Handrem-lampje werkt niet => dak werkt niet

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Handrem-lampje werkt niet => dak werkt niet

• Maker
    Discussie
  • Vorige keer goed geholpen geweest hier op het forum om een probleem op te lossen, dus zal het weer in de groep gooien :think:

De Boxster staat nog in de garage met de kap open, sinds laatste ritje.
    Dacht, zal het dakje maar toeleggen, de zomer is voorbij…

Het dak mechanisme bij een 986 werkt enkel wanneer de handrem opstaat, dus even handrem opzetten en vervolgens dak sluiten…maar er gebeurt niets. En dan zie ik dat het “handrem-lampje niet werkt”, ter verduidelijking, met de handrem zelf is niets mis.

Iemand een idee wat de oorzaak zou zijn en of dit gemakkelijk op te lossen/bereikbaar is?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • [quote=”Mushroom” post=143430]Er gebeurt toch niets zolang de kap niet ontgrendeld is?[/quote]

+ 1 = juist

Er gebeurt toch niets zolang de kap niet ontgrendeld is?

Wat deepee hier post beschrijft inderdaad wat ik voorheb.
          En ze leggen dan nog eens mooi uit hoe te werk te gaan :applaus:
          Alleen, mijn 2 linkerhanden beginnen al te zweten bij het lezen 😳
          Zal een “projectje” worden voor het weekend :think:

Patrick: het lijkt inderdaad leuk om al (traag) rijdend het dak te kunnen openen en sluiten. Op de site staat beschreven dat het handremlampje alsnog moet branden uit veiligheid (deze veiligheid is dus niet uitgeschakeld), hoe is jouw ervaring hiermee?
          Zou eigenlijk graag toch nog een veiligheid behouden, wat als er iemand per ongeluk op het knopje drukt aan hogere snelheid…

PB

Een ander optie om de handrem te omzeilen, is de 18-Pin mod uit te voeren, dan heb je de handrem niet meer van doen om je dak te sluiten. :mrgreen:

Ik heb deze mod op The Misses haar Boxster uitgevoerd en het leuke der aan is dat je nu al rijdend je dak kan openen/sluiten (wel liefst niet tegen 120km/h.) :happy:

én het is niet defenitief, je kan het steeds weer ongedaan maken…

>> PedrosGarage handleiding <<

ik verdenk de microswitch van de handrem, hier een handleiding

The Boxster won’t let you operate the convertible top (opening or closing it) while the car is moving. To enforce this, normally it requires that you engage the parking brake, and aren’t moving above a certain very low speed as an extra check. There is a little sensor under the parking brake lever that detects whether it’s engaged or not. If this sensor goes bad, when you engage the parking brake lever, the electronics don’t know that you’ve done so. repeated pulls on the brake lever will eventually get it to work. When it finally goes, you need to replace it.

Relais B6 en D3 eens controleren Kenny !

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.