Hapering ramen bij draaiende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Hapering ramen bij draaiende motor

  • Maker
    Discussie
  • Daarnet stelde ik vast dat de ramen en de ruitenontwaseming niet meer werkten bij draaiende motor, echter met het contact op stand 1 werken deze wel. Zou dit kunnen liggen aan een relais die stilaan aan zijn einde toe is. Begon gelijktijdig met het aanslaan van het verklikkingslamje en zoemer van het sperdifferentieel. Heeft iemand dit al aan de hand gehad?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Thx om mee te denken…heb Adrian Streather zijn boek erbij genomen en daaruit blijkt dat als de spanning onder de 9.9v dat het verklikkerlicht van de pdas eventjes blijft branden. Aangezien ik niet kan nagaan hoelang de huidige batterij al mee gaat heb ik voor de zekerheid een nieuwe besteld. Kan nooit geen kwaad…als het zich dan nog voordoet richt ik mijn pijlen op de alternator.

        zoals Deepee aangeeft is 13v niet genoeg. Van daaruit kan je verder werken, alternator? Batterij? Spanningsregelaar?


            Batterij heeft vannacht aan de druppellader (c tek)gehangen en deze gaf vanmorgen letterlijk groen licht om te vertrekken. Moet nu wel zeggen dat ik onlangs ergens een halfuurtje moest wachten en vergeten was om het contact af te zetten terwijl de airco aan stond…gevolg een paar bereidwillige zielen hebben me een zetje moeten geven om terug leven in de motor te krijgen. Heb er vandaag ongeveer een 100 km mee afgehaspeld en terug aan de lader gehangen en kreeg geen groen lichtje….had dus een bruin vermoeden dat het beste van de batterij is. Vervolgens gemeten: in rust 12V, tijdens het starten 10v en bij draaiende motor 13V

              Wat ik wel vreemd vind is dat het wel werkt met de deur open, misschien heeft het dan iets te maken met die contactpunten…

                Hey deepee bedankt om mee te denken….batterijtesten gaat me nog net lukken ondanks mijn technische Elektrische opleiding waar ik never iets mee gedaan heb maar de weerstand van het contactslot testen gaat mijn petje te boven 🙂 IK veronderstel dat ik daarvoor het contactslot moet uitbouwen om aan de bedrading te raken?

                Dien nu wel te zeggen dat bij het ritje daarnet alles (ruiten en ontwasemingsblazer) wel normaal functioneerde maar nu terug niet bij draaiende motor.

                  test eens de stroomsterkte van je batterij en de weerstand van je contactslot 💡

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.