handgeschakelde 4S of tiptronic 4S?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 handgeschakelde 4S of tiptronic 4S?

• Maker
    Discussie

• Ive
    Deelnemer

Ik heb een vraagje aan de ervaren porscherijders.
      Ik sta op het punt om een 996 4S tiptronic van 2002 aan te kopen, maar had graag geweten of de tiptronic beter/slechter is dan een handgeschakelde i.v.m. onderhoud, kosten, levensduur, enz.
      Ik rij zelf dagelijks met een bmw X5 tiptronic van 2007 en heb tot hier toe (na goeie 60000 km, heb hem gekocht op 94000 en staat nu op 15500) nog geen problemen of kosten ondervonden. Ik moet wel toegeven dat ik altijd in automaat rijd en eigenlijk nooit zelf schakel.
      Maar aangezien ik vaak Porsches tegenkom waarvan de motor al eens geruild werd, ben ik een beetje bang voor de versnellingsbak ook.

Bedankt alvast

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • [quote=”pds trading” post=185407]

Ik heb bij Porsche Eindhoven gevraagd voor de gt3 Rs, ze hebben er zonder de prijs te kennen al 4 verkocht aan verzamelaars.
        Ze schatten de prijs op zo’n 230d euro. :wtf:
        Neem daarbij nog wat extra’s en je kan het wel raden zeker …..[/quote]

Nogmaals volgens diezelfde garagist : zijn budget “ready to race” : 500.000 euro. Ik dacht dat die op dat moment naar sponsoring zou gaan vragen, maar ik kon niet rap genoeg de achterkant van mijne “normale” 997 laten zien! :ass: (wel mijn onderhoudsfactuur al betaald he) 😯

PDS

Is niet te vergelijken.
          Ferrari is supersnel met wat meer luxe en cabrio …. *luv

Ik heb bij Porsche Eindhoven gevraagd voor de gt3 Rs, ze hebben er zonder de prijs te kennen al 4 verkocht aan verzamelaars.
          Ze schatten de prijs op zo’n 230d euro. :wtf:
          Neem daarbij nog wat extra’s en je kan het wel raden zeker …..

Niks voor ne sukkelaar zoals mij dus :loser:

:popcorn:

Volgens mij Italiaanse “garage” http://www.orlandor.com/ (niet normaal wat die in zijn werkplaatsen staan had aan circuitwagens) zou die versie van de 991 voor volgend jaar in September zijn. Hij gaat er mee racen… 😯

[quote=”pds trading” post=184170]Ik heb er ook over nagedacht, maar heb een ander speeltje bijgekocht.
              Ook met flippers :coolness: :happydance:

De 991 gt3 is te braaf naar mijn mening. Ze hadden het veel extremer moeten maken :oops:[/quote]

Hoe rijdt jous Porsche in vergelijking met de F430 ? Is er enige vergelijking mogelijk of zijn het totaal verschillende wagens ?

Ive

@ pds trading: misschien nog ff moeten wachten hé. Van de 997 hebben ze toch ook extreme gt3 RS gemaakt?
                Hopelijk komt die van de 991 ook nog hé.

PDS

Ik heb er ook over nagedacht, maar heb een ander speeltje bijgekocht.
                  Ook met flippers :coolness: :happydance:

De 991 gt3 is te braaf naar mijn mening. Ze hadden het veel extremer moeten maken 😳

@krokodile: daar wil ik ook wel eens mee gaan rijden, een paar weken terug samen met PDS een ritje gaan doen met de 991 4s met pdk en dat vondt ik al super om mee te rijden

[quote=”pds trading” post=183972]Spijtig genoeg wel ![/quote]

Gisteren ritje gedaan met nieuwe 991 GT3 enkel PDK suuuuuuper :up: :up: :respect2: :respect2:

PDS

[quote=”vankerchove” post=184031]ik heb een 996 tiptronic, en ben er super tevreden van, rijdt echt zalig *luv[/quote]

Dat is waar ! Ik kan het beamen :coolness:

“Spijtig”, meen je dat nu??? *luv

ik heb een 996 tiptronic, en ben er super tevreden van, rijdt echt zalig *luv

PDS

Spijtig genoeg wel !

Is uwe GT3niet handgeschakeld?

PDS

Ik heb de 996 4s handgeschakeld gehad en vond het maar niks.
                                  Had toen ook 997 4 tip en dat was echt meer mijn ding. 😉

:popcorn:

Ik ben met de 964 van schakel naar tip gegaan en nu weer met de 996 naar schakel.
                                    Ik vond de tip fijn rijden om te cruisen. Voor acceleratie is het goed mogelijk maar wat minder goed te doseren als met schakel.
                                    Nu vind ik schakel weer een keer prettig maar zou mij om het even zijn. Vermogen is er genoeg
                                    (stilletjes wens ik in mijn volgende Porsche een PDK bak)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.