haperende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 haperende motor

• Maker
    Discussie

• Jan

Hallo, Heb een 911 van 1984 met een 3.2 motor. De auto heeft deze winter stil gestaan, de eerste rit wat ik er vorige week mee deed was zonder problemen. Nu sinds een paar dagen valt de auto meerdere keren stil tijdens het rijden, het duurt dan enkele minuten vooraleer we hem weer aan de praat krijgen en valt soms dadelijk terug stil wanneer we aan de gas komen. als hij gewoon stationair draait valt hij ook na een aantal seconde stil, op het moment dat hij dan stil valt is het alsof de motor in verkeerde richting draait, dan komt er nog een knal en een beetje witte rook. Wat kan dit zijn, waar kan ik beginnen te zoeken? maar is een ambetant probleem.

vriendelijke groeten

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • De oude benzine heeft wellicht dan de filters en injectoren vervuild met een gelachtige substantie die er overblijft wanneer de benzine verdampt/verouderd.
        Injector reiniger kan dit terug vloeibaar maken en het probleem oplossen.
        Ik zet mijn wagen steeds stil met bijna lege tank 💡

Jan

Ik heb er na de winter een 50km bij kunnen rijden zonder probleem, tot de tank bijna leeg was, zit nu dus bij hele nieuwe benzine en hij blijft stilvallen, ik ga in het weekend proberen met de injector reiniger.

Misschien een gevolg van te oude benzine.
            Overwinteren met volle tank is goed tegen roestvorming in de tank maar de benzine word wel slecht in de tank na enkele maanden.
            Dus leegmaken en verse benzine erin kan veel helpen.

Jan

ik ga in het weekend proberen met de reiniger. Foto’s zie ander onderwerp

groeten

Water in de benzine van het stilstaan. Gooi er injector-reiniger in bij een volle tank en ga een flink stuk rijden, bij een halve tank weer volgooien.

Eerste gok: dme relais…

Wim

Hallo Jan , en welkom op het forum.
                    Maar stel je eigen even voor in het draadje dat daar voor bestemd is, dan gelijk met een vraag over techniek te komen.

Je zal dan zien dat er meer reacties komen. 😉
                    En foto’s van je auto doen het ook altijd goed op het forum.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.