- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 januari 2017 om 21:32
Ik ben Peter en mijn verhaal begint een vijftal jaar terug. Voor een klant was ik bezig met de restauratie van de carrosserie van een Jaguar XK140. Het was een groot project en daarmede stond de wagen voor ettelijke maanden bij mij. Die klant had ook enkele Porsches en hij vroeg me gaandeweg of ik geen zin had om een ’67 Softwindow 911S te restaureren voor hem. Ik deed ook nog ander carrosseriewerk en had voor zulke projecten met die omvang geen tijd en daar bleef het bij. Een paar maanden later zag ik de man terug en zei me dat hij een paar auto’s van de hand zou doen, waaronder die softwindow. Ik had eigenlijk nog nooit van een softwindow gehoord, laat staan gezien, tot die paar maanden ervoor. Maar mijn interesse was gewekt. Als kind hingen er ook in mijn kamer posters van Porsches en was het misschien wel de kans om er eentje te kopen. Ik ben gaan kijken en heb de wagen gekocht. Het was wel de duurste die hij aanbood maar mijn opzoekingen op internet leerden me dat het om een “rare, very rare,…” model ging. Hij was ook half gedemonteerd en er waren zelfs stukken uit de achtervleugels gezaagd omdat hij ooit verbreed was geweest en ze zouden dat eens oplossen met er stukken uit te zagen en donorstukken er terug in te lassen om zo de auto terug naar origineel te brengen.. Gepruts tot en met natuurlijk. En dan is de microbe beginnen bijten…
Door jaren aan een stuk vele autoshows, tentoonstellingen, musea, ed in binnen – en buitenland, massa’s boeken te hebben gelezen, naslagwerken uitgeplozen, en nog veel meer, kunnen ze me vandaag de dag niet veel mer wijsmaken mbt de F-modellen. Tot het laatste detail heb ik gezocht om de wagen zo origineel mogelijk te krijgen.
We zijn nu vijf jaar later en nog steeds is m’n S-je niet klaar. De grootste carrosserieherstellingen zijn achter de rug en ik hoop er toch binnen een tweetal jaar te kunnen van genieten.
Omdat het genieten van een Porsche mij iets te lang duurde heb ik vorig jaar een 964 coupe gekocht in goede staat. ééntje waar niet aan gerestaureerd moest worden! Instappen en rijden 😀
Ondertussen ben ik ook een dik jaar bezig met enkel nog Porsches te restaureren, weliswaar van klanten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.