Handleiding met kleverige pagina’s

Home Forum Porsche Talk Handleiding met kleverige pagina’s

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Gisteren zat de originele handleiding van mijn SC in de bus.
    De verkoper had deze vergeten bij de overhandiging van de wagen.

Nu het boekje is al 35 jaar oud en er zijn diverse pagina’s die aan elkaar kleven (moet vroeger ergens nat geworden zijn).
    Ik wou er gisteren wat in lezen maar als ik de pagina’s van elkaar tracht te halen dan scheuren ofwel de pagina’s ofwel blijft de tekst aan het andere blad hangen.

Weet er iemand hoe ik de pagina’s op een deftige manier van elkaar los krijg?

Op internet staan er wel diverse methodes uitgelegd, van terug met water besprenkelen, tot met de strijkijzer,…
    Nu ik zou liever eerst eens horen of er iemand ervaring heeft ipv de handleiding in brand te steken met de strijkijzer 😀

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • fotos posten dan !

Ach Wout, geef gewoon toe, je hebt een collectie Playboys overgekocht. ;-D

Ja schrijf het er maar bij DeePee, want mijne grapjesdetector staat op een laag pitje precies. En me 1 keer belachelijk maken kan ik nog mee leven, maar 2 of meer keren op een week tijd is teveel van het goeie 😉

mijn vader weekte vroeger de afgestempelde postzegels van de enveloppen in lauw water om ze dan nadien 24h te laten drogen op een keukenhanddoek. maar dan gaat je handleiding er nadien uitzien als golfkarton en moet je alsnog gaan strijken.
            ik zou met stoom van een strijkijzer proberen omdat je dan met minder vocht hetzelde effect moet krijgen. nadien de bladzijden wel eens strijken. niet zozeer om de bladeren glad te krijgen maar wel om de inkt te fixeren

(butlers strijken de krant van hun kasteelheer ook elke dag voor ze gebracht wordt, niet om een gladde krant te bekomen maar om te beletten dat hun baas vuile handen zou krijgen van de inkt die afgeeft. @BCCars: ditmaal is het geen graptje)

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.