Handrem-lampje werkt niet => dak werkt niet

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Handrem-lampje werkt niet => dak werkt niet

• Maker
    Discussie
  • Vorige keer goed geholpen geweest hier op het forum om een probleem op te lossen, dus zal het weer in de groep gooien :think:

De Boxster staat nog in de garage met de kap open, sinds laatste ritje.
    Dacht, zal het dakje maar toeleggen, de zomer is voorbij…

Het dak mechanisme bij een 986 werkt enkel wanneer de handrem opstaat, dus even handrem opzetten en vervolgens dak sluiten…maar er gebeurt niets. En dan zie ik dat het “handrem-lampje niet werkt”, ter verduidelijking, met de handrem zelf is niets mis.

Iemand een idee wat de oorzaak zou zijn en of dit gemakkelijk op te lossen/bereikbaar is?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • PB

:first: Go Kenny !

0

Update:

Dankzij het slechte weer de motivatie gevonden om eraan te beginnen.
        Bij het verzetten in de garage merkte ik dat het lampje nu plots wel werkte, dus vlug kapje dicht gelegd. Nog een aantal keer geprobeerd en 1/10 ging het.

Dan de handleiding die deepee gepost had erbij genomen en stap voor stap gevolgd. Behalve de versnellingspookknop, want het ging perfect zonder deze te demonteren (en dit was nu net waar ik het meeste tegenop zag). Al bij al een fluitje van een cent, en het beste van al: totale kostprijs van deze herstelling: € 5,26 8)

0

O, maar de aarde was negatief hoor, alleen was’t ne rode kabel… :wtf:

0
          PB

[quote=”Mushroom” post=144693]Massa = eender welk metalen onderdeel van uw carrosserie, in theorie te herkennen aan de zwarte draad, maar ervaring leert dat je daar niet altijd kan op voortgaan :engeltje:[/quote]

Daar heb je dan weer deze sticker voor:

:mrgreen:

0

Is’t ne luchtgekoelde Boxster? 8) :engeltje:

0

Moet ik dan een rood draadje gebruiken? :happy:

0
                PB

Onder je dashboard heb je genoeg metalen bevestigingen die als massa kunnen dienen. :coolness:

0

Massa = eender welk metalen onderdeel van uw carrosserie, in theorie te herkennen aan de zwarte draad, maar ervaring leert dat je daar niet altijd kan op voortgaan :engeltje:

0

Ok, thanks deepee, was zelf zover niet geraakt 😳

@Patrick
                      : pin 15 ook omplooien, zover ben ik nog mee, maar draadje naar de massa… 🙄 zal het maar laten voor wat het is zeker 😳

0

[quote=”KDC” post=144599]…Dacht van die zogenaamde microswitch alvast te bestellen, maar op rosepassion is het stuknummer niet te vinden…[/quote]

OEM nr 996 613 112 01 toch wel … is het niet de P65638 die jij moet hebben? al betwijfel ik dat je incl verzendkosten goedkoper af bent dan gewoon bestellen bij je OPC om de hoek en zelf afhalen

99661311201.jpg

0
                        PB

Ik heb het nog eens even opgezocht, je moet pin 15 en 18 omplooien
                          EN je moet de omgeplooide 15pin verbinden met een draadje naar de massa!

Dan omzeil je het ganse handrem gedoe. :mrgreen:

0

In plaats van er aan te beginnen nog eens een ritje gemaakt met de zon op mijn bol :engeltje:

Heb wel eens geprobeerd die 18-pin mod uit te voeren, maar hier geen verschil… In de handleiding van die site staat ook dat het handremlichtje moet branden: “As a safety measure, so that you (and/or a passenger) does not accidentally operate the top at an unwanted speed, you need to have the hand brake light on in the dash. Generally one or two clicks of the hand brake will trigger the light without activating the hand brake.”
                            Misschien dat het bij een Tip anders in elkaar zit..?

Dacht van die zogenaamde microswitch alvast te bestellen, maar op rosepassion is het stuknummer niet te vinden, en op pelikan parts staat het stuk aan $6,75 + $42 verzending naar België 🙄
                            Misschien beter eens naar de dealer gaan :think:

0
                            PB

Het is idd niet idiot-proof. :relaxman:

De handrem staat nooit meer op, voordeel van een Tip. :mrgreen:

0

Zou wel een goede rem parachute zijn 😉

0

Als de kap dicht is moet die inderdaad eerst ontgrendeld worden, maar als de kap open ligt…

Ik zie het al voor mij: “iemand anders” rijd eens met de Boxster, het begint te regenen en kapje dicht doen al rijden (zonder traag genoeg te rijden), en heel de boel om zeep :bounce:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.