken ( lees van dag 1).
          groetjes

Frank

Benvenuti Bas,

Zoals reeds geschreven : ook de zoektocht naar jouw ideale *porsche is een niet te onderschatten leuke bezigheid.
            Geniet.
            Ciao,
            Luc

Welkom!
              Geniet van je zoektocht!
              Ik ben het helemaal eens met wat Harley49 heeft geschreven :up:

Welkom op het forum Bas,
                In alle gevallen moet je geluk hebben.
                Particulier heb je totaal geen garantie.
                Handel of garagist een beetje garantie.
                Porsche dealer de meeste garantie met meestal de hoogste aanschafprijs.
                Daarom is een uitgebreide aankoopkeuring bij een deale altijd verstandig.
                Heel veel sukses

Van harte welkom Bas . :applaus:
                  Neem rustig je tijd om een correcte wagen te vinden .

Dag Bas, welkom hier en mooie vooruitzichten heb jij :up:

jan

welkom Bas,
                      ik heb het ook niet zo voor die onafhankelijke garages
                      Mocht ik al een andere kopen, zou het izjn via een erkende porsche dealer,
                      daar heeft de garantie echt iets te betekenen.
                      Maar ik zou zeker geen schrik hebben om particulier te kopen,
                      zorg gewoon dat je goed geïnformeerd bent.
                      Fotos vertellen niet alles, als je bij de wagen staat
                      heb je snel door of de eigenaar zijn wagen goed onderhouden heeft of niet.
                      Good luck

Een rekensommetje door de bank genomen: Prijs particulier + 20% = Prijs Garage.

En doen ze dan wat (extra) voor die 20% meerkosten, …, meestal niet! :think:

XXX

Welkom Bas, goeie keuze van merk 😀 en nog een veel beter keuze van motor :engeltje:
                          Geniet van het zoeken en koop niet te snel.

hey bas
                            welkom
                            ja ze zijn gaaf die oude luchtkoelers
                            succes met zoeken
                            :drink:

Welkom en succes met je zoektocht.
                              Waar denk je dat garages/handelaren hun auto’s halen? Idd. Bij particulieren! Dus als je niet persé garantie wil, kan je net zo goed particulier kopen.

Hoi Bas, welkom.

Als je niet goed weet welke 911 je wilt (er zijn namelijk zoveel luchtkoelers!) raad ik je aan om eens de tijd te nemen om veel, héél veel te lezen! 😀 Hier op het forum staat ondertussen al zoveel geschreven, daar kun je vast en zeker al wel wat nodige info uit halen… 😉

Garagist of particulier? Tja, is een moeilijke…
                                Sommige mensen zweren bij een wagen van een bekende garage, anderen hebben enkel en alleen nog maar gekocht bij particulier.
                                Is een persoonlijke keuze, waar je jezelf het beste bij voelt moet je doen. :up:

Wim

Welkom Bas, en de benodigde hulp/adviezen ga je hier wel krijgen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.