Harde ontkoppeling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Harde ontkoppeling

  • Maker
    Discussie

  • Hendrik CLARA
    Deelnemer

      Ben een totale neofiet op Porscchegebied. Gisteren zijn wij onze oldtimer rode Porsche 911 SC cabrio mogen gaan afhalen. Wat opvalt is dat het zo’n corvé is om de ontkoppelingspedaal in te duwen, geen “damesactiviteit”. Ik ben al een beetje gaan opzoeken of daar iets aan te doen valt: nieuwe ontkoppelingskabel, nieuwe helperveer voor de ontkoppeling,… Maar dan komt de bedenking van mijn zoon: is dat niet normaal voor een sportwagen, zo’n harde koppeling? Hoe zit dat eigenlijk? Is jullie ontkoppelingspedaal ook zoveel harder in te drukken dan die van een doorsnee moderne gewone wagen? En zo niet, enig idee aan wat zo’n harde koppelingspedaal waarschijnlijk ligt?

      Dank, Hendrik

      Attachments:
      • IMG_2956.JPG
    6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
      • Heb in de tussentijd al met verschillende SC’s gereden, 993’s en 996 4S’en, allemaal een redelijke harde koppeling in vergelijking met een gewone wagen ja. De SC’s waren daarin de :first: , maar de 4S was toch ook vrij hard nog. Heb ook een volledig gereviseerde SC gehad, en die was inderdaad iets soepeler, MAAR toch nog harder dan de auto’s die we nu de dag van vandaag gewoon zijn hoor. M’n vriendin is er nooit echt fan van geweest, maar erg vind’k dat niet want dan zijn ze 100% van mij 😀

          Het verschil tussen het koppelingspedaal van mijn 996 en mijn vriendin haar corsa is nogal enorm 😀
          Maar zoals hierboven al aangehaald is dit relatief normaal 😀

            Mijn 996 4S heeft altijd een harde koppeling gehad en na vervanging van de koppeling was dat iets beter, maar toch nog altijd hard tov eender welke andere auto waar ik mee reed.
            Toen ik indertijd mijn Boxster had en na een dagje Boxster vlammen direct terug in mijn toenmalige Astra stapte stampte ik bij wijze van spreken de koppelingspedaal bijna door de vloer.

              Mijn koppeling gaat ook heel soepel. 🙂 Voor zover mijn 924S bij de sportwagens hoort. 🙄

                Volgens mij kan dit best soepel gaan, heb ook 8 jaar een SC bereden en na het vernieuwen van de koppeling ging hij best soepel.
                Bezit nog een 993 S en de koppeling kan je met je pink induwen :mrgreen:

                  Moeilijk van hieruit te beoordelen natuurlijk maar het is veilig aan te nemen dat dit redelijk normaal is :mrgreen:
                  Zo’n impactbumper is nog een auto voor echte venten en zelfs de 996/997 hun koppelingen zijn veel harder dan een doorsnee Corsa, Polo, of (bloos) T5 Transporter 😳 8)

                6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.