Handig filmpje om de Ring te leren kennen

Home Forum Zeverhoekje Handig filmpje om de Ring te leren kennen

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • ken

leuk filmpje om te zien 😈
      was ni veel verkeer diene dag

PGR komt heeeel aardig in de buurt 😀

[quote=”Carrera4s”:370yjknq]maar er gaan er veel van de baan en niet altijd door eigen onkunde of overmoed. [/quote]
        Klopt , ik heb ook mijn (zeer dure) les geleerd.
        Gaan kijken zal ik nog regelmatig doen , meerijden ook nog , maar zelf rijden 😕
        Toch niet meer met de P

‘t Is een logische evolutie denk ik…

Zelf sta ik niet te trappelen om daar te “racen” al zou ik het in wezen graag eens doen, maar er gaan er veel van de baan en niet altijd door eigen onkunde of overmoed. En daarbij kost mijn karretje toch wat veel geld om een perte totale te riskeren.

Dan lijkt een trackday met de “juiste” andere deelnemers mij iets veiliger.

is inderdaad een heel goed filmpje om te leren… bijna zo goed als Playstation… 😉

Doch waar geen enkel filmpje echt in ‘slaagt’ om je op voor te bereiden zijn de hoogteverschillen! Voor ik er zelf de eerste keer op ging gaan rijden had ik ettelijke van dergelijk filmpjes bekeken om de bochten een beetje te ‘memoriseren’. Maar de eerste echte rit was zeer intimiderend wat de hoogteverschillen betreft, en dat valt nooit echt goed op op dergelijke filmbeelden! De eerste keer was met de moto.. en het gevoel uit je zadel te komen bij sommige afdalingen is zeeeer intimiderend…

Dus filmpjes zijn zeer leuk… maar the real stuff blijft toch altijd van een andere dimensie!! 😯

(de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de goesting om er met de ‘dagdagelijkse’ wagen te gaan rijden wat getemperd is nadat ik er vorig jaar mijn zus en schoonbroer hun Z3 perte totale zag rijden tijdens de eerste ronde!! Auto perte, de factuur voor de herstelling aan de Ring lag al klaar toen ze van de baan gereden werden met de sleepdienst, dan nog eens 700 euro ‘in ‘t zwart’ om hem thuis te brengen met diezelfde sleepdienst, en daarna te horen krijgen dat de verzekering (ondanks dat de ring officieel als openbare weg geldt, en volgens hen de omniumverzekeringen zouden moeten uitbetalen) niet wou uitbetalen omdat “je op zulke banen gaat gaan rijden om te racen”… Sindsdien is het toch niet meer hetzelfde… Misschien ooit eens een oudere M3, M5 of 944 kopen om ‘mee te gaan spelen’… maar de zin om er met de dagdagelijkse auto te gaan rijden is fel verminderd! Ik ben er zelf nu al een tientaal keer geweest, en moet ik alle eerlijkheid bekennen dat ik nog nooit meer dan 3 rondes na elkaar kunnen rijden heb omdat de baan telkens afgesloten diende te worden voor een zwaar ongeval. De laatste jaren zie je er steeds meer cowboys opduiken met oude goedkope auto’s (GolfI, oude 325i’s, zelfs een Volvo 244!!) waar ze een rolkooi in lassen, en die als ware gekken continu op de limiet rijden, soms in ‘treintjes’ met drie of vier na elkaar… op die manier begint de Ring een beetje slachtoffer van zijn eigen succes te worden… 😕 )

Daar ligt ook geen vettigheid in de bochten hé 😈 😉

Die “Beemer” houd wel goed de baan zeg!!!

54 sec, mijn bochtje 💡

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.