Hallo Porsche liefhebbers

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hallo Porsche liefhebbers

• Maker
    Discussie
  • Ik ben Steve 37j woonachtig te Limburg en ook liefhebber van Porsche zowel de nieuwe als de classic modellen. Zelf ben ik (nog) niet in het bezit van een Porsche. Ben al een tijdje aant zoeken naar een roadster vooral naar de Z4M maar de Boxster interesseert mij ook wel eventueel de 987 Boxster S 3.2. Ik heb geen ervaring met de Boxster vandaar dat ik mij hier een profiel heb aangemaakt zodat ik wat topics over de Boxster kan bekijken.

Groeten
    Steve

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • Op EBay staan verschillende aanbiedingen van gebruikte PCM systemen zou deze eenvoudig de huidige CDR kunnen vervangen? Zal de wijzerplaat al voorzien zijn om de navigatie kaart te tonen

Op EBay staan verschillende aanbiedingen van gebruikte PCM systemen zou deze eenvoudig de huidige CDR kunnen vervangen? Zal de wijzerplaat al voorzien zijn om de navigatie kaart te tonen

Bij mij is het zakelijk gebruik, hoewel ik me de laatste maanden maar weinig moet verplaatsen. Aangezien ik freelance werk, is het moeilijk voorspelbaar wat de toekomst brengt qua verplaatsingen en dus hoeveel ergernis een PDK me zal besparen in files. Maar als alles wat blijft zoals het is zou de volgende wellicht ook manueel worden.

Maar 2 jaar geleden had ik een heel strikt budget en de auto moest ook fiscaal interessant zijn. Mijn versie heeft exact 180g CO2 uitstoot, wat betekent dat ik nog juist in de 70% aftrekbaarheid van de kosten val. Een manuele 2,7 of een 981 model 2015 2,7 PDK zitten iets hoger en zijn maar 60%…

Bij mij is het zakelijk gebruik, hoewel ik me de laatste maanden maar weinig moet verplaatsen. Aangezien ik freelance werk, is het moeilijk voorspelbaar wat de toekomst brengt qua verplaatsingen en dus hoeveel ergernis een PDK me zal besparen in files. Maar als alles wat blijft zoals het is zou de volgende wellicht ook manueel worden.

Maar 2 jaar geleden had ik een heel strikt budget en de auto moest ook fiscaal interessant zijn. Mijn versie heeft exact 180g CO2 uitstoot, wat betekent dat ik nog juist in de 70% aftrekbaarheid van de kosten val. Een manuele 2,7 of een 981 model 2015 2,7 PDK zitten iets hoger en zijn maar 60%…

Mijn voorkeur gaat uit naar een handgeschakelde vermits niet voor dagelijks vervoer is en toch meer gevoel van rijden geeft

Mijn voorkeur gaat uit naar een handgeschakelde vermits niet voor dagelijks vervoer is en toch meer gevoel van rijden geeft

Ja, en PDK met Sport Chrono Pakket ook. Was een demo-wagen van PZ Wiesbaden.

Maar geen flippers en daarom heb ik nu toch na 2 jaar een nieuwe stuurrand met de flippers besteld. Die drukknoppen van de standaardversie zijn waardeloos, totaal contra-intuitief. Ik heb steeds volautomatisch gereden maar wil nu toch wat gaan spelen…

Ja, en PDK met Sport Chrono Pakket ook. Was een demo-wagen van PZ Wiesbaden.

Maar geen flippers en daarom heb ik nu toch na 2 jaar een nieuwe stuurrand met de flippers besteld. Die drukknoppen van de standaardversie zijn waardeloos, totaal contra-intuitief. Ik heb steeds volautomatisch gereden maar wil nu toch wat gaan spelen…

@yellow submarine had ik ook al gevonden 🙂 heeft u een PCM in de cayman?

@yellow submarine had ik ook al gevonden 🙂 heeft u een PCM in de cayman?

Uit een prijslijst van 2014:

Porsche Chrono Pakket (code 639 = zonder PCM)
                          Omvat:
                          – dynamische versnellingsbaksteunen
                          – analoge en digitale stopwatch
                          – SPORT PLUS knop op de middenconsole
                          – nog sportievere afstelling van o.a. de gaspedaalcurve en de systemen PSM, PASM
                          – dynamische tussengasfunctie bij terugschakelprocessen
                          – performancegerichte schakelindicatie op het tft-display van het instrumentenpaneel (alleen voor schakelbak)

Extra in combinatie met PDK:
                          – activering van de racestartfunctie Launch Control en het schakelschema Circuit via de SPORT PLUS knop
                          – extra indicatie SPORT, SPORT PLUS en Launch Control op het stuurwiel

code 640 = met PCM
                          In combinatie met Porsche Communication Management (PCM) extra performance-indicatie

Dus extra mogelijkheden heb je niet met PCM, enkel een aanduiding.

Uit een prijslijst van 2014:

Porsche Chrono Pakket (code 639 = zonder PCM)
                            Omvat:
                            – dynamische versnellingsbaksteunen
                            – analoge en digitale stopwatch
                            – SPORT PLUS knop op de middenconsole
                            – nog sportievere afstelling van o.a. de gaspedaalcurve en de systemen PSM, PASM
                            – dynamische tussengasfunctie bij terugschakelprocessen
                            – performancegerichte schakelindicatie op het tft-display van het instrumentenpaneel (alleen voor schakelbak)

Extra in combinatie met PDK:
                            – activering van de racestartfunctie Launch Control en het schakelschema Circuit via de SPORT PLUS knop
                            – extra indicatie SPORT, SPORT PLUS en Launch Control op het stuurwiel

code 640 = met PCM
                            In combinatie met Porsche Communication Management (PCM) extra performance-indicatie

Dus extra mogelijkheden heb je niet met PCM, enkel een aanduiding.

Je kan ook zoals ik een Zenec plaatsen, met alles er op en er aan, zoals ook Navi, bluetooth, streamen, dvd, voice command, enz enz….
                              past perfect in je wagen , Kost wel wat maar je krijgt ook wat… :up:
                              http://www.zenec.com/de/produkte/ego-navi/porsche.html

Je kan ook zoals ik een Zenec plaatsen, met alles er op en er aan, zoals ook Navi, bluetooth, streamen, dvd, voice command, enz enz….
                                past perfect in je wagen , Kost wel wat maar je krijgt ook wat… :up:
                                http://www.zenec.com/de/produkte/ego-navi/porsche.html

Ik heb daar een dashbordsteun voor gekocht. Wreed handig. Geen kringen op je raam. Dat staat los op je dashbord maar door het gewicht en antiglijgel blijft dat zo stabiel als een huis staan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.