Handrem/gordel lampje dashbord

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Handrem/gordel lampje dashbord

• Maker
    Discussie
  • Vraag, dit lampje (Porsche 911 Targa 2.7 bj. 1976) gaat dan wel en dan niet branden indien gordel is aangesloten en handrem niet is aangetrokken. Wat kan de oorzaak zijn, aansluitingen in lamphoudertje al schoongemaakt (aanslag oxidatie). Heeft wat verbetering gebracht maar nog niet 100%. Nieuw/gebruikt trachten te bestellen niet meer goed leverbaar, zou het ook contact kunnen zijn in de gordelsluiting!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Met dank voor de opmerking, morgenvroeg ga ik eens uitgebreid testen van het een en ander. Wat betreft je Porsche uit Amerika, dit zou te maken kunnen hebben met de hogere veiligheidseisen die de Amerikanen stelden aan ingevoerde auto’s uit Europa.

mvg. Piet

Wij hebben een Porsche 1974 America (California) met zowel sensor voor gordelgebruik als voor handrem.

Stijn, ik ga zaterdag het geheel eens rustig bekijken. Ik laat je het resultaat weten.
          groet Piet

123

test eerst die schakelaar eens, draad lossen, kortsluiten, en dan weet je of het probleem wel of niet in die schakelaar zit..

ik denk eerlijk gezegd, bij intermittend probleem.. dat het eerder elders, in de kabelboom zal zitten..

Bedankt Stijn voor je reactie, na het versturen van mijn bericht naar het forum, realiseerde ik me dat ook. Nu is mijn 911 weliswaar uit 1976 maar uitgevoerd in het model van 1977. Porsche is in deze modellenreeks voor het eerst gestart met het verzinken van de bodems. Maar ook toen waren er nog geen gordelverklikkers, dat is juist. Ik ben al wat verder aan het zoeken geweest. En kwam gisteravond uit bij Porsche onderdelen xxl Teile daar stond op de site een handremschakelaar met foto, en op voorraad. Ik moet nog even goed kijken of dit de juiste is.
              Met vriendelijke groet.
              Piet

123

in 76 hadden ze bij mijn weten geen sensor die gordel gebruik op het dashboard kon aangeven.
                Of die konden detecteren of er een gordel pen in het slot zat..

Das pas in het nieuw millenium begonnen ( er moet een sensor in de stoel zitten die gewicht van persoon op de stoel detecteerd en ene die detecteerd dat er ene in het slot zit van die stoel)

Kan me dus enkel inbeelden dat er een schakelaar zit die bij  handrem aangetrokken het circuit sluit..

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.